recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour a-410 eller Mede8er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn Hour a-410 eller Mede8er

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bornholmeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:54

Har haft den sat til i et kvarter nu. Og det ser jo fint ud. Jeg har dog egentlig fortrudt lidt :-)

Nu tænker jeg nemlig at få mig en NAS, og køre alle film den vej over.
Og så havde MED600X3D været tilstrækkeligt. Spontan køb styrer :-)
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg var egentlig glad for Mede8er hvis det ikke lige var for de her problemer med filmafspilning, så det kunne være man skulle se på dem igen.

Jeg har både en 400X, en 400X2S og en 600X3D.

Jeg har ikke haft afspilningsproblemer med nogen af dem uanset formatet (inkl. 24p).

Så er det fordi du ikke ved hvad du skal kigge efter - og det er jp kun godt. Det er et kendt problem at de ældre modeller ikke kunne afspille 23.976 fps og det er en fejl i chipsettet.

Så lad mig da lige høre hvad problemet er.

Jeg er meget kritisk mht motion judder, skipped frames, etc.. og har ikke set nogen problemer på nogen af de modeller jeg har, heller ikke med 23.976 fps film, som de afspiller fint.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 20:27
Når 23.976 Hz afspilles på de ældre Mede8er så vil den afspille det som 24 Hz. Det vil give en gradvis forskydelse mellem billede og lyd og efter ca, 41 sekunder laver boksen da en én-frame skip for at rette på forskydningen. Dette kan ses som et kort hak i billedet. Det forekommer altså hvert 41. Sekund. Det kan Googles eller findes i utallige tråde i Mede8ers forum.

Googl: "23.976 24 fps Mede8er"
Jeg har endda selv lavet en tråd i deres forum for at klage over det.

Redigeret af Torben Rasmussen - 26-Marts-2014 kl. 20:30
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 12:02

Når 23.976 Hz afspilles på de ældre Mede8er så vil den afspille det som 24 Hz. Det vil give en gradvis forskydelse mellem billede og lyd og efter ca, 41 sekunder laver boksen da en én-frame skip for at rette på forskydningen. Dette kan ses som et kort hak i billedet. Det forekommer altså hvert 41. Sekund. Det kan Googles eller findes i utallige tråde i Mede8ers forum.

Googl: "23.976 24 fps Mede8er"
Jeg har endda selv lavet en tråd i deres forum for at klage over det.

OK, det er så ikke slemt nok til jeg har bemærket det (kan være jeg har blinket når det sker..).

Du skriver 'de ældre Mede8er'. Hvilke modeller er det? Hvis det er udgåede modeller er det jo ikke så relevant for OP.
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 15:46
Ved du eller andre, om 23,976 fps-problemet er løst og i givet fald, hvilke chipsets man skal undgå?

Jeg overvejer ny eller brugt Mede8er, har en Fantec med Realtek 1073, hvor jeg ikke har bemærket fejlen, men det er måske, fordi skærmen er CRT?

Er det korrekt, at Sigma ikke lider af denne fejl?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu