|
Popcorn Hour som NAS med Sonos |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fed1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2008 Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2011 kl. 10:04 |
Hej. Som nybagt husejer er pengene ikke store nok til at alle bokse kan komme i hus på én gang. Derfor er jeg interesseret i at høre om nogen har erfaring med at bruge Popcorn Hour som NAS og som Sonos så kan hente sin musik fra? Jeg har set et sted at det burde være muligt, men er der nogen der har erfaring med dette? På sigt vil jeg også have en dedikeret NAS, men som sagt står weber grill, havetraktor mm. højere på ønskesedlen. Jeg har kigget på Popcorn A210, vil den kunne gøre jobbet? MvhIvan
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis PCH'en kan klare det, så vil jeg da anbefale at købe en brugt A100/A110 til 400-500kr og så spare nogle penge til en dedikeret nas ved senere lejlighed.
|
|
![]() |
|
fed1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2008 Status: Offline Point: 26 |
Tak for input, det kunne godt være løsningen.. må lige grave lidt mere i det og finde ud af om det fungerer ordentligt..
|
|
![]() |
|
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
Min kammerat bruger sin Popcorn maskine til at streame musik til sit Sonos system. Det skulle virke helt fint.
Men jeg ved ikke om man skal have sin popcorn hour tændt for at NAS'en kører. Ligegyldigt hvad, er det dog nemmere end at starte sin PC.
|
|
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
@snadepind: Hvis PCH'en agerer NAS har den nok nemmest ved at gøre det i tændt tilstand...
|
|
![]() |
|
snadepind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 135 |
Yes yes, point taken :-) Ved ikke om den kan lege NAS, når den står standby (slukket). Jeg tænker på om der er mulighed for at spare strøm på en eller anden måde.
|
|
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS. |
|
![]() |
|
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
Den har en funktion hvor den er helt slukket. og en funktions hvor den står på standby men harddisk kan stadig kører hvis der er nogen som bruger den ellers går den i standby efter et stykke tid. og så er der også tæbdt funktion
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Fik vi bekræftet at PCH 200 kan køre som kilde til Sonos ? - og at man kan få covers osv ud på Ipad/controler ? ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Come on! -nogen må vide noget . . . ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Det ser det ud til, følg linket.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Ser fint ud ifølge linket, - men lidt modstridende oplysninger . Netsitet "deviceguru.com" skriver i forbindels med en test fra juni 2010 dette : Big beef: the ZonePlayers don’t appear to stream from garden variety UPnP Media Servers, only from selected devices. For example, I was unable to stream my MP3s from either my Popcorn Hour PCH-A110 or from my V2 Pogoplug, even though I can stream from those sources to my iPod Touch using its PlugPlayer app. I questioned the Sonos folks regarding this, and they replied…“Sonos does allow you to connect to Rhapsody’s servers using Universal Plug and Play (UPnP) but it is not possible to connect to any other types of UPnP servers. And unfortunately, we don’t have any plans to add UPnP sharing from what I understand. While we use UPnP under the covers we don’t do it in the most generic fashion (e.g. streaming from any UPnP content store — as they are called). We do support it from the Microsoft Media world and those content sources will show up on Sonos. However, we don’t have a comprehensive test suite of UPnP media servers, nor is that typical in our customer environment, thus we just haven’t put the effort into supporting anything beyond what Microsoft bundles.” |
|
Samsung PS63C7705
|
![]() |
|
BUMP . .
|
|
Samsung PS63C7705
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |