Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 10:04 |
longjohn skrev:
Beelzebub skrev:
.... som jeg må håbe slipper igennem grådige post Danmarks klamme hænder
|
Som jeg læser det er det dig, der er den grådige - og klamme.
Når det ikke lykkes dig at svindle staten med dine indkøb, så lader du det gå ud over leverandøren. God stil! |
Enig, synes også det lyder noget dobbeltmoralsk.... De 150kr er dog efter min mening også lige i overkanten, da det vist giver en ret god timeløn at tjekke pakker så... Men ud over det, burde pakken så overhovedet blive fortoldet? Så vidt jeg ved er der kommet en ny regl, at det først er over 1000kr at man skal betale moms og told.... Gældende fra 1.dec. 2008
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2365
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 10:39 |
Bjarke skrev:
longjohn skrev:
Beelzebub skrev:
.... som jeg må håbe slipper igennem grådige post Danmarks klamme hænder
|
Som jeg læser det er det dig, der er den grådige - og klamme.
Når det ikke lykkes dig at svindle staten med dine indkøb, så lader du det gå ud over leverandøren. God stil! |
Enig, synes også det lyder noget dobbeltmoralsk....
De 150kr er dog efter min mening også lige i overkanten, da det vist giver en ret god timeløn at tjekke pakker så...
Men ud over det, burde pakken så overhovedet blive fortoldet? Så vidt jeg ved er der kommet en ny regl, at det først er over 1000kr at man skal betale moms og told.... Gældende fra 1.dec. 2008
|
Det er kun toldgrænsen der er ændret. Momsgrænser er stadig ved 80 kr.
Jo billigere vare man køber, desto større procentdel vil gebyret naturligvis være.
Bare købe en dyrere vare, så falder procendelen dramatisk.
|
 |
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 11:58 |
amorbavian skrev:
Jeg mener, at det er utroligt at folk kan mene at det er synd for Play, at man ikke henter varen. Play er bedoevende ligeglade. Det er kun en draabe i havet for deres oekonomi. Der er endda firmaer, der betaler Toldsummen (dog ikke gebyret) tilbage hvis du handler hos dem. |
Play er da ikke ligeglade. Det er ikks så mange år siden man ikke kunne købe fra Play hvis man boede i Danmark på grund af for mange retur af DVDer der var fortoldet. Leif
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:23 |
LGR01 skrev:
Er din timeløn 0 kroner? |
Jeg har ikke for vane at afkræve gebyrer af mig selv for arbejde jeg laver for mig selv  .
Så i denne situation, så er svaret ja - min timeløn er 0,- for at fortolde mine egne pakker...
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:27 |
HeartWare skrev:
LGR01 skrev:
Er din timeløn 0 kroner? |
Jeg har ikke for vane at afkræve gebyrer af mig selv for arbejde jeg laver for
mig selv .
Så i denne situation, så er svaret ja - min timeløn er 0,- for at fortolde mine
egne pakker... |
Prøv at spørge SKAT, om du også må stå for at godkende din egen
selvangivelse og så spare det beløb, de ellers skal bruge på det?
|
 |
HeartWare
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:27 |
Vanderlay skrev:
SKAT har uanset om du tror på det eller ej en aftale med PostDanmark om opkrævning |
Det er ikke et spørgsmål om "tror på" eller ej, men et spørgsmål om, at jeg gerne vil se dokumentation for det...
Vanderlay skrev:
Og jo, ved privat at importere varer fra uden for EU har du bedt om at få den toldbehandlet |
Ja - men af Post Danmark? Næppe til de priser... Jeg kan selv gøre det for 0,- så hvorfor skal jeg tvinges til at lade Post Danmark gøre det for 155,- (efter nytår)?
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
HeartWare
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:28 |
|
Keld R. Hansen
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:30 |
HeartWare skrev:
Vanderlay skrev:
SKAT har uanset om du tror på
det eller ej en aftale med PostDanmark om opkrævning |
Det er ikke et spørgsmål om "tror på" eller ej, men et spørgsmål om, at
jeg gerne vil se dokumentation for det...
Vanderlay skrev:
Og jo, ved privat at importere varer fra uden for EU
har du bedt om at få den toldbehandlet |
Ja - men af Post Danmark? Næppe til de priser... Jeg kan selv gøre det for
0,- så hvorfor skal jeg tvinges til at lade Post Danmark gøre det for
155,- (efter nytår)? |
Det vil sige, at alle de gange dine pakker er gået igennem tolden, der har
du selv fortoldet dem og indsendt told + moms til SKAT?
Hvis ikke, har du vel selv besvaret spørgsmålet om, hvorvidt du selv kan
gøre det.
PostDK har ikke selv fundet på, at de vil opkræve told. Det har de fået
bemyndigelse til af SKAT, men hvis du vil undgå det, kan du jo bare få
sendt dine varer med et kurerfirma, som ikke kommer via PostDK
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:32 |
HeartWare skrev:
HeartWare skrev:
Så i denne situation, så er
svaret ja - min timeløn er 0,- for at fortolde mine
egne pakker... |
Vanderlay skrev:
Prøv at spørge SKAT, om du også må stå for at
godkende din egen selvangivelse og så spare det beløb, de ellers skal
bruge på det? |
Så vidt jeg ved, så betaler jeg ikke gebyr for at få godkendt min
selvangivelse, men det burde jeg måske gøre?  |
Come on...undskyld jeg siger det, men det er altså naivt. Du betaler cirka
50% af din indkomst? Ring a bell?
Fair nok, skat kunne da godt sætte et gebyr på og så lave et tilsvarende
fradrag i skatten, resultatet bliver det samme.
|
 |
HeartWare
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:34 |
Vanderlay skrev:
Det vil sige, at alle de gange dine pakker er gået igennem tolden, der har du selv fortoldet dem og indsendt told + moms til SKAT? |
Selvfølgelig har jeg det - det går fint og koster mig 0,- så hvorfor skal jeg betale et privat firma 155,- for at gøre noget jeg lige så godt selv kan gøre?
PostDK/Told&Skat skal være velkomne til (som de også har gjort tidligere) at skrive til mig, at der ligger en pakke til mig på det internationale postkontor på Amager, så tager jeg gerne selv derud en dag og betaler told og moms uden gebyr. Sådan har jeg gjort i mange tilfælde, og det fungerer fint uden at et privat firma skal tjene penge på det.
|
Keld R. Hansen
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:37 |
Det gebyr er da helt ude i hampen. Det er typisk som andre store foretninger, er man som kunde prisgivet, og kan ikke gøre nogen som helst indsigelse. Det er jo røveri ved højlys dag.
Det er på linie med den måde banker, Pensions selskaber, forsikringsselskaber, teleselskaber osv kører tingene på. Som en lille enkelt kunde kan man ikke gøre noget som helst imod deres foretnings metoder.
En anden ting er som armorbavian skrev, så bliver det mere og mere normalt med den slags handel. Så vi kan da kun håbe på at beøbs grænsen før der skal betales told bliver sat op (mener faktisk jeg har læst et sted, at det diskuteres i EU) 80 Kr. er jo så lavt et beløb, at det praktisk talt ikke er muligt at købe noget uden, at komme over grænsen.
Redigeret af Klondike - 23-December-2008 kl. 12:38
|
 |
HeartWare
Guld medlem
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:38 |
HeartWare skrev:
Så vidt jeg ved, så betaler jeg ikke gebyr for at få godkendt min selvangivelse, men det burde jeg måske gøre?  |
Vanderlay skrev:
Come on...undskyld jeg siger det, men det er altså naivt. Du betaler cirka 50% af din indkomst? Ring a bell? |
Det er ikke et gebyr, og slet ikke et gebyr betalt til et privat fragt-firma, og er desuden lovfæstet, og derfor acceptabelt.
Jeg efterlyser såmænd blot den tilsvarende lov, der bemyndiger Post Danmark at opkræve gebyr for en service jeg ikke har bedt om og ikke ønsker. Det svarer som sagt til, at jeg sender regninger ud til højre og venstre for alle mulige gebyrer og insisterer på, at folk skal betale dem uden at jeg har lovhjemmel til det.
Så kom frem med den lov, der bemyndiger Post Danmark til at opkræve dette fortoldningsgebyr (også selv om der slet ikke er told på varen  ), så skal jeg nok hold k*ft, men indtil da, så mener jeg, at det er forkert, at et privat firma kan tillade sig at opkræve geybrer for en service jeg ikke har bedt om og ikke ønsker...
|
Keld R. Hansen
|
 |