recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn hour A400 - BD ISO ...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn hour A400 - BD ISO ...

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 14:06
Den kan bestilles ved komplett.dk til knap 2200 - den er dog ikke på lager endnu (jeg har dog forudbestilt den) - De har en ETA den 4. dec, som ikke er bekræftet.
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 15:14
Er dette fælleskøb ikke snart så stort, at det kan komme ind på hovedsiden på recordere?

Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 15:21
Nu har jeg lige været i kontakt med Thomas fra medieafspiller.dk og jeg kan bekræfte at han er igang med at indhente et tilbud fra Syabas på et parti A-400.
Thomas har også været i kontakt med Rasmus (administrator her fra siden) og det kommer til at foregå som et tradionelt fælleskøb styret af medieafspiller.dk og recordere.dk
Så hold øje med en ny tråd i fælleskøb forummet.
Desuden forventer Thomas at partiet der er tale om vil lande på dansk jord imellem jul og nytår. Dette er dog kun forventninger og ingen egentlig ETA.
Så hold øje med en ny tråd i fælleskøb sektionen!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 17:07
Hey.
Vil lige høre om nogle kan fortælle om de begrænsninger der i sådan et bæst. Jeg aner absolut intet om videostreaming. Jeg er træt af at have alle mine film liggende. Så det kunne være fedt at kunne streame film fra en nas server....lige som med cd'er på en snos eller squezzebox . Men hvilke begrænsninger er der. Jeg vil ikke gå på kompromis med lyd og billedkvalitet. Og jeg har et behov for at kunne flytte teksterne op og ned, da jeg bruger maskering af Black bars. Pt bruger jeg en oppo bd afspiller
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 19:26
Lyd og billede bliver det samme hvis du ripper 1:1. Du kan dog godt sætte en pæn slat til side til en NAS hvis filmsamlingen er stor. En BD-skive fylder 30-50 GB og en NAS vil typisk køre en form for RAID, så du ikke får 100% udnyttelse af pladsen. En PCH vil dog kunne afspille alt og også kunne flytte tekster op/ned (og tidsforskyde dem).

Anders: Er du sikker på at navnet var Rasmus? Han bor vist ovre hos os og ikke herinde ;)

Redigeret af Torben Rasmussen - 28-November-2012 kl. 19:28
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 19:38
Jeg har det med at bygge om på navne, så hæng mig for Guds skyld ikke op på noget ;)
En lille ekstra finesse ved A-400'eren er desuden dens VXP billedebehandling. Det skulle give "nyt liv" til lavkvalitetstil materiale.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Lyd og billede bliver det samme hvis du ripper 1:1. Du kan dog godt sætte en pæn slat til side til en NAS hvis filmsamlingen er stor. En BD-skive fylder 30-50 GB og en NAS vil typisk køre en form for RAID, så du ikke får 100% udnyttelse af pladsen. En PCH vil dog kunne afspille alt og også kunne flytte tekster op/ned (og tidsforskyde dem).

Anders: Er du sikker på at navnet var Rasmus? Han bor vist ovre hos os og ikke herinde ;)

Okay - har måske 5-600 bd film.
Skal jeg forstå det sådan at du anbefaler mig en anden løsning?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 20:51
Han siger bare at du skal have en NAS at putte filmene på og så kan du afspille dem derfra med din medieafspiller over netværket.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 21:03
600 film a 25-30 gb
Er 18 tb,
Så i raid 5 skal du bruge en qnap 8xx med 8 stk 3 tb diske.
Det er lige 25 tkr
SVP03
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 21:22
Jeg har en Popcorn Hour A-300. Det er en fin afspiller, men selv efter 1 år er den langt fra perfekt. Playback af nogle mkv filer er ikke optimal, nogle gange har den lidt svært ved at detect den rigtige billede hastighed. Eks kan den finde på at afspille ens 1080p24 som 720p60 og det ser ikke kønt ud. De har fået rettet meget og der er en ny firmware på trapperne som lukker mange af de fejl som findes på A-300. Hvis de får lukket de fejl, så kan A-400 godt se ud til at blive en fin afspiller. Men lad være med at tro i køber en fejlfri afspiller. Det kan være undertekster på netop jeres film ikke fungere som de skal og der kan gå måneder før det bliver rettet.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 21:22
hvorfor køre raid når han har backup i selve bd skiverne? 
Måske kan han nøjes med at rippe ét lydspor og undgå ekstra materiale og spare lidt der også.
Men ser godt han skriver fuld bd rip så blot et forslag.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 21:42
Det tager 30- 45 minutter at rippe en hel film. Hvis én disk dør uden RAID så mister du 60 film, eller mere end 30 timers rippe-arbejde. Hvor lidt er din tid værd?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu