recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn hour & Synology 209+II hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn hour & Synology 209+II hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maves Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn hour & Synology 209+II hjælp
    Sendt: 07-September-2009 kl. 23:07
Hej !

Jeg har fået mig en popcorn hour A110, hvilket jeg har set meget frem til.

Jeg satte strøm og hdmi kabel til, samt netværksstikket, og regnede faktisk med at den automatisk ville finde min synology som er forbundet med min Apple Extreme router. Men ak.

Jeg fandt så min usb disk med en enkelt dvd iso, samt lidt avi filer på frem, og der kunne jeg godt se filmen, men lyden kom der ingen af :-( Efter mange genstart er der nu lyd på.

Nu vil jeg bare have den til at virke med min Synology 209+II

Jeg har aktiveret NFS i den, genstartet den. men den kommer ikke frem på hovedskærmen.
Jeg har prøvet at taste adressen ind i Network share

nfs://192.168.1.39:/video

Jeg har mine film til at ligge i mappen film, og mine serier i mappen serier
Nogen idéer til hvad jeg gør galt ?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 00:38
Har du specifikt tildelt rettigheder til video-mappen på nas'en?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 07:32

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du forventede den automatisk skulle komme frem på hovedskærmen af sig selv bare fordi NFS er aktiveret.

Det eneste der kan autodetekteres på hovedskærmen er upnp servere der står og sender information ud til upnp klienter om at blive detekteret. Så hvis du ikke har en upnp server kørende på din NAS så fremkommer der ikke noget automatisk på hovedmenuen i PCH.

NFS er blot en netværks protocol - den gør intet i sig selv. Hvis du vil dele filer fra en NFS share skal du først definere sharet og tildele det rettigheder, derefter skal du fra popcorn hour bruge netværks browseren til at browse dig ind til sharet og prøve om du kan se og afspille filerne. Hvis sharet er lavet rigtig med korrekte rettigheder skulle dette være muligt, hvis ikke har du ikke defineret sharet og rettighederne korrekt og så vil du heller ikke kunne lave en fast mapning til sharet.  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Maves Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 08:53
wee, jeg havde slet ikke tænkt på at skulle sætte rettigheder til nfs, jeg havde bare regnet med at den ville finde den, når jeg havde aktiveret nfs.

Det virker nu, jeg takker mange gange for hjælpen!

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du forventede den automatisk skulle komme frem på hovedskærmen af sig selv bare fordi NFS er aktiveret.

Det eneste der kan autodetekteres på hovedskærmen er upnp servere der står og sender information ud til upnp klienter om at blive detekteret. Så hvis du ikke har en upnp server kørende på din NAS så fremkommer der ikke noget automatisk på hovedmenuen i PCH.

NFS er blot en netværks protocol - den gør intet i sig selv. Hvis du vil dele filer fra en NFS share skal du først definere sharet og tildele det rettigheder, derefter skal du fra popcorn hour bruge netværks browseren til at browse dig ind til sharet og prøve om du kan se og afspille filerne. Hvis sharet er lavet rigtig med korrekte rettigheder skulle dette være muligt, hvis ikke har du ikke defineret sharet og rettighederne korrekt og så vil du heller ikke kunne lave en fast mapning til sharet.  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu