|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
Cragamon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2011 Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 05-Marts-2011 kl. 00:02 |
Okay jeg vil starte med at sige at jeg er virkeligt en "nybegynder" inden for emnet medie center så tænk lige over det inden i giver mig en svale for dumme spørgsmål :)
Jeg har et par spørgsmål men vil starte med at sige at jeg er en ung gut der lige er flyttet for mig selv og derfor har jeg nu tænkt mig at gå ud og købe en fladskærm til min nye lejlighed og hertil vil jeg jo gerne kunne slutte en ekstern hardisk og se nogle af de serier mm. jeg har liggende herpå. har været inde på en del sider nu men jeg har nogle ting jeg ikke kan finde ud af. 1. hd tv live kan man købe til 750 kr popcorn hour til 2000 hvad får man for denne temmeligt store forskel i pris. ? 2. popcorn hour skulle være med en harddisk så vidt jeg kan se imens hd tv live kræver en ekstern hardisk hvad er problemet i dette, da man som jeg forstår det selv skal købe en hardisk til popcorn hour anyways ? Håber i kan hjælpe :) |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Du kunne også se på denne http://nemedia.dk/Oscommerce_US/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=33 der er en del bedre end Pop'en.
|
|
![]() |
|
Cragamon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2011 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Okay jamen 2 spørgsmål ;)
1 hvad betyder - med intern harddisk (medfølger ikke) - når den ikke medfølger er den jo ikke med intern harddisk ? 2 hvorfor er den en del bedre ? |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=4298&zoneid=6
Fordelen ved intern harddisk burde være ret indlysende, da man slipper for en extra boks og ekstra kabler og strømforsyning.
|
|
![]() |
|
![]() |
Altså må indrømme min tekniske viden er temmeligt begrænset så tak for lige at skære det ud i pap ;) hvad er fordelen så ved dune frem for pop´en andet end prisen ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kunne lige læse den anmeldelse jeg linkede til, ikke?
|
|
![]() |
|
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Som førstegangskøb og til at afspille serier og film, så kan du sagtens nøjes med en WDTV. Den kan også følge dig langt ud i fremtiden.
Afspilningsmæssigt løber en WDTV først panden mod muren hvis den skal vise fulde DVD menuer eller Lite Bluray menuer. Eller hvis du skulle begynde at gemme film med DTS eller højere og gerne vil have en box, der kan konvertere til stereo. Popcorn hour betaler licens for at understøtte DVD menuer, så det er forklaringen på noget af prisforskellen Popcorn hour har større mulighed for at præsentere dine film (imdb), blandt anden gennem opensource Add-on YAMJ. Før jul fik vi også en update til PH, der inkluderede Rich UI. Så nu kan en PH køre applikationer og tilbyder automatisk en ret cool brugergrænseflade - uden at man skal nørkle med Open Source. Der er mange flere options i en Popcorn hour. Eksempelvis kan du med PH forskyde dine undertekster mens en film kører og du kan skifte farve på underteksterne. Du kan sætte en harddisk i en Popcorn Hour. Hvis du ikke har brug for at tage dine filer med dig, så er det billigere per GB at købe normale hd end USB hd. Desuden kan en Popcorn hour fungere som FTP server og en masse andet netværkshalløj.
Køb du trygt en WDTV. Alternativt kan de fleste TV efterhånden spille en del formater via USB. Min erfaring er at disse medie funktioner er laaaangsomme og langt fra understøtter alt, herunder særligt MKV filer samt undertekster. Men til en avi i ny og næ kan det sagtens bruges. |
|
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay tak for svarret snade og Just ja sorry skrev før jeg fik den læst helt ned den giver mig jo alle de svar jeg skal bruge tusind tak ;) tror det bliver sådan en dune da den interne hardisk jo ville være en fordel og at kunne køre ftp gør at jeg slipper for at transportere min hardisk frem og tilbage fram com til fjernsyn så vidt jeg har forstået ?
ved i forresten hvor svært det er at installere disse interne hardiske ? |
|
![]() |
|
![]() |
Det med ftp er korrekt.
Intern HDD er bare at åbne en låge, skubbe HDD'en ind og lukke igen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Fedt jamen så tror jeg det bliver sådan en dune den ser ret fornuftig ud ;)
|
|
![]() |
|
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Det kan godt være at du slipper for at "slæbe" en USB hd fra din comp til dit tv, men til gengæld skal du overføre dine filer trådløst via FTP. Du kan løbe frem og tilbage mellem comp og tv mange gange på den tid det tager at overføre en film :-)
Hvis du har pengene, så skal du nok blive glad for både wdtv, ph eller Dune. På dit oprindelige spørgsmål lød det bare ikke til at der var nogen grund til at købe en 2000 kr boks, men det er dit valg. WDTV er også en god box
Redigeret af snadepind - 05-Marts-2011 kl. 02:17 |
|
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|
![]() |
|
![]() |
sidste spørgsmål de 1599 hvordan er det sådan rent prismæssigt ? og forhandleren nem media noget du kan anbefale ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |