recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour a-410 eller Mede8er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn Hour a-410 eller Mede8er

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 19:23
Jeg var egentlig glad for Mede8er hvis det ikke lige var for de her problemer med filmafspilning, så det kunne være man skulle se på dem igen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg var egentlig glad for Mede8er hvis det ikke lige var for de her problemer med filmafspilning, så det kunne være man skulle se på dem igen.

Jeg har både en 400X, en 400X2S og en 600X3D.

Jeg har ikke haft afspilningsproblemer med nogen af dem uanset formatet (inkl. 24p).
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bornholmeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 22:21
1 stk. Mede8er MED800X3D på vej til Danmark med 4 tb. intern HDD.
Den glæder jeg mig til. (og sikkert også min kone når hun ser hvad jeg nu har købt)

Vil dog sige at min Tvix M6600 har været min tro følgesvend og afspillet 99% af alle film jeg har kastet efter den.
Suveræn "Synk" function til underteksterne som kører On-the-fly, og springer med halve-sekunder.
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 06:07
der er godt nok mange triste historier med popcorn hour...

jeg har en popcorn hour a-400 og den kører perfekt..!
har smidt en 4tb harddisk i den og har slet intet dårligt oplevet den måned jeg har haft den..
den finder selv covers / info på nettet, den har et fint interface med coverflow osv, masser af indstillings muligheder og så tager det kun 15 minutters tid at flytte en 30gb bluray film fra min USB harddisk over til den interne..

havde frygtet alt det med covers, filminfo osv da jeg ingen forstand har på IT, men det er så simpelt at alle kan gøre det..

alt i alt en rigtig fin maskine...

Redigeret af strecker - 25-Marts-2014 kl. 06:07
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 07:58
Det er lidt spøjst med de Popcorn Hour maskiner, for der findes mange forskellige rygter og oplevelser..positive såvel som negative. Der er generel enighed om at C200'eren var/er en stabil og god afspiller. Derimod hører jeg meget dårligt om A300'eren - mine forældre har sidstnævnte og jeg er ikke umiddelbart imponeret over den. Og sådan en oplevelse/rygte gør altså, at man fremover tøver med at anbefale Popcorn Hour til andre...
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 08:07
Helt enig.
Har også selv læst side efter side om a400 før jeg købte den.
Men jeg tog chancen og det er jeg glad for.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 08:29
Jeg har lige købt mig en Dune TV 303D og jeg er dybt imponeret over hvor godt den kører. Den hiver fulde MKV rips fra min nas uden problemer og spoler på niveau med en blu ray skive.

Jeg har købt den lille (base versionen har plads til en 3,5" disk), så der er kun plads til 1stk 2,5" hardisk men der er 3 usb indgange hvor man kan tilkoble eksterne disks.

Med zapitti mediacenter software er opsætningen virkelig nem. Den kan endda sættes op som access point og jeg kan mappe dens usb drev til min synology disk station og dermed kopiere filer fra nas til dune uden en computer tændt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bornholmeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 20:48
Overvejede også Popcorn A400 eller A410, pga. deres Ipad understøttelse, men har læst så meget positivt om Mede8er, og deres support skulle være rigtig god. Men i sidste ende handler det om brug og aller mest for mig, Stabilitet!. Jeg magter ikke en afspiller som driller alt for meget.
Nu krydser jeg fingre for MED800X3D kan løfte opgaven:-)
Nem for familien. Afspille vores rippede film, nemt og bekvemt, og senere køre fra en NAS.
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 01:13
Hvor har du købt?

Oprindeligt skrevet af Bornholmeren Bornholmeren skrev:

Den glæder jeg mig til. (og sikkert også min kone når hun ser hvad jeg nu har købt)

Vil dog sige at min Tvix M6600 har været min tro følgesvend og afspillet 99% af alle film jeg har kastet efter den.
Suveræn "Synk" function til underteksterne som kører On-the-fly, og springer med halve-sekunder.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg har ikke haft afspilningsproblemer med nogen af dem uanset formatet (inkl. 24p).

Så er det fordi du ikke ved hvad du skal kigge efter - og det er jp kun godt. Det er et kendt problem at de ældre modeller ikke kunne afspille 23.976 fps og det er en fejl i chipsettet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bornholmeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Så er det fordi du ikke ved hvad du skal kigge efter - og det er jp kun godt. Det er et kendt problem at de ældre modeller ikke kunne afspille 23.976 fps og det er en fejl i chipsettet.

Redigeret af Bornholmeren - 26-Marts-2014 kl. 13:46
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bornholmeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af sorensen sorensen skrev:

Hvor har du købt?

Oprindeligt skrevet af Bornholmeren Bornholmeren skrev:

Den er købt hos Mede8er. den sidste på lager
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu