recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PostDK hæver importgebyret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostDK hæver importgebyret

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 05:49
Jøses dog for en gang klagesang pga. af en stigning på 5 kr.
Og så fra folk, som sikkert nok ikke er blege for, at gi' mange tusinde for deres tekniske grej. Jeg undres !!! 
Og som ydermere, hellere selv vil spare lidt kroner og samtidig skubbe på mod danske specialbutikkers deroute - frem for at støtte op om "denne døende race" ! 
Bl.a. ved at gi' lidt mere for varerne og få gavn af de fordele, der er ved at købe herhjemme.
Ret beset så er det jo, efterhånden en typisk dansk egoistisk agerende.
Som ikke bare florer her - men desværre også mange andre steder i vort samfund. Ret trist og destruktiv tendens imo.

Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:20
Roland, du ignorerer, eller i bedste fald glemmer, en del detaljer. At man handler i udlandet behoever ikke have en pind at goere med om man ikke stoetter de danske firmaer. Mange handler i udlandet pga. de ikke kan finde det i DK. Saa det er ikke udelukkende for at spare.
At nogle danske butikker ikke har konkurrencedygtige priser (hverken paa nettet eller i den fysiske butik), er ikke forbrugerens problem.

Anyway, denne snak har absolut intet at goere med urimeligheden af PostDKs gebyrer.

5KR stigning i aar, 10 naeste aar osv. Hvis du laeste paa sidste side, saa kan du se at gebyret ikke saa laenge siden var 55DKK. Er der en god grund til at det stiger hvert aar?

BORING!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

5KR stigning i aar, 10 naeste aar osv. Hvis du laeste paa sidste side, saa kan du se at gebyret ikke saa laenge siden var 55DKK. Er der en god grund til at det stiger hvert aar?
tror vist den kan skæres af ved benet... ville du leve med samme løn de næste 10 år mens dine udgifter gik i vejret? Koster 1 ltr mælk stadig kun 1kr hjemme ved dig fra Arla? Benzinen koster dobbelt så meget som for 5 år siden...

Det kan være urimligt men ikke ualmindeligt, ligesom frimærkerne også bliver dyrere.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

tror vist den kan skæres af ved benet... ville du leve med samme løn de næste 10 år mens dine udgifter gik i vejret? Koster 1 ltr mælk stadig kun 1kr hjemme ved dig fra Arla? Benzinen koster dobbelt så meget som for 5 år siden...

Er din løn blevet tre-doblet på 6-7 år? (55 kr -> 160 kr er en tredobling af PestDK gebyret).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

[ligesom frimærkerne også bliver dyrere.

Her tager du fejl, et frimærke koster det altid har kostet Big smile (men portoen stiger Wink)

PS jeg kunne ikke lade være.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jøses dog for en gang klagesang pga. af en stigning på 5 kr.
Og så fra folk, som sikkert nok ikke er blege for, at gi' mange tusinde for deres tekniske grej. Jeg undres !!! 
Og som ydermere, hellere selv vil spare lidt kroner og samtidig skubbe på mod danske specialbutikkers deroute - frem for at støtte op om "denne døende race" ! 
Bl.a. ved at gi' lidt mere for varerne og få gavn af de fordele, der er ved at købe herhjemme.
Ret beset så er det jo, efterhånden en typisk dansk egoistisk agerende.
Som ikke bare florer her - men desværre også mange andre steder i vort samfund. Ret trist og destruktiv tendens imo.

Mvh. Roland

Jeg nægter at bruge 550kr på et playstationspil i Fona, når det kan fåes for 280kr i England. Det er ren idioti ikke at spare 170kr pr spil.

Det er 280kr sparet - nok til et nyt spil (fra England). Så har jeg ikke noget imod at miste de danske fordele - ½ års garanti og 1½ reklamationsret - som man 99.99% ikke for brug for. 

Det var godt nok lidt off-topic.

Men hvad med de spil der kun udkommer i Amerika eller Japan, som vi europæer går glip af? På et tidspunkt kunne man kun få Demons Souls i Asien, hvilket ville sige at man skulle importere spillet gennem en amerikansk netbutik - hvor meget tror du ikke det ville komme til at koste?

Redigeret af SteffenD89 - 29-December-2009 kl. 15:21
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:45
hehe den var da go' Per...

pendec, Jesper begrunder jo lidt hvorfor dit eksempel er for firkantet stillet op. Det kan tilfoejes, at jeg er ret sikker paa at de ansattes loen i toldbehandlingsafelingen ikke afhaenger af indkomsten paa gebyrerne.

Jeg kan ikke komme i tanker om eksempler, der goer at deres udgifter for toldbehandling tredobbles i loebet af 3 aar, hvorfor de bliver noedsaget til at haeve gebyret. 

Og det kan vaere benzinen koster dobbelt saa meget, men din loen er stadig ikke fordoblet paa de aar, vel?

Igen, dette har ikke saa meget at goere om diskussionen omkring det fire valg - som man fratages.

BORING!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg nægter at bruge 550kr på et playstationspil i Fona, når det kan fåes for 280kr i England. Det er ren idioti ikke at spare 170kr pr spil.

´

Så er det vel også som at sammenligne pærer og banaer. De 2 priser kan jo ikke sammenlignes. Du kan jo bare købe det på nettet i DK. Så kan du få det fra ca. 300 kr plus porto og så er besparelse jo ikke så stor.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 16:32
Hvorfor blive ved med at handle i en fysisk butik, når man nu kan få det så meget billiger over nette og især fra udlandet, stor set alle mine BD/CD indkøbe blive købet i udlandet, da det slet ikke kan betale sig at købe dem her hverken over nette eller især i en fysisk butik.

Tro at hvis dansk spil/musik/film/elektronik butikker, skal overleve så blive det som en net butik (der er flere der er gået den vej i år), og derfor ville vi se mindre og mindre af disse forhandler som fysisk butik i fremtiden.

Tro at vi ville se mange fysisk spil/musik/film/elektronik butikker, der lukke eller blive til net butik til næst år, det se jo ud til at det er den vej det går, da det er komplet umulig at konkurrer med nette (slet ikke i Danmark).

Redigeret af Startrek - 29-December-2009 kl. 16:46
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

´

Så er det vel også som at sammenligne pærer og banaer. De 2 priser kan jo ikke sammenlignes. Du kan jo bare købe det på nettet i DK. Så kan du få det fra ca. 300 kr plus porto og så er besparelse jo ikke så stor.

Det er de færreste nye Ps3 spil der kan købes for 300 kr. i danske netshop. Jeg er i hvert fald ikke stødt på nogle, men det kan være du taler om et spil der ikke har min interesse.

Jeg venter selv gerne 5-10 dage på et spil eller en film fra udlandet, når der er penge at spare. I særdeleshed når vi taler om spil, hvor der virkelig er penge at spare.

Desuden er der ofte en tidsmæssig gevinst ved at købe film i bl. a. USA. Jeg bestilte for 4 dage siden en film i USA der først kommer på det danske marked om ca. 1½ måned. Tid og 70-80 kr. sparet.
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 17:31
Jeg køber en stor del af mine Bluray film i udlandet af den simple årsag, at jeg gerne vil være sikker på, at de har engelske undertekster. Jeg ser primært mainstream US underholdning, og her har nogle danske selskaber en tendens til at fjerne de engelske undertekster til fordel for en skandinavisk pakke.  Det har de sikkert enormt gode grunde til, bare ikke nogen, der betyder noget for mig. Når jeg giver så mange penge for at eje rettigheden til at se en film og have den stående på hylden, så vil jeg også have de 4mb engelske/amerikanske undertekster med i pakken LOL
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 18:55

Men hvad med de spil der kun udkommer i Amerika eller Japan, som vi europæer går glip af? På et tidspunkt kunne man kun få Demons Souls i Asien, hvilket ville sige at man skulle importere spillet gennem en amerikansk netbutik - hvor meget tror du ikke det ville komme til at koste?

Man kunne da også importere fra en Asiatisk netbutik Wink

Jeg er faktisk på linje med dem der mener at dummebøden er uhyrlig, og at det er noget fis at vi ikke får lov til selv at fortolde, som loven siger at vi har lov til, men det er jo ingen menneskeret at spille alle spil, som f.eks. Demon's Souls. PS3'en er unik blandt stationære konsoller idet den er regionsfri, mens alle andre væsentlige konsoller hidtil ikke har været det. Der har været masser af gode spil til samtlige konsoller gennem årene, som ikke er nået til Europa, og også mange som slet ikke er nået udenfor Japan, som samtidig har været umulige at spille for os danskere.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu