recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour vs. WD TV Live eller andre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour vs. WD TV Live eller andre?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour vs. WD TV Live eller andre?
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

Efter at have skimmet denne tråd er det ligeså stille drejet ind på at PH er bedre end WD Live.
 
Jeg behøver ikke Blueray kvalitet for kunne se en film. DVD opfylder fint mine krav.
 
Jeg har sådan en fornemmelse af at WD TV live er en bedre løsning 'out of the box' hvis man ikke ønsker at nørde med alle mulige tilretninger.
Jeg er ligeglad med med Skins, præsentation af film og musik osv.
Jeg ønsker bare en afspiller der kan fremvise billeder og afspille film.
 
Kan WD TV Live så ikke være den bedste løsning?
min første nmt var en wdtv siden har jeg købt en c-200 og en a-200 og har endnu en c-200 på vej.... jeg syntes egentligt at wdtv er mest nørdet... for den har sige begrænsninger med hvad du propper i den... det føler jeg ikke i samme omfang med popcornhour nmterne (selvom de jo også
har deres begrænsninger).
 
For mig handler det om.. hvordan kan jeg nemmest få min data over på min NAS uden at skulle bruge tid på det.. og uden risiko for kvalitetstab i diverse konverteringer for at få det til at køre.
 
nu har jeg ikke prøvet wdtv live... men mit syn på wdtv er den syntes jeg er mere nørdet.... fordi jeg er nødt til at tænke over (og måske ændre)  de formater jeg propper i den.
Mvh

René
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 11:26
Efter at have skimmet denne tråd er det ligeså stille drejet ind på at PH er bedre end WD Live.
 
Jeg behøver ikke Blueray kvalitet for kunne se en film. DVD opfylder fint mine krav.
 
Jeg har sådan en fornemmelse af at WD TV live er en bedre løsning 'out of the box' hvis man ikke ønsker at nørde med alle mulige tilretninger.
Jeg er ligeglad med med Skins, præsentation af film og musik osv.
Jeg ønsker bare en afspiller der kan fremvise billeder og afspille film.
 
Kan WD TV Live så ikke være den bedste løsning?
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Yesper82 Yesper82 skrev:

følger lige med her.

Hvordan billedkvaliteten på c-200 ved afspilning af bluray( enten fra HDD eller direkte fra en bluray skive)?? Er billedet lige så godt som på en dedikeret bluray-afspiller eller PS3.

ja den er lissågod syntes jeg... og den er noget mere fleksibel med det man putter i den
Mvh

René
Til top
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 17:33
følger lige med her.

Hvordan billedkvaliteten på c-200 ved afspilning af bluray( enten fra HDD eller direkte fra en bluray skive)?? Er billedet lige så godt som på en dedikeret bluray-afspiller eller PS3.

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

som jeg skrev tidligere i tråd så var jeg også lun på wdtv  men med ful respekt for den "lille" maskine så er den nok mære til min søns børneværelse and til seriøs hjemme bio...(der her skal stå på min regning da jeg ikke kener den hel til de små deteljer... men da den ikke kan afspile HD lyd var for mig afgørende at jeg har afskrivet den ) 
 
jeg er nu også mega i tvivl som søholm om jeg skal vælger a-200 eller c-200....
men igen c-200 er den ultimative valg så jeg er nok pg mest til den .. men den koster også ca 1100 kr mære...
 
der der afholder mig pt fra a-200 er mangel for at afspile bluray filer hel uden begransninger... men igen jeg har ikke brug for hele menuer i bluray fil ... når jeg skal i gang med at ripe mine bluray film så vil jeg kun ripe 100% copi af  " HD hoved film fil,HD lyd samt danske undertekste)så jeg bevare den bedste mulig kvalitet samt få den til at ikke fylder meget... ...jeg har ingen  planer at komprimere bilede/lyd da der vil går ud over kvalitet når jeg skal afspile der på støre lærred..
til  SPAWN  vil a-200 kune afspile der uden problemer eller ???

En gennemsnits blu-ray film fylder vel ca. 50 gb? Hvor meget fylder den så, hvis man skære alt "fyld" væk ca?


ca. 20GB
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af M-P-A M-P-A skrev:

Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Spawn: Nu kan jeg se, at du er 100 metermester i mediebokse. Har du også WDTV?`
 
Hvis det er tilfældet, hvad ville du så vælge hvis du skulle vælge en boks ?
Beklager at jeg bryder ind i tråden.
 


Har begge 2 og ville sige at det er et spørgsmål om hvilke krav man har til medie afspilleren - begge 2 har fordele og ulemper.

Bruger min A-200 i min stue pga waf fordelen ved YAMJ + de mange muligheder for at tweake og rode i indstillinger er et plus for mig :) dog kræver den lille blæser lidt moddning for at kunne være tilfredstillende mht lyd niveau.

WD TV Live røg i sovekammeret pga delay ved 5.1 lydspor og manglende YAMJ.

Kort summering så er WD TV Live fin som afspiller, men A-200 er lidt mere øje lir :)
1000 tak for nyttig information. Jeg har pt HTPC med Boxee. Det var meningen at jeg ville skifte HTPC ud med en Popcorn Hour a-200. Men er blevet lidt interesseret i en Boxee Box, som udkommer senere på året.
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Spawn: Nu kan jeg se, at du er 100 metermester i mediebokse. Har du også WDTV?`
 
Hvis det er tilfældet, hvad ville du så vælge hvis du skulle vælge en boks ?
Beklager at jeg bryder ind i tråden.
 


Har begge 2 og ville sige at det er et spørgsmål om hvilke krav man har til medie afspilleren - begge 2 har fordele og ulemper.

Bruger min A-200 i min stue pga waf fordelen ved YAMJ + de mange muligheder for at tweake og rode i indstillinger er et plus for mig :) dog kræver den lille blæser lidt moddning for at kunne være tilfredstillende mht lyd niveau.

WD TV Live røg i sovekammeret pga delay ved 5.1 lydspor og manglende YAMJ.

Kort summering så er WD TV Live fin som afspiller, men A-200 er lidt mere øje lir :)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

... når jeg skal i gang med at ripe mine bluray film så vil jeg kun ripe 100% copi af  " HD hoved film fil,HD lyd samt danske undertekste)så jeg bevare den bedste mulig kvalitet samt få den til at ikke fylder meget... ...jeg har ingen  planer at komprimere bilede/lyd da der vil går ud over kvalitet når jeg skal afspile der på støre lærred..
til  SPAWN  vil a-200 kune afspile der uden problemer eller ???
 
Hvis du ripper en blu-ray film til en 100% rå kopi - altså uden nogen rekomprimering af video eller audio spor, så vil kvaliteten af billede og lyd være i original kvalitet, og den samme på både C-200, A-200 og andre Blu-ray afspillere når disse afspiller den originale Blu-ray
 
Som udgangspunkt skal dette kunne afspilles uden problemer på både en C-200 og en A-200
 
MEN - der er et lille men omkring HD-audio spor, som kræver en lidt længere forklaring der måske bliver lidt langhåret.
 
De nye HD audio spor er som udgangspunkt iht. Blu-ray standarderne kun tilgængelige i egentlige Blu-ray BDMV strukturer. Når man ripper en Blu-ray kan det gøres på forskellige måder, enten ved at man ripper hele Blu-rayen 1:1 til en dekrypteret BDMV struktur, eller ved at man fjerner noget og kun bibeholder video/audio/undertekster men stadig gemmer i en BDMV struktur, eller ved at man fjerner noget og kun bibeholder video/audio/undertekster men gemmer det i en enkelt .m2ts fil eller .mkv fil
Med andre ord man kan rippe til en Blu-ray struktur eller til en enkeltstående video fil
 
Afspilings metoden er forskellig når man afspiller en struktur i forhold til når man afspiller en enkelt fil - der benyttes forskellig afspilningssoftware til det på mediastreameren. Afspilning af Video delen er den samme uanset metoden, men HD audio delen er kun mulig at bitstreame hvis afspilningen foregår fra en fuld BDMV struktur, ikke hvis afspilning foregår fra en enkeltstående .m2ts eller .mkv fil
 
Bitstreaming af HD audio spor fra en enkelt .m2ts fil skulle være tilgængelig på trods af de normale krav om BDMV struktur, men er pt. ikke understøttet på nogen af dem grundet en fejl i den software der bruges til enkeltfilsafspilning (bliver rettet). Og da det kun er C-200 som har fuld BDMV understøttelse (A-200 har kun BD-lite) så er det reelt kun C-200 som kan bitstreame HD audio lige pt.
 
Ja, min primære afspiller er en C-200 (jeg har faktisk 2 stk) 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:19
Jeg har den første WDTV, men ikke dens efterfølger WDTV Live som er forbedret med netværk og kraftigere chipset i forhold til den første.
 
En fin lille box der gør det den kan udmærket, jeg har ikke noget dårligt at sige om den, men jeg ville som altid selv vælge en popcorn hour - lidt dyrere, men tilbyder også mere funktionalitet og flere muligheder.  Smile
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:18
som jeg skrev tidligere i tråd så var jeg også lun på wdtv  men med ful respekt for den "lille" maskine så er den nok mære til min søns børneværelse and til seriøs hjemme bio...(der her skal stå på min regning da jeg ikke kener den hel til de små deteljer... men da den ikke kan afspile HD lyd var for mig afgørende at jeg har afskrivet den ) 
 
jeg er nu også mega i tvivl som søholm om jeg skal vælger a-200 eller c-200....
men igen c-200 er den ultimative valg så jeg er nok pg mest til den .. men den koster også ca 1100 kr mære...
 
der der afholder mig pt fra a-200 er mangel for at afspile bluray filer hel uden begransninger... men igen jeg har ikke brug for hele menuer i bluray fil ... når jeg skal i gang med at ripe mine bluray film så vil jeg kun ripe 100% copi af  " HD hoved film fil,HD lyd samt danske undertekste)så jeg bevare den bedste mulig kvalitet samt få den til at ikke fylder meget... ...jeg har ingen  planer at komprimere bilede/lyd da der vil går ud over kvalitet når jeg skal afspile der på støre lærred..
til  SPAWN  vil a-200 kune afspile der uden problemer eller ???


Redigeret af sani - 19-Februar-2010 kl. 18:21
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 18:02
Spawn: Nu kan jeg se, at du er 100 metermester i mediebokse. Har du også WDTV?`
 
Hvis det er tilfældet, hvad ville du så vælge hvis du skulle vælge en boks ?
Beklager at jeg bryder ind i tråden.
 
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 17:17
Jeg bruger serveren til personlig FTP, ellers kun som mediaserver
Jeg downloader ikke med bittorrent, hverken på serveren eller mine popcorn hours (disse bruges udelukkende til video afspilning)
 
Ja, en A-200 med indbygget harddisk kan bruges som en helt almindelig netværks disk, med de begrænsninger der er i overførselshastigheden over netværket.
 
En C-200 kan afspille Blu-ray ISO 100% da den har alle licenser til Blu-ray - dvs. den afspiller ALT fra en 1:1 kopi som var det den originale Blu-ray der blev afspillet fra enhver anden Blu-ray afspiller og understøtter alle Blu-ray funktioner såsom afspilning af original menu, bd-live materiale, kapitler, undertekster, HD audio osv. osv.
 
En A-200 har ikke Blu-ray licenser - den understøtter ikke afspilning af alle Blu-ray funktioner fra en 1:1 kopi - men derimod benytter den et system der kaldes BD-lite som blot betyder at den vil afspille en 1:1 kopi uden original menu, bd-live osv, men istedet med en særlig simpel menu der kan kaldes frem så der kan skiftes undertekster og lydspor. Der kommer aldrig mulighed for mere gennem software opdatering da det er et licens spørgsmål, ikke et teknisk spørgsmål. Licens kan ikke tilføjes senere da det skal dække alle solgte afspillere.
 
Så begge vil afspille en BD.iso - men det er kun C-200 som vil kunne afspille med alle de særlige BD funktioner. En A-200 vil blot spille filmen, og have mulighed for at skifte undertekster og lydspor gennem en simpel menu til dette
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu