recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn hour - relevante spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn hour - relevante spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn hour - relevante spørgsmål
    Sendt: 11-Maj-2008 kl. 18:40

Nu vil jeg dæleme også have mig en Popcorn Hour !! :D

Primært for at kunne se avi/xvid film og serier i HD-kvalitet (og mkv). Har prøvet at finde info omkring popcorn hour generelt men der er stadig et par ting jeg er lidt usikker omkring:

1. Hvilken intern HD (IDE?) kan anbefales der er støjsvag og ikke bliver alt for varm?  Går ud fra at afspilning fra intern HD er mere stabilt end over netværkstreaming?

2. Kan den arbejde fornuftigt nok sammen med en Qnap 209 Pro eller Synology 207+ NAS der er på netværket eller er en ekstern usb harddisk koblet til PCH-usb porten bedre?

3. Jeg så en youtube video med noget My Media Jukebox der kører på Popcorn-hour...skidesmart..det vil jeg have. Hvis der generelt findes en masse plugins til PCH, er det så ikke bedst at der er en intern harddisk i dyret som man kan "installere" ting på - eller hvordan foregår det?

4. Kan PCH katalogisere alle de videofiler man har liggende på eks. 3 forskellige lokationer (ekstern USB, Qnap NAS, usb-stick)...ind i ét menubillede?  Altså scanne alle lokationer og samle alt under ét skærmbillede eller skal man ind og vælge Qnap først for at se hvad der ligger på Qnap?

5. Fungerer de enkelte media webservices fint nok generelt?  (youtube osv.)

6. Netkablet til min kommende PCH skal være ekstremt langt...nok 20meter eller deromkring...vil det ha en indflydelse på hastighed og stabilitet mon?

På forhånd tak.

Redigeret af petrucci - 11-Maj-2008 kl. 18:40
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 22:19
1) Overvej ingen harddisk. Alternativt en 2.5" disk, selvom der skal fifles lidt med adapter kabler da interface passer til 40-pin IDE. Medmindre du vil køre BitTorrent fra PCH, synes jeg ikke at der er noget grund til at smide en harddisk i den.

2) Det bedste er hvis din NAS kan køre NFS, da SMB klient implementeringen på PCH er lidt begrænset.

3) Måske... den pågældende ide fra YouTube kan garanteret også køre over NFS.

4) Nej (lille forbehold: jeg er ikke klar over hvad HTTP streaming servers som myiHome kan klare -- jeg er mest til NFS)

5) Hvis ellers der er hul i gennem til YouTube, så ja. YouTube er til tider overbelastet, men jeg synes ikke at problemerne er større fra PCH end fra min desktop. Jeg synes egentligt at YouTube muligheden er meget sød, og jeg har smidt 400 kroner efter et trådløst tastatur (USB driverless) så jeg kan ligge på sofaen og søge efter gamle 80'er musikvideoer på PCH....

6) Intet problem. P.t. har jeg selv et 20 meters patchkabel mellem NFS server og PCH, indtil jeg får mig taget sammen til at trække en rigtigt netkabel (installationskabel).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 08:28
Hej Jesper,

takker for svar.  Er i mellemtiden blevet gjort opmærksom på Popcorn Hour lignende gadgets som Tvix 6500'eren eller Istar (som har lidt flere features end PCH). Det er da til at blive helt forvirret af lige pludselig. Én af de vigtigere ting for mig er, at kopiering af filer til boksen ikke skal tage en krig og der kan PCH godt fejle lidt, får jeg indtrykket af.

Man kunne jo evt. nøjes med at smide en 5400rpm 200gb harddisk i PCH istedet for de 7200rpm 750gb diske som mange folk bruger og har problemer med. 

Men PCH og Istar...er de helt identiske softwaremæssigt?  For så lyder Istar da som et bedre køb umiddelbart.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 09:22

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Men PCH og Istar...er de helt identiske softwaremæssigt?  For så lyder Istar da som et bedre køb umiddelbart.

De er identiske. Overvej også f.eks eGreat og/eller HDX 900. De kører ligesom Istar og Popcorn Hour også med NMT softwaren fra Syabas.

Jeg har både eGreat og Istar. Medmindre du absolut vil have det mindre kabinet, så er min favorit eGreat. Se eventuelt et sammenlignings billede af dem i denne tråd.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 09:30
petrucci - jeg har haft en PCH i ca. ½ år og den er super til film-afspilning (DivX&HD) hvorimod musikafspilning har seriøst room-for-improvement! Mht intern hdd så forsøgte jeg mig også først med en Seagate 750 gb (der af flere blev anbefalet på pch hjemmesiden) men i mit setup hvor PCH boksen er placeret umiddelbart ved siden af TV'et støjede den for meget! Jeg er derfor gået over til at anvende en ekstern hdd der er placeret i det tilstødende rum med et langt USB-kabel indtil PCH (det er en rigtig god løsning for mig, jeg har overvejt NAS men har pt ikke noget optimalt sted at placere en server og strømforbruget ved 24t brug er også dyrt IMO ift et par timers PC-brug). Så sumering til DivX & HD er PCH suveræn!      
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 11:06
Hmm eGreat lyder umiddelbart mest optimalt - også fordi den har USB Slave, så man kan koble den direkte til PC'en og overføre filer hurtigere.

hedberg, har du evt. leget med nogen plugins som eks. den der tidligere blev linket til i PCH tråden hvor man kunne browse rundt i dvd-covers og se film-informationer osv.?

(eller er det kun på Tvix'en at det plugin virker mon..)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu