recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour NMT A-100 - -> C-200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour NMT A-100 - -> C-200

 Besvar Besvar Side  <1234 153>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 21:48

179$ for enheden
 45$ forsendelse

svarer til dkr. 1140,- med dagens dollarkurs dertil 294,- i told og moms

ialt 1434,- så det er ret tæt på de ca. 1500,- jeg havde regnet mig frem til inden

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 22:59
Jeg har måske spurgt til det tidligere, men kan ikke huske, om jeg har fået et svar 

Såvidt jeg kan læse kan den spille en .ts fil, så den burde kunne spille denne her:

http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts


Men kan den også vise de indlejrede undertekster?

Med spændt og venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 23:34

Hej Badsted

Den ville ikke spille filen umiddelbart - men efter en remux med tsremux ville den godt. Filen er jo en del af et længere stykke så den er nok gået lidt i stykker i headeren eller packetsize da bidden er blevet klippet ud af original strømmen.

Den spillede ingen undertekster, men iht. til tsremux indeholder bidden heller ikke nogen tekst strøm, så det bør den heller ikke gøre. Enten har filen mistet tekststrømmen da den er klippet eller også har den mistet noget header info om at tekst strømmen findes og hvis tsremux ikke kan se den, kan playeren ihvertfald heller ikke.

jeg har tænkt mig at lave nogle multistrøms ts optagelser med min dvb-t optager såsnart jeg får mulighed for det for at checke, men hvis du har mulighed for at lave et andet klip - evt. ved at bruge tsremux - tester jeg også gerne det.

  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 08:35

Til orientering kan VLC (på PC) vise klippet fint, og der kan vælges danske undertekster. Men nu kan VLC vel stort set vise alt

Det er ellers en særdeles interresant maskine du har fået fingre i der, og en rigtig god gennemgang. Bare "træls" at man ikke kan sætte flere drev i/til f.eks. løse HD-DVD eller BLU-Ray drev og så se de originale disks.

Er det noget licensmæssigt der gør at det er umuligt?



Redigeret af Fimpe - 16-November-2007 kl. 08:35
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 14:34

VLC viser jo alt (stort set) - næsten uanset om standarder, headers, packetsizes osv. er korrekte - da det er ren software.

Det er PH afspilleren ikke, her taler vi om hardwaredekodning, der er væsentlig mere restriktiv mht. om alle standarder er overholdt. Og hvis tsremux heller ikke er istand til at se der er et tekstspor - så er et eller andet ikke helt korrekt i filen, og så vil PH afspilleren heller ikke kunne se det. Hvis den altså overhovedet kan afspille undertekster (hvad jeg ikke tror den kan) så er minimumskravet at transport filen opfylder de standard krav der findes for en sådan.  

Man kan godt sætte løse USB drev som HD-dvd eller BluRay drev til - men du vil ikke kunne afspille en original HD-DVD eller BluRay disk - det er der flere årsager til - dels understøtter afspilleren ikke de interactive funktioner der er en del af de 2 formater, BD-java og hvad det nu hedder, dels har afspilleren ikke mulighed for at dekryptere de beskyttede diske, og den understøtter heller ikke de nye HD lydformater. Skulle disse ting være muligt ville det betyde en langt dyrere maskine, både grundet licensomkostninger og øgede omkostninger til hardware og software udvikling. Og hvis den gjorde ville den med al sandsynlighed ikke understøtte afspilning af alle de andre formater der benyttes til eks. netop ulovlig ripning fra de samme medier. En afspiller som denne er nok ikke i kridthuset hos udgiverne og producenterne så det kan være de slet ikke kan få lov at købe de nødvendige licenser selvom de ville.

Vi taler her om en lille bitte tingest til en billig penge - der er designet til at afspille en række forskellige formater mere eller mindre i deres rå form. Det er med disse forventninger man skal kigge på den, ikke som en fuld erstatning for hverken BluRay eller HD-DVD afspillere, komplete MediacenterPC'er eller lignende. Du skal sammenligne den med at folk køber en almindelig dvd-afspiller og syntes det er fint den også kan spille divx/xvid backups - med denne enhed får du langt flere muligheder. Men man skal ikke forvente for en tusse af få en eller anden mirakelmaskine der kan erstatte en masse andet grej som ellers ville koste mange tusinde kroner.



Redigeret af spawn - 16-November-2007 kl. 14:47
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Vi taler her om en lille bitte tingest til en billig penge - der er designet til at afspille en række forskellige formater mere eller mindre i deres rå form. Det er med disse forventninger man skal kigge på den, ikke som en fuld erstatning for hverken BluRay eller HD-DVD afspillere, komplete MediacenterPC'er eller lignende. Du skal sammenligne den med at folk køber en almindelig dvd-afspiller og syntes det er fint den også kan spille divx/xvid backups - med denne enhed får du langt flere muligheder. Men man skal ikke forvente for en tusse af få en eller anden mirakelmaskine der kan erstatte en masse andet grej som ellers ville koste mange tusinde kroner.

 Jamen rolig nu, det er jo det jeg er interreseret i, - et nyt billigt stykke legetøj til stuen der (måske) kan spillede de(t) rippede film/musik jeg har liggende på serveren.

Jeg har flyttet HTPC'en i min nye biokælder, så nu kan vi kun spille "diske" på stue alteret og det er ikke populært hos de unge menesker her i huset

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 15:29

Jamen det vil den sikkert også være fin til - jeg skriver det kun fordi jeg syntes det er vigtigt at pointere de begrænsninger den trods alt stadig har så man ikke skal få skuffede forventninger hvis man skulle finde på at købe den udfra en positiv omtale som denne jeg har skrevet her.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 17:26

Oprindeligt skrevet af Brown Ghost Brown Ghost skrev:


Skal lige høre, kan den bruges uden at putte en hard disk i den?
kan den FW opdates via USB nøgle uden at putte en HD i den??

Hej Ghost

Jeg har lige en rettelse til mit svar omkring dette, for jeg har lige testet og opdaget at efter den indledende opsætning så virker den faktisk selvom der hverken er intern harddisk i eller en usb disk tilsluttet.

Så lige nu kører den 100% lydløst udelukkende med streaming fra min netværksserver.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 19:23
Nice manner :) så det vil sige man skal bare lige have en disk iden for at Update den ? og sætte den op ?
der efter kan den køre uden disk :) ?
Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 19:32

nemlig - og det kan nøjes med at være en usb disk

Man mister selvfølgelig muligheden for at køre de applikationer der kører fra harddisken, torrentdownloader, server osv. - men har man ikke brug for dem og blot skal bruge en afspiller der kan streame fra en anden server er det perfekt. Ingen disk der bruger strøm, ingen ekstra omkostning til køb af disk, ingen støj.

Jeg har snakket lidt med Syabas om at de også skulle designe nogle små "slaveunits" uden plads til harddisk man så kunne placere rundt omkring i sit hjem hvor man ønskede det, soveværelset osv. - hvis der ikke behøver være plads til en harddisk kan man designe en super lækker lille bitte boks der ikke er meget større end en pakke cigaretter. Jeg kunne da godt finde på at købe en 3-4 stykker af dem  og hvis ikke de gør kunne jeg godt finde på at lave nogen selv.

 



Redigeret af spawn - 16-November-2007 kl. 19:34
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 20:56

Har den trådløs netværk forbindelse? Eller er det kun nødvendigt at have internetforbindelse ifm installationen? Hvis dette er tilfældet så kunne denne muligvis være det perfekte mediacenter (light) for mig. Mit behov er afspilning af film i (hovedsageligt Divx/XviD format) og så også afspilning af film i HD (skal gerne også kunne afspille 1080p). Jeg har overvejet ps3 specielt nu med den kommende DivX/XviD opdatering men den kan jo stadig begrænset til mpeg4 (H.246) og dette vil ofte kræver konvertering af de HD-filer jeg kommer i besiddelse af. Lige et tillægsspørgsmål; kan den håndtere FLAC?

/Nicoleif       

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 22:11

Denne har ikke trådløs forbindelse, men der kommer senere en A-100N der har.

Det er ikke nødvendigt at have internetforbindelse under installationen -  firmwareopdatering eller applikationsopdatering kan også downloades på din pc og lægges på en usb stick istedet og så kan opdateringen foretages derfra. 

Den afspiller som nævnt næsten alle videoformater, også i 1080p - det er kun nogle H264.mkv filer i 1080p den har problemer med, ikke alle. Og problemet omkring dette kan ligeså godt ligge i de metoder der har været brugt til at encode de problematiske 1080p H264.mkv klip - der er tonsvis af indstillinger der kan sættes "forkert" når man laver en sådan encodning.

Den håndterer ikke FLAC pt. - men det er på Syabas's todo liste.

 



Redigeret af spawn - 17-November-2007 kl. 03:48
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 153>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu