|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|||
Jeg ved ikke, hvilken lov der præcis er tale om, og gider heller ikke lede efter
den. Jeg vil gætte på, at det er en bekendtgørelse under Skatteministeriet, der siger, at PostDK opkræver told+ moms på udenlandske forsendelser under visse vilkår, samt at de må opkræve et gebyr til at dække deres omkostninger. Gebyrets størrelse skal formodentlig godkendes hos SKAT. Så det du foreslår er altså, at al toldbehandling bør nationaliseres og betales via skatten, eller hvem skal ellers betale til de ansatte på det internationale postkontor, der sender breve til dig? Er det vigtigt, om det hedder gebyr eller skat? |
||||
![]() |
||||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
|||
Du læser tydeligvis mine breve, som Fanden læser Bibelen. Jeg har ikke foreslået noget, der bare tilnærmelsesvis så meget som bare minder om det du skriver... |
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() |
|||
Post DK har jo ikke monopol på pakker. Så I kan jo bare få sendt jeres pakker med et andet firma og så ser hvordan det så går. for her tror jeg næppe i bliver mere tilftredse. |
||||
![]() |
||||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|||
Nej, men du lader som om disse ydelser fungerer gratis, bare fordi du tager ud på det internationalse postkontor. Mit spørgsmål er, hvem skal så betale, hvis ikke postDK må sende udgiften videre til dig? Hvis det skal dækkes af via skatten eller udføres af offentligt ansatte, så er den funktion vel nationaliseret? Min pointe er kort og godt, at det er SKAT, der har uddelegeret bemyndigelsen til toldbehandling til et privat firma, som derfor får ret til at opkræve gebyr af dig. Hvis du er utilfreds med den ordning synes jeg du skulle skrive til skatteministeren i stedet for at brokke dig til PostDK. Det er som at brokke sig til Føtex over, at de opkræver pant på returflasker |
||||
![]() |
||||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
|||
Er det? Der er en lov, der kræver, at forretningerne kræver pant. Er der en lov, der kræver/bemyndiger, at Post Danmark skal stå for toldopkrævningen? Det er sådan set bare dét jeg vil have afklaret... |
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Det tror jeg! De gange jeg har bestilt og brugt et andet kurer firma har jeg været MEGET tilfreds. Det samme kan ikke siges om PostDK. Til PostDKs forsvar skal det så selvfølgelig nævnes, at jeg bruger dem langt oftere end jeg bruger de andre! Men mon jeg som kommende læge får lov til at begå ligeså mange fejl, og varetage min funktion lige så ringe som PostDK? Eller mon vi får lov til at tage ekvivalente priser... ![]() Redigeret af Asklepios - 23-December-2008 kl. 13:14 |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Og så er der jo lige miljøet at tage hensyn til mht. pantsystemet! ![]() |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja, som sagt ved jeg ikke, om postdk står nævnt i selve lovteksten, men hvis loven bemyndiger skatteministeren til at fastlægge de nærmere regler, så er det jo dermed lovligt. Har læst en avisartikel, som jeg dog ikke kan finde, der netop sagde, at SKAT var utilfreds med, at PostDK nappede for FÅ pakker og at de derfor belv nødt til at ansætte flere folk til det, hvilket muligvis forklarer et højere gebyr. Lad mig understrege, at jeg ikke elsker PostDK mere end alle andre. Jeg synes bare ikke de er den rette at brokke sig til her. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvordan tror du dit CO2-fodaftryk bliver påvirket af at importere film fra Hong Kong? Ikke dermed sagt, at miljø er begrundelsen bag told - det handler bare om at beskytte markedet (begge veje) på EU-plan. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Tjaeh, de fleste gange kan det godt betale sig at importere! Man lavede nogle undersøgelser for nogle måneder siden. De fastslog at det bedre kunne betale sig, at importerer visse varer fra udlandet, set udfra et miljømæssigt synspunkt (Altså CO2 produceret pr. enhed inkl. levering til kunde). Nu kan jeg ikke lige huske hvilke varer der var tale om, men det er lidt tankevækkende at vi i DK ikke kan producerer produkter med mindre CO2 udladning, end en kæmpe fabrik i Kina - og det er vel at mærke inkl. fragt til danmark! Redigeret af Asklepios - 23-December-2008 kl. 13:19 |
||||
De bedste hilsner
||||
![]() |
||||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
|||
Nogen der ved hvordan det gik med de "planer / rygter" der var om at bagatælgrænsen skulle hæves - altså mht. hvornår der skal opkræves MOMS af forsendelser fra udlandet?
Den meget lave grænse på 80 har jo været gældende længe, så den burde vel følge med op, i samme takt som den øvrige prisudvikling (eksempelvis post DK's gebyr). |
||||
![]() |
||||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||
Jeg tror nærmere, at PostDanmark fik øjnene op for at andre fragtfirmaere tjente mere på gebyret end de gjorde. Derfor satte man det op. Jeg tror, at de fleste roder lidt rundt i gebyrbegrebet, fordi man tænker på at et gebyr ikke må være højere end udgifterne til det, der skal laves. Dette er ikke korrekt i dette tilfælde, da PostDanmark blot er en erhversdrivende og ikke længere et statapperat. Her er et lille uddrag om lovgivningen angående gebyrer: Gebyrer, der ikke er specielt omtalt i en lov, er omfattet af
aftaleloven, og det kan principielt være så stort eller lille, som man
har aftalt. En erhvervsdrivende kan altså godt tjene penge på at
opkræve gebyrer. Jeg håber ikke at der er nogen der misforstår mig angående told og moms. Jeg skal gladeligt betale både told og moms. Jeg ønsker blot muligheden for at gøre det på forhånd. Og ja. Jeg synes bestemt at 150 kroner er helt i skoven for at åbne en pakke, kigge på en kvittering og tape lortet til igen. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |