|
Popcorn Time, at spore |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
..
Redigeret af moremusic - 26-April-2015 kl. 12:25 |
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
|
Jeg kan godt lidt se hvad du mener.
På den anden side: BitTorrent og Napsters successer blev jo netop opnået fordi de systematiserede downloads. Før dem skulle man (i det store hele) finde hjemmesider med det indhold du ønskede (var lidt mere besværligt inden google), og download'e direkte fra siden. Det tog lang tid. Og folkene bag de to selskaber tjener/tjente jo også penge - mange penge! |
||
![]() |
||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
|
Før Napster var der nyhedsgrupperne, prøve bare at skiv alt.binaries der er kategorier på alt, så kategoriseringen og systematiseringen var der allerede, og nyhedsgrupperne de eksisterer skam endnu, på 30. år eller noget i den stil.
Napster (og lignende tjenester) gjorde det bare let tilgængeligt, præcis det samme som Popcorn Time gør med streaming. Redigeret af rawi - 26-April-2015 kl. 12:51 |
||
![]() |
||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|
Hvilket også er ligegyldigt nu når han allerede har skrevet det var sarkastisk.
Derudover er Popcorn Time ikke 20 år gammelt. |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
jeg vil lige tilføje at en pige på 13 ikke har debatteret det her i 20 år. Hvis man er nået til det punkt hvor man automatisk forventer at teenagere besidder den samme viden om erfaring som en selv, så er man blevet forstokket eller er så gammel at man ikke længere kan huske hvordan det var at være ung. Hvis det ikke er tilfældet så er det godt nok en mærkelig forsamling her på siden. Ingen der har haft piratspil til deres commodore 64, ingen der har haft en ulovlig knallert eller trampet på heksehyl nytårsaftenog så videre......
Så hold nu op med at give de unge skylden for ikke at kende lovgivningen og egentligt bare handle som de er blevet opdraget til; at finde den mest praktiske og nemme løsning på et problem. Her er den jo med popcorntime, uden at man skal plage far og mor om at betale for endnu en ting.
Redigeret af slumbert - 26-April-2015 kl. 17:00 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Der er meget stor forskel på de forskellige services. Napster, newsgroups, bittorrent osv. leverer ikke selv indholdet, men det er deres brugere som vælger at dele det med andre. Dem som deler er dem som er brugere af indholdet. AllofMP3 og PopcornTime er et hold af professionelle som stiller ophavsrettighedsstridigt indhold til rådighed for andre med øje for profit. De er ligeglad med indholdet, bare de kan tjene penge.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
|
Livlig debat :)
Popcorn koster jo ikke penge, med mindre det lige tilfældigvis er dem der også sælger det anbefalede VPN software. Modsat allofmp3 (er det ikke den der russiske side), er popcorn ikke sat i verden for at irriterer de store?. Min datter kan vel heller ikke stilles til ansvar for hendes handlinger med de 13 år hun har. MVH |
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Du har som sådan ret Rasmuzzen, hun vil ikke kunne blive anklaget som voksen, men i tilfælde af en eventuel retssag, så er jeg lidt bange for at "handlinger" vil have en eller anden form for konsekvens hvad enten hun er 13 eller 14 eller 15. Problemet er jo at hun bare gør som alle de andre. (med mindre hun får nogen til at betale for VPN forbindelsen, for så går det fra at være naivt til at være udspekuleret.) Og det enorme gruppepres der er blandt de unge i dag for at være med på noderne og bare have set det sidste nye (indsæt her hjerneløs medieting!) og ellers kunne være med i snakken gør det umådeligt svært for dem at lade være. Og er man først "OUT" blandt de unge, så er man desværre også temmelig en udstødt/eneboer. Jeg synes faktisk lidt "klikerne" i dag er noget hårdere optrukket end dengang vi andre var unge, men det kan selvfølgelig være jeg tager fejl
|
||
![]() |
||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
|
Så vidt jeg har forstået hvordan det tekniske koncept bag Popcorn Time fungerer det nøjagtigt som en hver anden torrent side. De leverer heller ikke indholdet selv. Filmene er ikke tilgængelige på en central server, men decentraliseret på flere servere, eller hos flere individer. Hvilket i princippet gør det umuligt for myndighederne at lukke for trafikken, da nye (spejlede) servere blot blier opstillet, hvis en bliver lukket ned. Hvis bagmændene skulle tjene penge på det kan jeg kun se de skulle komme fra reklamer da filmene ikke købes (og så havde tjenesten nok heller ikke være så interessant). |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
@Cyberguyen.
Med det nick bør du ellers have fattet hvad popcorntime er for noget. Det kan jo på ingen måde sammenlignes med allofmp3, som var en kommerciel side der solgte musik men ikke sendte pengene videre til kunstnerne. Popcorntime har ikke noget med mafia at gøre. Popcorntime levere ikke selv indhold. har du overhovedet læst tråden siden du påstår det? Her er hvordan jeg opfatter popcorntime, selvom en wikisøgning nok godt kan give et dybere indblik: Første version at popcorntime blev udviklet at brasilianske programmører, som derefter lagde koden til fri afbenyttelse på nettet. Rigtig mange andre har derefter lavet deres egne versioner med brugerflader osv. Du kan ikke lukke ned for popcorntime og alle de andre cloner da det egentligt bare er en client der streamer fra torrentsiderne. Dvs at indholdet ligger på en masse private computere rundt om i verden. Så længe der findes torrents og torrentsider så vil det være muligt at streame film på popcorntime og diverse cloner. Det er jo ikke lige til lukke det hele, og politiet er ligeså langt fremme som de var for 15 år siden og kan kun byde på lidt skræmmekampagne. Jeg tror egentligt ikke politiet indlæringsevne er specielt dårlig, men derimod at problemet er uløseligt med små lokale tiltag. Torrentsiderne taber paradoksalt nok også på det her, da de ikke tjener på indbringende reklameindtægter hvis der streames via popcorntime. |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
|
Den skal jeg lige forstå lidt bedre. Du mener at ting der ikke er ulovlige at foretage sig, bliver ulovligt, hvis man gør det meget? Hvis tingene kan forholde sig sådan, vanker der så bøde 20. gang man kører over for grønt?
|
||
![]() |
||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|
Det der kan menes ved dette er at nu når det er i mængder, så går det logiske hen på at man vil sælge/videregive kopierne, hvorfor ellers kopiere dem i mængder? Jeg tror stadig ikke du fik fat i at hans indlæg var sarkastisk, selvom det er blevet skrevet ~3 gange nu.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |