recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn hour og squeezebox duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn hour og squeezebox duet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peachmelba Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn hour og squeezebox duet
    Sendt: 22-Januar-2010 kl. 16:30
Hej med jer.

Oprindeligt købte jeg en Popcorn Hour 110A til formål at afvikle musik. Dette erfarede jeg den ikke var så god til. Jeg vil gerne kunne smide filer i playlist m.v. og det kan Popcorn Hour 110a ikke.

Det skal siges, at jeg gerne vil kunne afvikle musikken uden at skulle have computeren tændt.

Derfor har jeg nu købt en squeezebox duet, hvorfor det så var min mening at benytte Popcorn Hour´s NAS funktion og have musikken herpå, hvorfra Squeezebox Duet kan hente musikken.

Jeg har dog nogle udfordringer i at få SD til at se Popcorn.
Nogen der ved hvordan det skal gøres?
Kan det overhovedet lade sig gøre?
Skal der mere grej til for at få mit setup til at køre? Hvis ja - hvad skal der til (det må gerne gøres billigt).

Er dog sidenhen blevet ok glad for min popcorn hour til afvikling af film.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

På forhånd tak.

Carsten
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 18:55
Alle* Squeezebox'ene kræver en PC eller NAS, der kan køre SqueezeServer - det kan PCH-A100 ikke.
Så enten skal du have din PC tænkt og spille musikken derfra, eller også skal du købe dig en "rigtig" NAS, som understøtter og har kræfter nok til at køre SqueezeServer.
Der er en del tråde her i forummet om hvilke NAS, der kører godt og hvilke, der ikke gør, så søg lidt rundt her på sitet og på Google.

Edit: Pånær den kommende Squeezebox Touch.

Redigeret af Zulu - 22-Januar-2010 kl. 18:56
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 19:42
hvis du laver playlisten på en anden enhed så kan du vel godt vælge den og afspille den på popcornhour.... det mener jeg da bestemt jeg har prøvet på min C-200 med en playliste lavet på min synology server (lavet under audiostation, og gemmes under playlister på serveren)

monikke en a-100 også kan det?

men det er rigtigt at du ikke kan tilføje musikken til playlisten direkte på popcornen.. det har jeg ihvertfald heller ikke fundet
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu