|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Oliver ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 15-April-2006 kl. 15:42 |
|
Hej
Vil du dele dine positive erfaringer med Hauppauge 500 kortet?
Det er svært at finde indlæg med positive ord om Hauppauge 500. Det er tilsyneladende et kort som sælger godt verden over, så det undre at der er så mange der ikke har den fulde glæde af kortet. Efter en del indlæg at dømme, kan det ikke lade sig gøre at se LiveTV gennem kortet - kan det virkelig passe?
Har du en opsætning hvor LiveTV fungere?
mvh
Oliver
|
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
LiveTv fungerer fint med mit 500mce. Kvaliteten er ikke helt på samme niveau som via TV'ets tunere, men på langt de fleste kanaler ser det ret fornuftigt ud. Hvilke problemer skulle der være med kortet?
|
||
![]() |
||
Oliver ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|
Hej Nikolaj
Dejligt at høre at nogen kan anvende kortet til LiveTV.
Mine bekymringer kommer bl.a fra denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10878& PN=1&TPN=1
mvh
Oliver
Redigeret af Oliver - 15-April-2006 kl. 18:09 |
||
![]() |
||
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
|
Jeg har kun gode erfaringer med PVr-500 kortet og er meget glad for mit. Jeg bruger meget det at have 2 tunere, det er skønt at kunne se tv via HTPC'en mens jeg optager noget andet. Jeg har samme tv kvalitet via kortet som via mit tvs tuner. Jeg kan kun give det to tommelfingre opad. |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Jeg vil desværre gerne dele en negativ - Standby virker ikke i MCE når driveren til Hauppauge 500 kortet er loaded på min maskine. Ved at søge efter Hauppauge PVR-500 og Standby på Google viser det sig at rigtigt mange andre har det og problemet optræder på alle maskiner med AMD X2 processorer. Nogle har kunne løse det ved at disable en masse hardware og frigøre nogle IRQ'er, så PVR 500 kortet ikke kører shared IRQ, men jeg har ikke kunne eftergøre det. Jeg er tæt på at sende kortet tilbage til forhandleren medmindre Hauppauge svarer meget hurtigt på min email til dem vedr. problemet. |
||
![]() |
||
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|
Hauppauge 500 MCE virker fint. Jeg kender flere som bruger det til deres mediecenter. Jeg bruger det også selv, men det er korrekt at kvaliteten ikke er på hoejde med hvad man kan få ud af tv'ets egen tuner... desvaerre. Jeg har dog hoert fra andre at hvis man bruger en gammel hauppauge driver opnaar man bedre kvalitet fra tuneren, men mangler stadigt selv at downgrade min til den aeldre driver. Det kunne vaere fedt hvis man kunne finde en bedre tuner, fordi det klaer ikke en 40 tommer skaerm at se tv igennem et hauppauge kort. Saa er der nogen som har et forslag til en bedre Mediecenter kompatibel tuner? -Morten |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Hauppauge 500 mce har samme tuner som der sidder i et 150 kort, ikke?
Og jeg kan godt få en virkelig god kvalitet ud af kortet, det kunne jeg ikke og troede tilsidst at det ikke kunne blive bedre, selv om andre tv kort kunne vise et skart billede. Men jeg fik det endeligt løst! Er der en forskel på 500 mce og et pwr 150 kort? Samme tuner og mpeg decoder/enkoder? Ikke? Skønt der er 2 tunere i et 500 kort. Så måske jeg skulle skrive hvordan jeg gør. ? Ja, jeg har spurgt et andet sted også, nu må vi se. Er der et behov for det? mvh Ken |
||
![]() |
||
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
|
Jo tak - Meget gerne. Skal selv i gang med et 500 kort, og vil meget gerne vide hvordan jeg får det optimale ud af det. |
||
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
||
![]() |
||
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|
Ja, tak Ken. Jeg vil meget gerne have at vide hvordan man optimerer sin MCE 500. -Morten |
||
![]() |
||
Sarchasmo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Det omtalte standby issue skulle vist være løst: |
||
![]() |
||
enoch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|
Jeg har selv dette kort og jeg synes at kvaliteten er på højde med det billede jeg havde da det kørte direkte i TV'et egen tuner. Desuden har jeg intet problem haft med standby problemet som du beskriver det. |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Det syntes jeg ikke jeg får indtrykket af når jeg læser om de enkelte fixes? Mit Media Center syntes heller ikke at virke bedre efter patchen er installeret. Det får fint i Standby, men kommer ikke ud af standby igen. Der omtales et standby problem, men det er når den skal i standby efter at have brugt tuneren. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |