recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Undertekster på mine .mkv film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Undertekster på mine .mkv film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thbr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Undertekster på mine .mkv film
    Sendt: 30-December-2008 kl. 11:52
Er der nogle der ved hvordan jeg får undertekster på mine .Mkv film når jeg afspiller dem på min popcor hour 110..

.Srt filen ligger i samme mappe som filmen og hedder det samme, virker fint på min mac når jeg afspiller igennem Vlc player... Men som sagt ikke på min popcorn hour...

Hjælp..
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 14:33
PopCorn supporterer vist ikke eksterne .SRT filer ved afspilning af .MKV filer. Mux dem ind i .MKV filen med MKVMerge, så burde de virke.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 15:07
På Tvix'en kan man godt bruge externe filer i Mkv afspillingen, så mon ikke det også snart kommer til Popcorn
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
thbr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 15:11
måske det kommer i deres næste firmware opdatering..
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 15:49

En lille bitte rettelse - muxning af .srt file ind i .mkv filen er en rigtig god ide - men Popcorn supporterer faktisk eksterne .srt filer med stort set alle enkelt filtyper den kan afspille, såsom  avi, .mp4, .mpg, .vob, .ts, .m2t og også .mkv - det har den altid gjort.

Kravene for at eksterne .srt filer skal virke

1. Subtitles skal være aktiveret i setup og der skal være valgt et sprog.

2. .srt filen skal hedde nøjagtig detsamme som film filen, bare med .srt som ekstension istedetfor .avi, .mkv, .ts eller lign. - check filnavn igen, VLC player kræver nemlig ikke nøjagtig samme navn for at kunne se en .srt fil i samme bibliotek så det at den spiller med VLC er ikke i sig selv en garanti for korrekt filnavn.

3. .srt filen skal have den rigtige struktur og nogen gange helst være encodet som ANSI ikke som UTF (nogen virker selvom de er UTF andre kun når de er ANSI, jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor) - åben evt. srt filen med notepad, vælg ANSI encodning og gem den igen og se om den så virker.

Faktisk kan man mixe interne .mkv srt med ekstern srt - hvor ekstern .srt har præcedens over intern .srt

Har men eks. en .mkv med 3 interne .srt men der ikke lige er det sprog imellem man ønsker at benytte nu, kan man blot lægge en ekstern .srt ved siden af filen, så bliver de interne .srt filer ignoreret og kun den eksterne aktiv.

Redigeret af spawn - 30-December-2008 kl. 15:49
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
thacaleb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2008
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 16:30
Virker fint på min a100. Du skal bare sørge for at de hedder præcis det samme og nogen gange kan du også være udsat for at der er for mange mærkelig tegn i filnavnet. Så forkort den lidt ned og kald den det samme som din .mkv fil så burde det virke. Du skal jo også huske at vælge dem med subtitles knappen :D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu