|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Så sent som i forgårs modtog jeg en pakke fra Hongkong, som var mærket "Gift". Ingen angivelse af værdi. Ingen angivelse af indhold. Jeg har før haft en pakke til at hænge ved postvæsenet, mens de ventede på, at jeg sendte en kopi af fakturaen, så de kunne komme til at toldbehandle den. Den var vist egentlig også mærket "Gift". I begge tilfælde var det helt sikkert ikke gaver. Det havde i øvrigt heller ikke gjort nogen forskel, da gaver også skal toldbehandles. |
||
![]() |
||
Teko ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
|
Det er formular nr 6
Bemærk, de ligger ikke i nummer orden.
|
||
Mvh
Teko http://www.Rcø.dk Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift. |
||
![]() |
||
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
|
Nogle online firmaer uden fra EU sender pakkerne via eks. Sverige eller Tyskland, hvorved told & moms kan undgåes.
Tror ikke at det er lovligt, men firmaer udenfor EU ved, at denne omgåelse skaffer flere kunder samt at kunderne slipper for told & moms.
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() |
|
Jeg har faktisk hørt fra en af mine kollegaer at man "bare" kan tage brevet fra PostDK med til det lokale skattekontor og betale for Told&Moms (som PostDK jo har regnet ud). Med en kvittering i hånden som bevis på at der er betalt, skal de så udlevere pakken uden at måtte opkræve gebyr.
Kunne være "sjovt" at få den verificeret.....
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det lyder i mine ører ret urimeligt. I det tilfælde er hovedparten af arbejdet jo allerede gjort af PostDanmark. Hvis jeg skal slippe for at betale gebyr, vil jeg forvente, at jeg allerede inden afsendelsen af varen skal udføre fortoldningen og sende en told-/moms-kvittering til afsender, som så kan sætte den uden på pakken. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg kan ikke se urimeligheden. Det er PostDK som tager forskud på gebyrglæden og vælger at udføre fortoldningen for dig, uden at vide om du ønsker det eller ej. De kunne alternativt sende et brev til modtageren om at der var en pakke som skulle fortoldes, og bede om en toldkvittering fra SKAT. Ved samme lejlighed kunne PostDK tilbyde at udføre arbejdet for et gebyr på 160 kr. PostDK's praksis svarer til at vinduespudseren pudser dine vinduer og sender en regning uden at du har bestilt ham til det. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
allan- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Jeg endte en foresprøgesel til Skat og bad om fremgangsmåden og om henvisning til de relevante blanketter, der skulle bruges.
Min forespørgsel: "I forbindelse med en debat på et internetforum vil jeg gerne have oplyst fremgangsmåden ved egen toldbehandling ved indførsel af varer fra lande udenfor EU. Gerne med henvisning til relevante formularer/vejledninger. Grunden til denne forespørgsel er, at PostDK nu igen hæver gebyret for toldbehandling. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Spørg SKAT om det... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
allan- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Det vil jeg da gøre ![]() |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Jeg tror ikke det fungerer for PostDK, når de først har behandlet forsendelsen, da den jo allerede ligger til afhentning på det lokale posthus.
Med TNT kan du gøre det, så betaler man ikke yderligere gebyr, og pakken bringes ud dagen efter.. det er rigtig smart.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |