recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour a-210 vs Hd tv live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour a-210 vs Hd tv live

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 22:32
Der er måske værd at bemærke, at et ukomprimeret DTS Master Audio lydspor nemt sniger sig op i 10-15 GB i størrelse. Så det kræver altså noget plads at gemme en film med HD audio.

Et DTS lydspor fylder typisk 1½ GB, så der er altså en faktor 10 i forskel. Hvis du ikke har et mere end rimeligt surround setup derhjemme, så får man altså ikke meget ud af at spille DTS-MA i stedet for almindelig DTS. Og du har seriøst brug for harddisk plads i den situation.

Derfor skal man efter min mening ikke gå så højt op i om en mediastreamer understøtter TrueHD og DTS-MA. Det er ikke en feature som 90 % af medie streaming box ejere har brug for i hverdagen.

WDTV Live skulle kunne sende TrueHD lyden videre gennem HDMI, men kan altså ikke nedskalere den til stereo. Tilsvarende skulle den kunne sende DTS delen af et DTS-MA lydspor videre til en reciever (men altså ikke HD overbygningen).

Så jj79, hvad mener du med at den ikke kan klare de nye lydformater? 

Er det fordi du ikke ejer en surround receiever og derfor forsøger at spille HD lydspor på dine fladskærms stereo højttalere. Det giver jo ingen mening og løsningen ligger lige for- nøjes med at have film med AC3 lyd, så sparer du både hd plads og investering i en ny dyr mediestreamer.

Hvis du virkelig har brug for DTS-MA overførsel, så vil jeg gerne spørge om hvor mange film du har liggende med HD lyd og hvor meget det fylder. 
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2011 kl. 07:40

Jeg oplever at WDTV live ikke kan sende DTS-MA videre som alm DTS til min receiver, så når jeg afspiller dem får jeg INGEN lyd, men har dog ikke prøvet med trueHD lyden endnu...

Har en SR 6005 og kører med Focal's 800 serie hele vejen rundt - så den påstand kan du såmænd roligt stoppe op hvor solen holder pause...

Men ja filmene fylder - det kan vi hurtigt blive enige om, så hvis man ønsker at gemme alle sine film flere år ud i fremtiden kræver det seriøst plads - men nu hører jeg ikke til "gemme typen" så vil hellere se filmen i bedst mulig kval og lyd først som sidst - og der er WDTV så ikke den bedste løsning i mine øjne...
+ ved Dune modellen får du også en Bluray afspiller med i købet, dvs en boks mindre i systemet samlet set...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu