|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:16 |
Jeg har endelig fået tid til at sætte min PCH op. Jeg streamer fra min server, hvor jeg har installeret Myihome. DVD-erne har jeg kopieret over i filmmappen som ren kopi af vob filer osv. Er der noget jeg ikke har indstillet korrekt, eller er der noget jeg har misforstået? |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
kender ikke pch,men virker det ikke hvis du vælger .ifo filen?
|
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - lidt MyIhome er en såkaldt HTTP server, der streamer enkeltfiler, ved at man sender en request (klikker på et link til videoen man vil se) og får et svar (serveren streamer videon) - ligesom når du streamer video fra en hjemmeside. Dette virker med alle enkelt filer. Dette virker ikke med DVD for en DVD er ikke en enkelt fil, det er en struktur af filer, nogle .ifo, .bup, og .vob filer som ligger i en bestemt folder kaldet video_ts - dette udgør tilsammen en DVD og en DVD kan kun afspilles med DVD funktionalitet (menuer, undertekster osv) hvis man afspiller hele DVD strukturen, ikke individuelle filer i denne struktur. Afspilning af DVD struktur kan således kun gøres når man har direkte adgang til strukturen, enten på en intern eller en ekstern harddisk, eller gennem et almindeligt netværksdrev man har mappet på afspilleren. Så for at afspille DVD skal du på din PC lave en deling af den mappe hvor dine DVD-foldere ligger, og på PCH'en lave en netværksmapning til denne folder i setup menuen, punkt network share. Jeg vil anbefale dig at lave DVD .ISO filer istedetfor blot DVD foldere, for PCH'en har i den officielle firmware lidt problemer med netop afspilning af DVD foldere. De spiller, men hakker i det. Dette er rettet i den beta firmware vi er ved at teste pt. så det kommer i næste officielle firmware.
Redigeret af spawn - 02-Oktober-2008 kl. 19:43 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hvorfor skriver du nfs i URL'en ? Har du en NFS server kørende ? ellers er et almindeligt windows share jo SMB, ikke NFS
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er winserver2003 ikke min stærke side. Har haft hjælp til at sætte den op. Så det er en del trial and error Hvis jeg skriver SMB får jeg beskeden check your server. Når jeg skriver NFS får jeg beskeden No content found on server Så min tanke var, at så havde jeg da fat i serveren. |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
![]() |
QUOTE=spawn] et almindeligt windows share jo SMB, ikke NFS Redigeret af hpdahl - 03-Oktober-2008 kl. 16:57 |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
![]() |
Kanon Ja - jeg nåede ikke lige at vende tilbage til tråden - men hjælp til selvhjælp er ofte bedst - og bare et lille hint om SMB var åbenbart nok til at du kunne løse det selv - super |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |