Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Phantasize
Junior bruger
Oprettet: 19-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
|
Emne: Popcorn Hour og .iso filer Sendt: 19-September-2008 kl. 14:06 |
Hej i gruppen.
Hej ville høre om der er nogen der evt. kan gennemskue hvorfor jeg ikke kan afspille .iso eller .img filer med min PCH?
Jeg kan simpelthen ikke se filerne, hverken hvis jeg kører via my iHome, eller bare browser netværket. Burde jeg ikke kunne afspille disse?
|
 |
sommelle
Guld medlem
Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 14:27 |
Jo, det kan den. Har du i hovedmenuen valgt at det er film du vil se?.
m.v.h.
|
 |
DanishBacon
Super bruger
Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 14:47 |
myihome kan ikke bruges til iso filer -kun til alm videoer som f.eks. avi og mkv.
|
 |
Phantasize
Junior bruger
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 14:50 |
sommelle skrev:
Jo, det kan den. Har du i hovedmenuen valgt at det er film du vil se?.
m.v.h. |
Ja det har jeg. Men den bliver bare ved at sige at der ikke er nogle filer i de mapper hvor jeg har ISO filerne. Og jeg kører forresten med seneste firmware.
|
 |
Phantasize
Junior bruger
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 14:52 |
DanishBacon skrev:
myihome kan ikke bruges til iso filer -kun til alm videoer som f.eks. avi og mkv. |
OK, men det virker bare heller ikke når jeg browser mig frem til dem, eller manuelt mounter en delt mappe fra min computer.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 14:55 |
Hvis den siger "no content found" Så har du sandsynligvis ikke givet korrekte rettigheder på det share du forsøger at tilslutte. Det er en lidt misvisende fejlbesked, men det skal læses som at den ikke kan se nogen filer overhovedet da den ikke har rettigheder til at gå ind i folderen.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Phantasize
Junior bruger
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 15:18 |
Du har jo fuldstændig ret. Flytter jeg nogle iso eller img filer over i en anden mappe, hvorfra jeg i forvejen kan afspille, ser jeg dem fint, og de afspilles også (selv om jeg syntes de hakker en smule?). Men jeg forstår simpelthen bare ikke hvorfor? Jeg syntes rettighederne ligner dem på alle andre delte mapper/drev??
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 15:31 |
Prøv at fjerne delingen af folderen, derefter slå simpel filesharing til, derefter lav en ny deling af folderen igen, og derefter slå simpel filesharing fra igen.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Phantasize
Junior bruger
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 16:00 |
spawn skrev:
Prøv at fjerne delingen af folderen, derefter slå simpel filesharing til, derefter lav en ny deling af folderen igen, og derefter slå simpel filesharing fra igen.
|
Jeg fik den! Jeg højreklikkede på drevet, valgte egenskaber, og valgte her fanebladet "Sikkerhed". Så klikkede jeg "Rediger", og oprettede en ny bruger kaldet "Alle", som jeg gav rettigheden "Fuld Kontrol". Og vupti: Så er der afspilning af iso filer fra dette drev også :) MANGE MANGE tak for hjælpen 
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 19-September-2008 kl. 23:36 |
Det med at de hakker kan afhænge af hastigheden på nettet/forbindelsen - tidligere har samba < nfs < http, men med den sidste firmware er samba vist blevet konkurrence-dygtigt med nfs.
/Tommy
|
 |
Phantasize
Junior bruger
|
Sendt: 20-September-2008 kl. 07:07 |
Ja det har jeg også godt hørt, men så er det bare lidt mystisk at en film i feks mkv format på 7-8 gigabyte, sagtens kan afspilles, men at en .iso på 4.3 ike kan? Endvidere kan jeg via "Network Browseren" (som vel er Samba?), starte en .mkv fil langt hurtigere, end hvis jeg kører den via ihome (og er dette ikke http?). Tiden den skal bruge til at buffer i starten, er nok kun omkring 20% i forhold til ihome. Men under alle omstændigheder er det nok ikke begrænsninger i selve samba protokollen, for jeg har længe kørt med XBMC via en xbox flere steder i huset, og her er absolut ikke nogen problemer
Redigeret af Phantasize - 20-September-2008 kl. 07:08
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 20-September-2008 kl. 10:27 |
Tror også at det er implementationen af SMB i PCH, som halter en smule - det har mere at sige end at protokollen ikke er den bedste. Men når det så er sagt lyder det på mig også som om du har dækket dig godt ind, så det ikke er dét som er problemet - jeg har ikke umiddelbart andre bud.
|
 |