recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcornhour og Synology og nfs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcornhour og Synology og nfs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bassemand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcornhour og Synology og nfs
    Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:23

Hejsa

Langt om længe kom min Popcornhour...jubii.. Jeg gik straks igang med at sætte den op.

Jeg er dog stødt på et problem med kommunikationen til min Synology DS106e. Jeg kan ikke rigtigt få en "nfs" til at køre sammen med min popcornhour.

Jeg håber derfor på lidt eksperthjælp herinde - here goes.

Min Synology består af 3 "drev" : Public, ftp og Photo. Jeg har fulgt hi-jacks guide til opsætning af nfs. Jeg kan bare ikke få det til at køre !

Firmware osv er opdateret. Jeg taster følgende:

vi /etc/exports

herefter skal jeg have delt en mappe på "Public", der hedder Isos og indtaster derfor:

/Public/Isos 10.0.*(ro,no_root_squash)

Herefter starter jeg selvfølgelig serveren og det ser ud til at køre. Min NAS kører på 10.0.0.8. Jeg taster så følgende i Popcorn:

nfs://10.0.0.8:/Public/Isos

Ovenstående procedurer virker bare ikke. Nogle der kan fortælle hvad jeg gør galt? Jeg har slavisk fulgt hi-jacks guide.

På forhånd tak.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 02:01
Prøv:

/Public/Isos (ro)