|
Popcorn Hour a-410 eller Mede8er |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har haft den sat til i et kvarter nu. Og det ser jo fint ud. Jeg har dog egentlig fortrudt lidt :-) Nu tænker jeg nemlig at få mig en NAS, og køre alle film den vej over. Og så havde MED600X3D været tilstrækkeligt. Spontan køb styrer :-)
|
|||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Så lad mig da lige høre hvad problemet er. Jeg er meget kritisk mht motion judder, skipped frames, etc.. og har ikke set nogen problemer på nogen af de modeller jeg har, heller ikke med 23.976 fps film, som de afspiller fint.
|
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Når 23.976 Hz afspilles på de ældre Mede8er så vil den afspille det som 24 Hz. Det vil give en gradvis forskydelse mellem billede og lyd og efter ca, 41 sekunder laver boksen da en én-frame skip for at rette på forskydningen. Dette kan ses som et kort hak i billedet. Det forekommer altså hvert 41. Sekund. Det kan Googles eller findes i utallige tråde i Mede8ers forum.
Googl: "23.976 24 fps Mede8er" Jeg har endda selv lavet en tråd i deres forum for at klage over det. Redigeret af Torben Rasmussen - 26-Marts-2014 kl. 20:30 |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
OK, det er så ikke slemt nok til jeg har bemærket det (kan være jeg har blinket når det sker..). Du skriver 'de ældre Mede8er'. Hvilke modeller er det? Hvis det er udgåede modeller er det jo ikke så relevant for OP. |
|||
![]() |
|||
TL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 74 |
||
Ved du eller andre, om 23,976 fps-problemet er løst og i givet fald, hvilke chipsets man skal undgå?
Jeg overvejer ny eller brugt Mede8er, har en Fantec med Realtek 1073, hvor jeg ikke har bemærket fejlen, men det er måske, fordi skærmen er CRT? Er det korrekt, at Sigma ikke lider af denne fejl? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |