recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Time, at spore
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Popcorn Time, at spore

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 16:06
Hvordan kommer zentropa ind imellem serveren og klienten og kan se min ip. Er det sharet som alm. torrents. I givet fald ja, kan man så i popcorn se peers og seeders nogen steder. Zentropa gjorde det vel "snedigt" den gang at de selv lagde ost i fælden, og så så hvem der bed på i listen over downloadere. Meget lav praktisk syntes jeg at have set i nyhederne engang.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Bevares, engang i mine unge dage brød jeg da også love og havde mængder af ulovligt kopierede kassettebånd. Til mit forsvar kan siges at jeg ikke var klar over at jeg brød loven, hvilket ikke kan siges om nutidens unge som på disse nymodens sociale netværk samarbejder om at udføre disse ulovlige og samfundsskadelige aktiviteter.
Altså hvis du ikke engang kunne se det var ulovligt at kopiere dine kasettebånd dengang, hvordan skal folk så vide det er ulovligt at streame film fra den simple tjeneste?
Jeg vil bestemt mene at det er meget mere logisk at vide at man ikke må kopiere kasettebånd fremfor at vide om man må bruge Popcorn Time eller Netflix.
Hvordan skulle de vide hvilken af disse tjenester der er ulovlig?

Det var meningen at sarkasmen skulle være tyk som tjære, men jeg giver den lige en ekstra tand. 

Indlægget var en reaktion på dette fuldstændige latterlige udsagn fra Claus_jac: "Problemet er de unges tilgang. De er så fuldkommen ligeglade at det egentlig er et alvorligt samfundsproblem."

Fjollede generaliseringer får mig sku' lidt op ad stolen. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 19:34
Flick - der er noget galt med din logik :) det er ikke ulovligt at kopiere fra kassettebånd til kassettebånd. Det er ganske lovligt, ligesom det også var ok at kopiere fra LP til kassettebånd.

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 19:52
Tja vil nu stadig mene mange unge ikke ved det uden behøves være dumme af den grund. Dog sikkert færre voksne.

Det er altså ikke alle unge som har it kyndige forældre, når forældrene ikke er det. Så oplyser de jo heller ikke deres børn (de unge).

Mine de gamle var skolelærere, og var i sin tid ikke særlig it kyndige. Dengang havde de intet problem med man brugte Napster fx. Eneste de "brokkede" sig over, var hvis jeg blokerede tlf linjen for længe.

Kan snildt forestille mig det er sådan for "mange" den dag i dag, udover man ikke længere blokerer tlf linjen.

Redigeret af JordanDK - 25-April-2015 kl. 19:53
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 20:16
JordanDK - nu skrev jeg også Ung ELLER ualmindelig dum.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 20:22
I know også derfor jeg skrev dog sikkert færre voksne. :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Flick - der er noget galt med din logik :) det er ikke ulovligt at kopiere fra kassettebånd til kassettebånd. Det er ganske lovligt, ligesom det også var ok at kopiere fra LP til kassettebånd.

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.

Lad mig lige forstå det korrekt. Må jeg godt spille min vens cd ind på et kassettebånd og tage det med hjem til mig selv, men brænde de samme filer til en cd og tage den med hjem?

Jeg ved godt at man må lave sikkerhedskopier at sin egen musik, men det var ikke det jeg brugte kassette bånd til i 1987.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 21:11
Slumbert - Helt korrekt. Der skelnes mellem analog kopi og digital kopi i dansk lovgivning. Du må i øvrigt også gøre det den anden vej. Så snart der er noget analog ind over, så må du kopiere alt det du vil.

Det hører lige med, at det aldrig har været, og heller ikke nu er, ulovligt at optage fra radio. Det er uanset om det er digital til digital, analog til digital eller digital til analog. Det er jo heller ikke ulovligt at optage fra TV.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det var meningen at sarkasmen skulle være tyk som tjære, men jeg giver den lige en ekstra tand.
Hah, den fangede jeg godt nok ikke :(
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 10:00
Jeg synes der er en hel del forskel på at to brugere deler sin musik imellem sig på Napster, BitTorrent eller direkte. Sammenlignet med de professionelle tjenester vi ser i dag som AllofMP3 og Popcorn Time.

Når det bliver organiseret og mafiaen lægger sin klamme hånd på noget, så er det pludseligt dem som tjener penge på at nogle ønsker nem adgang til musik og film.

Jeg har intet problem hvis nogen ønsker at se en film der ikke eksisterer på filmtjenesterne. Men andre bør ikke tjene penge på at man gør noget som er ophavsrettighedsstridigt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 10:22

Hvorfor skal en 13 årig absolut vide det? Det er nok de færreste børn der selv står for at betale for deres tv/streaming eller overhovedet ved hvad det koster. De fleste børn er vant til bare at tænde tv'et eller starte netflix og så kan de se det de vil. Der er ikke en af dem der bekymrer sig om hvad det koster eller hvem der betaler. Nu er der så et program på nettet, der gør det lige så nemt at streame som hjemme i sofaen, hvorfor skulle de nødvendigvis tænke dybere over det.

Så kan man beskylde dem for at være dumme alt det man vil, men tror nu bare det er fordi det er børn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Hvorfor skal en 13 årig absolut vide det? Det er nok de færreste børn der selv står for at betale for deres tv/streaming eller overhovedet ved hvad det koster. De fleste børn er vant til bare at tænde tv'et eller starte netflix og så kan de se det de vil. Der er ikke en af dem der bekymrer sig om hvad det koster eller hvem der betaler. Nu er der så et program på nettet, der gør det lige så nemt at streame som hjemme i sofaen, hvorfor skulle de nødvendigvis tænke dybere over det.

Så kan man beskylde dem for at være dumme alt det man vil, men tror nu bare det er fordi det er børn.

Suk....En gang til for Prins Knud:
Der stod meget præcist "ung ELLER ualmindelig dum"...jeg tror endda også at jeg flettede ind at ungdommen er undskyldt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu