recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour a-410 eller Mede8er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn Hour a-410 eller Mede8er

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg kunne godt finde på at købe en ASUS O!Play BDS-700. Det ser ud til at den kan næsten det samme til en helt anden pris, Intern HD, NAS og Bittorrent kan den dog ikke.

http://www.alternate.dk/ASUS/BDS-700/html/product/997713/

Asus

Der findes også en O!Play BDS-500 som er marginalt billigere. Umiddelbart er forskellen en HDMI-out mindre.

Jeg hører også gerne om erfaringer med denne afspiller. Det ser ud til, at man skal have DLNA, og at den dermed ikke kan læse Samba-drev.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af sorensen sorensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg valgte til sidst på en Mede8er 800 modellen, så nu får jeg den her en af dagene. Den virkede umiddelbart som den med mindst problemer, så nu vil jeg se om det ikke er løsningen.

Jeg melder tilbage.

hvor har du købt den?

Jeg have noget dialog med mediaafspiller.dk da jeg gerne ville høre hvornår popcorn 410 kom på lager. De skrev meget hurtig tilbage, så de virkede til at være seriøse, de havde da også sendt pakken få timer efter bestillingen.

Videre erfaring har jeg ikke med dem.

ps.

De anbefalede mig Dune eller Mede8er i stedet for popcorn, en af grundende til at jeg valgte den.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 14:26
Hvad med en Intel NUC og XBMC ? Jeg har prøvet Xtreamer, Popcorn Hour A-300 og de var alle dårlige - det værste var mangel på opdateringer, i det samme de udgav en ny boks stopper udviklingen og bug-rettelser stor set med det samme. Der er Intel Nuc og XBMC altså noget bedre og kan bruges til andre ting hvis man lyster. Eks. den nye Bay Trail Intel nuc til 1000 kr + 300 kr for 4 GB ram. Hertil en USB pen på 4 GB eller mere (sådan en har de fleste i en skuffe et sted) og openelec (gratis). Remoten til XBMC hentes på Appstore/google play. Så kører ens mediecenter med XBMC fra en USB pen og afspiller stort set alt.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvad med en Intel NUC og XBMC ? Jeg har prøvet Xtreamer, Popcorn Hour A-300 og de var alle dårlige - det værste var mangel på opdateringer, i det samme de udgav en ny boks stopper udviklingen og bug-rettelser stor set med det samme. Der er Intel Nuc og XBMC altså noget bedre og kan bruges til andre ting hvis man lyster. Eks. den nye Bay Trail Intel nuc til 1000 kr + 300 kr for 4 GB ram. Hertil en USB pen på 4 GB eller mere (sådan en har de fleste i en skuffe et sted) og openelec (gratis). Remoten til XBMC hentes på Appstore/google play. Så kører ens mediecenter med XBMC fra en USB pen og afspiller stort set alt.

Du mener denne: Intel NUC DN2820FYKH , ikke?
http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dn2820fykh-soelvaluminiumsring-diamantskaaret-rundt-om-sort-top-id-8055003.aspx?q=dn2820fykh

Den virker attraktiv ift. til tidligere udgaver af NUC. Især prisen, men også support for en 2.5" disk, som må gøre det billigere at bestykke den.

Jeg kan dog ikke finde specifikationener på grafikkortet. Der står bare "Intel HD Graphics" alle steder...
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:19
+3 til Mede8er 1000X3D. Er overrasket over hvor godt, stabilt og lydløst den egentlig kører ift. de nyeste Popcorn Hour maskiner. Specielt er jeg positivt overrasket over subtitles- og spolefunktionerne der bare fungerer perfekt og hurtigt. Og så kan den modsat Popcorn Hour lave en SAMLET jukebox fra hdd, usb, nas, netværksdrev uden bøvl! :)
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

+3 til Mede8er 1000X3D. Er overrasket over hvor godt, stabilt og lydløst den egentlig kører ift. de nyeste Popcorn Hour maskiner. Specielt er jeg positivt overrasket over subtitles- og spolefunktionerne der bare fungerer perfekt og hurtigt. Og så kan den modsat Popcorn Hour lave en SAMLET jukebox fra hdd, usb, nas, netværksdrev uden bøvl! :)

Jeg synes min hænger lidt med spole funktioner i de fleste film jeg har testet. Det er som om den spoler ret langsomt :( 
Og vi snakker internt fra HDD :)
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 01:21
hvad er forskellen på Mede8er MED800X3D og Mede8er 1000X3D?

Redigeret af sorensen - 14-Februar-2014 kl. 01:22
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 10:01
Kan også kun sige god for Mede8er 1000X3D det spiller bare.

Det eneste jeg har kunne se af ulempe men ved ikke om der er overhovedet er nogen der kan håndtere det , er at den ikke kan tænde med HDMI-CEC kommando ,alt andet kan du fint styre med HDMI-CEC
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 10:17
Jeg plejer bare at spole i film ved at trykke på pil-til-højre knappen X antal gange og så trykke OK. Så hopper den lynhurtigt hen til det nye sted og fortsætter afspilningen straks :)
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 13:13
Nu har jeg haft lidt tid til at lege med maskinen, og den anbefales her fra, altså Mede8er 800 model. Den virker bare, og den interne harddisk som var en 2,5 HDD var der ingen problemer med at få installeret.

Cover art er også rigtig nem at få i gang. Alt i alt meget tilfreds.

Forskellen ved 800 kontra 1000 er at der er blæser i 800'en, den kan jeg dog ikke høre, så alt er fint :)
Get HIFI or die trying c",
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 15:06
Hvordan klarer den 1080p24? Min 400'er er røget i skuffen fordi den giver et lille hak hvert 40. Sekund på en fejl i chipsettet og det var også et problem på de efterfølgende modeller. Det kunne være fedt hvis det endelig var fikset.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 17:28
Det er fikset, har nemlig 600X3D, og den har ingen problemer...

den er super!!!
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu