|
Popcorn hour c200 vs ds210j vs YAMJ |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
Guldfisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2010 kl. 16:04 |
||||
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at have det der yamj, på min popcorn, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde ud af, hvordan jeg installere det,,,, har set nogen klip fra youtupe, det ser sku godt ud.
Min opstilling:
Nas Server - Synology ds210j, Mine film bliver streamet over til min popcorn hour c-200
Jeg har læst at yamj køre med java, kan man installere det på ds210j, gerne en guide til det.
Nogen der har en guide til hvordan man installere det, så det virker på popcornén
Håber nogen ved lidt om det...
|
|||||
![]() |
|||||
Guldfisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Slet ikke nogen der kender noget til det her??
|
|||||
![]() |
|||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
||||
![]() |
|||||
||||
Den guide, er det ikke kun, hvis man streamer film fra en pcér, det her er jo fra en nas, uden pcen til hjælp
|
|||||
![]() |
|||||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
||||
følger lige med her..
|
|||||
![]() |
|||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
||||
Prøv at spørge i den ovennævnte tråd, hvis ikke der kommer svar her. Jeg har ikke forstand på det.
Venligst Søren |
|||||
![]() |
|||||
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
||||
nej, - den guide er netop ikke til hvis man streamer, - men derimod hvis man har indbygget harddisk i sin popcorn hour eller f.eks. usbharddisk, - men jeg kan egentligt ikke se hvad forskellen skulle være andet end at man så peger på sin nas i stedet for sin nmt...
|
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
||||
Det er vigtigt at forstå at yamj består af en frontend del (det du ser når du sidder i din sofa) og en backend del, - (det du ser når du skal tilføje en ny film).
Frontend delen består af en helt normal html fil, - en index.html og så en jukebox mappe. Html filen "læser" data fra jukebox mappen, - det hele er genereret fra din pc, - men når det er genereret så behøver din pc ikke at være tændt længere. Det eneste der skal være tændt er din nmt og så naturligvis den disk du har dine videofilm på, - for det er også her du gemmer din index.html og din jukebox mappe (hvis du altså ikke har valgt at gøre noget helt andet). I mit tilfælde, - med indbygget harddisk, har jeg index.html og jukebox mappe på nmt (popcornhour). Resten er en mængde småprogrammer som du har på din pc. |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
||||
Så man skal smide jukeboks mappen på sin nas hvis det er den man har sin filmsamling på?
Jeg har installeret det fint men har problemet med at når jeg trykker afspil film sker der ikke mere men det kan jo være pga jukeboks mappen ikke er på min nas men på min computer |
|||||
![]() |
|||||
||||
ja, - jukebox mappen og index.html på din nas, - men du skal "fortælle" yamj om det når du sætter det op.
|
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Bare lige for at lave en update på tråden..
Jeg har nu siddet og kæmpet med at få det til at funke på min nas ude held.. måske er der nogen her der kan se fejlen jeg laver.. Har oprettet en mappe på min nas der hedder YAMJ. I den mappe har jeg installeret mediaifo og Yamj GUI config 0.51 Så opsætter jeg YAMJ GUI på følgende måde: Location of your movie dir to scan: Y:\ (min nas server film mappe) Neden under står der :\\NASSER\Film\ My video files are on: On a Network Path on the NMT Vælger min nas film mappe (FILM NAS) NMT PATH Har ikke ændret noget file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/FILM NAS/ Location of where you want the jukebox to be stored: Her vælger jeg Igen Y drevet på min NAS Derefter trykker jeg Add og save.. Kører så MovieJukebox.bat og derefter My_YAMJ.cmd My_YAMJ.cmd begynder og kører og finder alle mine film men når til Writing Indexes XML og så stopper/fryser den.. Har ladet den kører i 40 min men der sker intet.. Nogen der kan finde min fejl? Thx |
|||||
![]() |
|||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
||||
Hvorfor har du lavet denne på din NAS ?
YAMJ mappen laver du på din PC, evt. i roden af dit C: drev
Dette er dit arbejdsbibliotek hvor alle YAMJ filer skal ligge
Ser fint ud
Hvorfor hedder den FILM NAS og ikke bare FILM (det er en dårlig ide at have mellemrum i navnet) ? Er det et SMB eller NFS share ?
Har du mappet sharet på din A-200 så det står på sourcelisten under Network ?
Hvis ja, Hvad står der helt præcist på sourcelisten (hele teksten) ?
ser fint ud, men du skal ikke køre Moviejukebox.bat, du skal kun køre My_YAMJ.cmd når du har brugt GUI konfiguratoren til at sætte tingene op
Lyder som noget med manglende skrive rettigheder
Flyt din YAMJ folder væk fra NAS'en og ind på dit C-drev og prøv igen Redigeret af spawn - 20-Februar-2010 kl. 14:11 |
|||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |