recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour A-200 annonceret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour A-200 annonceret

Besvar Besvar Side  <1234 34>
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  

Hvad mere har man brug for.Wink Personligt hader jeg DVD film med låste menuer og tvunge forfilm med reklamer og den sædvanlige skrækfilm hvor en fildeler får et nakkeskud af en FBI agent (måske skulle Hollywood mafiaen prøve noget nyt? Jeg tror sgu ikke at det virker...LOLLOL). At gå direkte til afspilning af filmen vil jeg betragte som en fordel.

På den anden side bliver jeg lidt skeptisk hvis "BD Lite" markedsføres som noget der bliver implementeret i fremtiden. Jeg er en stor fan af Popcorn Hour, og jeg bruger min A-100 mere end min DVD afspiller og min Dreambox (jeg afspiller mange optagelser fra Dreambox'en på A-100), men jeg har også erkendt at Syabas nogle gange er lidt for hurtige til at love features som så ikke bliver implementeret pga manglende ressourcer. Vi venter stadig på vobsub på A-100...

Hvordan er det gået på C-200 med at levere de ting som Syabas lovede kunderne?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Tak for svaret. Noget nyt omkring lancering i DK?  

Mon ikke Komplett og andre er klar til at importere når Syabas starter salget? Jeg tror ikke at der er en speciel DK launch dato.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  

Hvad mere har man brug for.Wink Personligt hader jeg DVD film med låste menuer og tvunge forfilm med reklamer og den sædvanlige skrækfilm hvor en fildeler får et nakkeskud af en FBI agent (måske skulle Hollywood mafiaen prøve noget nyt? Jeg tror sgu ikke at det virker...LOLLOL). At gå direkte til afspilning af filmen vil jeg betragte som en fordel.

På den anden side bliver jeg lidt skeptisk hvis "BD Lite" markedsføres som noget der bliver implementeret i fremtiden. Jeg er en stor fan af Popcorn Hour, og jeg bruger min A-100 mere end min DVD afspiller og min Dreambox (jeg afspiller mange optagelser fra Dreambox'en på A-100), men jeg har også erkendt at Syabas nogle gange er lidt for hurtige til at love features som så ikke bliver implementeret pga manglende ressourcer. Vi venter stadig på vobsub på A-100...

den ratige vej nu viker BD iso fint iverfal den jeg lige hurdig fik tjketSmile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:18

USB slave betyder at selve afspilleren kan være USB enhed så du kan tilslutte den USB indgangen på din computer og overføre filer til en intern harddisk i afspilleren den vej.

Data partitionen er vel stadig ext3 (?), og så skal Windoze godtfolket have installeret specielle drivere for at læse indholdet.

Jeg synes ikke at slave funktionaliteten er så meget værd (for Windows brugere). Hvis man vil overføre film uden at bruge netværksforbindelsen vil jeg anbefale en ekstern USB harddisk. Den kan godt være NTFS formatteret, hvis PCH'en bare skal læse.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:18

DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.

BD.iso understøtter ikke afspilning af de originale BD menuer, pip, osv. da dette kræver BD licens
Istedet implementeres BD lite, som er et egenudviklet simpelt menusystem så man stadig kan vælge undertekster, audio spor osv. når der afspilles BD.iso - ligesom vi har set det på eks. Tvix der heller ikke har BD licens.  
betyder det også afspilning af bdmv foldere??
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

betyder det også afspilning af bdmv foldere??
Det vil jeg mene
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:28

Langsomt, meget langsomt  LOL
Men dog fremad, og man kan sige at bortset fra lige de fulde BD funktioner så er A-200 samme firmware som C-200, så den udvikling C-200 har haft overføres direkte til A-200 - der skal ikke startes helt forfra denne gang med A-200

Der er også ting der er udviklet i baggrunden men blot ikke implementeret endnu, så pludselig begynder der nok at komme mere skred i det.

Har du iøvrigt set at der udfor A-110 og BD lite ikke står et rødt kryds men derimod "TBA" (To Be Announced)  ?

Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:33

DVD.iso afspilles fuldstændigt som det altid har gjort med fuld DVD understøttelse.

Der står rødt kryds ved Commercial DVD? Men det betyder måske noget andet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:48

Har du iøvrigt set at der udfor A-110 og BD lite ikke står et rødt kryds men derimod "TBA" (To Be Announced)  ?

Nej, først nu (men indtil de får vobsub til at virke vil jeg tillade mig at være lidt skeptisk; det burde ikke være så svært når det virker i C-200 og jeg har givet dem en række test eksempler som illustrerer problemerne; sorry off-topic rant...).

Jeg kan se at der står NTFS write under C-200 og A-200. Betyder det at man kan lade den interne harddisk være NTFS formatteret? Det vil gøre USB slave funktionaliteten mere brugbar for Windows folket.

Designet af den nye A-200 er også lige til Bo Bedre. Jeg kunne ellers godt lide det funktionelle design på A-100 og A-110, men her tilhører jeg nok et mindretal. Jeg håber dog at kabinettet stadig er lavet af aluminium og ikke plastic som på Xstreamer?

Tilsyneladende er der en blæser i A-200, det er vist første gang at Syabas prøver det?

Redigeret af JesperLund - 12-Januar-2010 kl. 16:49
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 17:01
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Der står rødt kryds ved Commercial DVD? Men det betyder måske noget andet?
Ja - kommercial DVD betyder du kan afspille krypterede retail DVD fra eks. et USB DVD-drev.
Det understøttes ikke. En DVD.iso er DVD strukturen efter den er rippet og dekrypteret fra DVD skiven.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 17:25

Designet af den nye A-200 er også lige til Bo Bedre. Jeg kunne ellers godt lide det funktionelle design på A-100 og A-110, men her tilhører jeg nok et mindretal. Jeg håber dog at kabinettet stadig er lavet af aluminium og ikke plastic som på Xstreamer?

Tilsyneladende er der en blæser i A-200, det er vist første gang at Syabas prøver det?

jeg må nok indrømme jeg  ikke er så vild med udstenet på den men kan skyles jeg have en madkasse i folkeskolen der lignet den og  er det første jeg tænker på når jeg ser den Embarrassed
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 34>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu