recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PostDK hæver importgebyret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostDK hæver importgebyret

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg har sgu aldrig haft problemer med deklarationen.

Så sent som i forgårs modtog jeg en pakke fra Hongkong, som var mærket "Gift". Ingen angivelse af værdi. Ingen angivelse af indhold.

Jeg har før haft en pakke til at hænge ved postvæsenet, mens de ventede på, at jeg sendte en kopi af fakturaen, så de kunne komme til at toldbehandle den. Den var vist egentlig også mærket "Gift".

I begge tilfælde var det helt sikkert ikke gaver. Det havde i øvrigt heller ikke gjort nogen forskel, da gaver også skal toldbehandles.
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 10:35
Det er formular nr 6

Bemærk, de ligger ikke i nummer orden.

Mvh

Teko

http://www.Rcø.dk
Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift.

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 12:27
Nogle online firmaer uden fra EU sender pakkerne via eks. Sverige eller Tyskland, hvorved told & moms kan undgåes.  

Tror ikke at det er lovligt, men firmaer udenfor EU ved, at denne omgåelse skaffer flere kunder samt at kunderne slipper for told & moms.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 09:29
Jeg har faktisk hørt fra en af mine kollegaer at man "bare" kan tage brevet fra PostDK med til det lokale skattekontor og betale for Told&Moms (som PostDK jo har regnet ud). Med en kvittering i hånden som bevis på at der er betalt, skal de så udlevere pakken uden at måtte opkræve gebyr.
Kunne være "sjovt" at få den verificeret.....
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har faktisk hørt fra en af mine kollegaer at man "bare" kan tage brevet fra PostDK med til det lokale skattekontor og betale for Told&Moms (som PostDK jo har regnet ud). Med en kvittering i hånden som bevis på at der er betalt, skal de så udlevere pakken uden at måtte opkræve gebyr.
Kunne være "sjovt" at få den verificeret.....

Det lyder i mine ører ret urimeligt. I det tilfælde er hovedparten af arbejdet jo allerede gjort af PostDanmark.

Hvis jeg skal slippe for at betale gebyr, vil jeg forvente, at jeg allerede inden afsendelsen af varen skal udføre fortoldningen og sende en told-/moms-kvittering til afsender, som så kan sætte den uden på pakken.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det lyder i mine ører ret urimeligt. I det tilfælde er hovedparten af arbejdet jo allerede gjort af PostDanmark.

Jeg kan ikke se urimeligheden. Det er PostDK som tager forskud på gebyrglæden og vælger at udføre fortoldningen for dig, uden at vide om du ønsker det eller ej.

De kunne alternativt sende et brev til modtageren om at der var en pakke som skulle fortoldes, og bede om en toldkvittering fra SKAT. Ved samme lejlighed kunne PostDK tilbyde at udføre arbejdet for et gebyr på 160 kr.

PostDK's praksis svarer til at vinduespudseren pudser dine vinduer og sender en regning uden at du har bestilt ham til det.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
allan- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 13:33
Jeg endte en foresprøgesel til Skat og bad om fremgangsmåden og om henvisning til de relevante blanketter, der skulle bruges.

Min forespørgsel:

"I forbindelse med en debat på et internetforum vil jeg gerne have oplyst fremgangsmåden ved egen toldbehandling ved indførsel af varer fra lande udenfor EU. Gerne med henvisning til relevante formularer/vejledninger.
Grunden til denne forespørgsel er, at PostDK nu igen hæver gebyret for toldbehandling.
Dette gebyr må vel i følge lovgivningen kun dække de reelle omkostninger ?"

Svar fra Skat

"Tak for din henvendelse vedrørende egen behandling af toldpligtige varer.

Svaret er, at privatpersoners betaling af told eller moms direkte til SKAT ved indførsel af varer gennem en transportører eller kurerer ikke er en mulighed for øjeblikket. Det er transportøren eller kureren, der på vegne af sine kunder, indfører varerne og dermed er ansvarlig for afregning overfor SKAT.

SKAT har ikke nogen indflydelse på om og hvordan PostDanmark, og øvrige transportører eller kurerer, vil opkræve et gebyr for deres ydelser.

Der er flere kurerfirmaer udover PostDanmark, som udfærdiger fortoldning i forbindelse med forsendelser fra udlandet. Der kan være forskelle i størrelsen på det gebyr, som de enkelte firmaer opkræver for at udfærdige fortoldning. Det er oplysninger, som formentlig vil kunne findes på de enkelte firmaers hjemmesider.

Med venlig hilsen
Klaus Uhre

SKAT
Toldenheden
EU-kontoret
Tlf. 7222 1818"

Hvordan passer det sammen med det §20 svar, der blev henvist til tidligere i debatten ?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af allan- allan- skrev:

Hvordan passer det sammen med det §20 svar, der blev henvist til tidligere i debatten ?

Spørg SKAT om det...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
allan- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af allan- allan- skrev:

Spørg SKAT om det...

Det vil jeg da gøre Smile
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har faktisk hørt fra en af mine kollegaer at man "bare" kan tage brevet fra PostDK med til det lokale skattekontor og betale for Told&Moms (som PostDK jo har regnet ud).
Jeg tror ikke det fungerer for PostDK, når de først har behandlet forsendelsen, da den jo allerede ligger til afhentning på det lokale posthus.

Med TNT kan du gøre det, så betaler man ikke yderligere gebyr, og pakken bringes ud dagen efter.. det er rigtig smart.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu