recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour Vten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn Hour Vten

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2014
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour Vten
    Sendt: 14-April-2016 kl. 20:48

Nogen der har erfaringer med Popcorn Hour Vten?

Har netop erhvervet mig sådan én. Jeg har rippet en blu ray film til ren ISO uden nogen form for ændringer, lagt filen på en eksterne harddisk og koblet den til min Vten. Maskinen kan registrere maskinen og jeg kan finde ISO filen, men den vil ikke afspille filen.

Nogen gode råd?
Hilsen Brian
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 20:55
glem iso filer. Det er en "død" måde at lagre film på. - makemkv er langt bedre. så får du nok ingen problemer.
Til top
Brian K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 21:18
Virkelig? Jeg havde forstået det sådan at en ISO fil er den reneste form for rip der kan laves...? Samt at Vten'en burde kunne læse netop sådan en fil.
Hilsen Brian
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Brian K Brian K skrev:

Virkelig? Jeg havde forstået det sådan at en ISO fil er den reneste form for rip der kan laves...? Samt at Vten'en burde kunne læse netop sådan en fil.
ISO er en "rå" kopi der indeholder alt hvad der er i originalen. Prøv at montere den med https://www.redfox.bz/download/SetupVirtualCloneDrive.exe
Så kan du se om ISOen er i orden

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 20:19
Som det allerede er foreslået, så er det en god idé at bruge MakeMKV til at rippe filmene med. Din afspiller understøtter alligevel ikke Blu-Ray menu.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2016 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Brian K Brian K skrev:

Nogen der har erfaringer med Popcorn Hour Vten?

Har netop erhvervet mig sådan én. Jeg har rippet en blu ray film til ren ISO uden nogen form for ændringer, lagt filen på en eksterne harddisk og koblet den til min Vten. Maskinen kan registrere maskinen og jeg kan finde ISO filen, men den vil ikke afspille filen.

Nogen gode råd?

Så har du gjort noget forkert under opsætningen eller med ripningen

Hvilket program har du rippet med? Du skal bruge enten DVDFab v 9.2 eller AnyDVD HD hvis du ripper ud til Blu-ray ISO eller Blu-ray folder

Min VTEN afspiller alle formater jeg nævner i flæng ISO, BDMW Folder og MKV. Jeg ville glemme alt om MKV, jeg har aldrig forstået hvorfor man skulle konvertere en BD over til MKV, det er fra en tid da mange media afspillere ikke kunne afspille Blu-ray og man derfor var nødt til at konvertere dem over til mkv.

Alle mine film ligger som BD Iso'er eller Blu-ray foldere og der er aldrig nogen problemer med afspilning.

Redigeret af jespermart - 17-April-2016 kl. 17:56
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Brian K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 14:13
Jeg fandt fejlen Thumbs Up

Problemet var ikke Vten'en eller den eksterne harddisk (som jeg også troede på et tidspunkt), men simpelthen min Imac Geek

Efter opdatering til El Capitan, er det åbenbart ikke længere muligt at Rippe sin egne Blu Ray film via de gengse programmer. Programmet fortæller ellers ikke at der er noget galt og man får endda lov til at  foretage hele ripningen i god tro. Selve ISO filen, virker bare ikke når man engang er færdig.

Nu bruger jeg min arbejdscomputer og nu virker ISO filerne som de skal Clap
Hilsen Brian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu