recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - POTC i Elgigantos uden danske tekster?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPOTC i Elgigantos uden danske tekster?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 10:44

Ja virkeligheden nu, er at man ikke kan få "det hele" indbygget. Men netop derfor er det også så fandens vigtigt at vi forbrugere ytrer os og banker i bordet overfor producenterne med at integrere tingene.

En måde at gøre dette på er at købe produkter hvor producenterne har imødekommet dette krav. Tag eksempelvis Sony´s kæmpe-succes med indbygget DVB-C HD-tuner i deres skærme. Folk er så ellevilde at de tilmed nedpriortere billedkvalitet osv. bare for at få DVB-C-featuren! Det er da et vink med en vognstang om at folk er meget interesseret i at slippe for ekstra bokse. Der er et kæmpe behov for yderligere integrering af features... De øvrige producenter skal lette bagdelen og komme i gang. Man kan da kun håbe at de har opdaget Sony´s succes og at de derigennem søger inspiration til egne produkter.

Nu skal det ikke lyde som et korstog mod Otto, (jeg har meget respekt for hans tekniske kompetencer), men manden er inhabil når han udtaler sig om fordele/ulemper ved eksterne bokse. Manden lever jo af at sælge eksterne bokse/scalere. Så naturligvis har han en interesse i at TV-skærmene skal være strippet for features. Man kan sammenligne det med, (det inhabile aspekt), hus-ejere og ejendomsmæglere. De hyler op om at markedet stadigt er godt og priserne er stabile, selvom virkeligheden er at priserne gennemsnitligt styrtdykker. Hvorfor? Fordi de har en interesse i at holde markedet i gang. Så de lyver konstant - for egen vindings skyld.

Redigeret af Spaghetti - 20-Maj-2008 kl. 10:47
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Ja virkeligheden nu, er at man ikke kan få "det hele" indbygget. Men netop derfor er det også så fandens vigtigt at vi forbrugere ytrer os og banker i bordet overfor producenterne med at integrere tingene.

Det kan godt være du kan banke i bordet, og få producenterne til at smide ting i skærmene så det virker i et år eller to, men pointen er jo, at udviklingen går så hurtigt, at det er umuligt at følge med! Et PX80 ville koste VÆSENTLIGT mere end de omkring 10k du kan får det for i dag, hvis der skulle være tuner til terrestriel analog/digital, digital kabel, digital parabol, og i øvrigt HD-tunere til det hele. Og så er du absolut ikke fremtidssikret alligevel! Man ved aldrig hvad udbyderne finder på, og så skal du alligevel bruge en æske. Du vil vel også gerne have harddiskoptager, så det skal du lige have ved siden af alligevel. Dét er utopi, at forlange sidder i tv'et. Men du kan selvfølgelig godt få det, ved at følge Iron Mans eksempel, og så ende med et væsentligt dyrere og dårligere tv.

Redigeret af Naiera - 20-Maj-2008 kl. 11:15
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:17

Spaghetti,

Virkeligheden er jo også at de fleste fladskærme der sælges i DK ikke er lavet specifikt til det danske marked. De fleste skærme er lavet til det Engelske, Spanske og Tyske marked som alle satser på DVB-T standarden indenfor digital TV.

Så kan du banke i bordet lige så meget du har lyst til. Fakta er at disse markeder er langt større end det danske, og derfor laver producenterne selvfølgelig ikke lige skærmene om bare fordi mange TV kunder i lille DK har kabel TV. 

Så derfor skal jeg og resten af DK acceptere at være begrænset til at vælge imellem Sony, Loewe og B&O? Aldrig i livet!

/Halsted 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:18

Folk er så ellevilde at de tilmed nedpriortere billedkvalitet osv. bare for at få DVB-C-featuren!

Folk aner ikke en dyt om at de nedprioriterer billedkvalitet for at få indbygget DVB-C. Det kan godt være, at et par brugere her på forummet har givet udtryk for dette, men sådan forholder det sig absolut ikke for Hr og Fru Danmark, der alligevel bare køber det mindst ringe de ser i Fona, fordi de ikke aner at der er noget som hedder plasma og/eller god vejledning i butikker som KT Radio eller Tape Connection.

Redigeret af Naiera - 20-Maj-2008 kl. 11:19
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Folk er så ellevilde at de tilmed nedpriortere billedkvalitet osv. bare for at få DVB-C-featuren!

Folk aner ikke en dyt om at de nedprioriterer billedkvalitet for at få indbygget DVB-C. Det kan godt være, at et par brugere her på forummet har givet udtryk for dette, men sådan forholder det sig absolut ikke for Hr og Fru Danmark, der alligevel bare køber det mindst ringe de ser i Fona, fordi de ikke aner at der er noget som hedder plasma og/eller god vejledning i butikker som KT Radio eller Tape Connection.

Jeg var stadig i Hi-Fi Klubben, da de fik Plasma tilbage på hylderne, selvom de Samsung plasmaskærme kun havde DVB-T indbygget, så kunne de hverken skaffe nok skærme eller nå at stille demo skærme op, før folk også købte demoskærmene. Der er i aller højeste grad mennesker som går efter kvalitet.

Samtidigt har jeg også oplevet situationen som Spaghetti beskriver, omkring kunder som fravælger billedkvalitet til fordel for en indbygget tuner.

Et andet eksempel er alle de kunder som kommer og siger, at DET SKAL VÆRE 1080P, ellers er yt om 2 år. Det passer jo heller ikke, kunderne kender ikke altid deres egne behov, før de får forklaret tingene.

Nu var jeg fordi i HFK Kolding i sidste uge, og der så jeg disse 2 TV:

METZ Linus 32"   -   19.999,-

• 100 Hz-teknologi
  • Fuld billede-i-billede (2 tunere)
  • 2000 programpladser
  • 2 CI-slots til programkort
  • Indbygget MPEG-4 modul
  • Indbygget DVB-T og DVB-C dekoder (MPEG-2)
  • SRS-WOW lydsystem     
  • HDD-optager kan eftermonteres

SAMSUNG LE-32R87BD 32   -   6.790,-

• Indbygget DVB-T tuner

Samsung'en haltede ikke specielt på billedkvaliteten og den faktisk bedre fra siden, hvor jeg synes Metz'en var dårlig til pengene. Features koster, og der er dælme ikke mange som gider betale for dem.

Redigeret af Iron Man - 20-Maj-2008 kl. 11:53
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

2. Højtalere skal NATURLIGVIS altid være integreret i TV. Fanatikerne kan ikke se det groteske i at skulle fyre op under 1000W-anlægget for at høre lyden til en Station2-udsendelse.

3. Fanatikere som tror at førnævnte problematik med flere enheder, bare kan løses med et trylleslag med en universal programmér-bar remote. Problemet er bare at der findes INGEN remote der tilnærmelsesvis er god nok til opgaven. Og hvordan kan man seriøst tro at almindelige mennesker investerer i programmér-bare remotes !? Kom ud af hash-tågen.

3 ting... for det første - det må antages at folk forstår engelsk - det er et af verdens hovedsprog og vi har alle lært det i skolen. Men lad nu den ligge - vi har alle et felt vi ikke er så stærke på.. det være sig engelsk, pædagogiske evner osv

Nej, nej og atter nej. Du glemmer vist indtil flere generationer som IKKE har haft engelsk i skolen overhovedet.

Min egen generation (er 34) har KUN haft engelsk fra 5. til 9/10. klasse herefter var det stort set valgfrit. Selvom det trods alt er 4-5 år med engelsk så er der altså mange som ikke behersker sproget og især hvis det ikke bliver brugt jævnligt.

MEN uantset hvad så sidst jeg tjekkede så er Dansk da endnu hovedsproget i Danmark, så at kræve at regions 2 DVD'er solgt i Danmark, har danske undertekster er da vist ikke for meget forlangt.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:33

Jeg glemmer ikke. Min far som snart er 60 har mig bekendt haft det i skolen. Hvis vi antager det hører til sjældenhederne hvor mange herinde er så i det hele taget fra den generation?

Dvs. det er din og min generation som "huserer" her - alle har haft engelsk i skolen.

Selv har jeg haft det fra 5.klasse til og med 9.klasse. Herefter på Handelsskolen.

Mine færdigheder i engelsk kommer dog ikke fra skolen.. men at jeg dagligt "vælter" rundt i en engelsk verden på nettet samt har familie og venner i engelsksprogede lande.

Det er klart hvis man siger til sig selv at man kun har haft engelsk i få år i skolen og derfor hellere må "undgå" sproget så bliver man aldrig bedre.. Man har selv ansvaret for at lære det.

Af samme grund er jeg ikke skidegod til tysk... jeg har undgået det. Ris til egen røv. Det er dog ved at ændre sig da jeg ikke gider være dårlig til tysk så det kommer stille og rolig. :-)

Jeg er dog enig i det sidste du skriver (mit indlæg var ikke et udtryk for det modsatte). En DVD/BD solgt i DK skal selvfølgelig have danske undertekster med mindre andet er skiltet tydeligt.

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:37

En DVD/BD solgt i DK skal selvfølgelig have danske undertekster med mindre andet er skiltet tydeligt.

Selvom jeg bruger engelsk rigtig meget (det er er blandt andet "corporate language" på mit arbejde), køber jeg stadig altid film med DK undertekst.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:43

Jeg går også så vidt muligt efter danske tekster, men skulle jeg modtage en film uden så betyder det intet.

Kæresten er også ligeglad.

Min pointe er bare at jeg forventer folk kan engelsk.. og jeg forventer at folk forventer af mig at jeg kan engelsk - sådan er den verden vi lever i hvad enten man kan lide det eller ej.

At nogen så _ikke_ kan engelsk eller meget dårligt engelsk er bare ærgerligt - mest for dem selv. Alt kan jo læres her i livet - det er udelukkende et spørgsmål om vilje.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:51

Jeg glemmer ikke. Min far som snart er 60 har mig bekendt haft det i skolen. Hvis vi antager det hører til sjældenhederne hvor mange herinde er så i det hele taget fra den generation?

Nu snakker vi jo heller ikke kun om folk herinde, men generalt i samfundet. Vi går vel udfra at det ikke kun er os herinde der køber DVD'er  

Dvs. det er din og min generation som "huserer" her - alle har haft engelsk i skolen.

Selv har jeg haft det fra 5.klasse til og med 9.klasse. Herefter på Handelsskolen.

Mine færdigheder i engelsk kommer dog ikke fra skolen.. men at jeg dagligt "vælter" rundt i en engelsk verden på nettet samt har familie og venner i engelsksprogede lande.

Enig, men du har stadig dit skole engelsk som grundstamme hvilket alt andet lige gør dig bedre stillet til lære videre end dem som aldrig har haft engelsk i skolen.

Det er klart hvis man siger til sig selv at man kun har haft engelsk i få år i skolen og derfor hellere må "undgå" sproget så bliver man aldrig bedre.. Man har selv ansvaret for at lære det.

Forstået hvordan? at du mener folk BØR lære engelsk eller hvis man ønsker det, så har man selv ansvaret for det?

Det må aldrig være et krav (ihvertfalt ikke så længe Dansk er hovedsproget) at man skal lære engelsk for at kunne se en film i Danmark, deraf også mit lidt provokenrende eksempel tidligere i tråden.

Af samme grund er jeg ikke skidegod til tysk... jeg har undgået det. Ris til egen røv. Det er dog ved at ændre sig da jeg ikke gider være dårlig til tysk så det kommer stille og rolig. :-)

Jeg er dog enig i det sidste du skriver (mit indlæg var ikke et udtryk for det modsatte). En DVD/BD solgt i DK skal selvfølgelig have danske undertekster med mindre andet er skiltet tydeligt.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 12:57

Hej mufcdk1974,

Jeg er enig i at jeg er bedre stillet end dem som aldrig har haft det.. men er det ikke efterhånden ved at være "få" ?

Det sidste skal (efter min mening) forståes sådan at man BØR lære det det. Jeg bliver irriteret når jeg møder en på min egen alder der "ikke kan engelsk" - det må og bør bare være noget "alle kan" synes jeg.

Ikke pga. film.. men pga. det er en hel del nemmere at begå sig i verden når man mestrer engelsk. Jeg ville godt nok være på spanden uden engelsk.. tænk sig at være så begrænset? At det man læser og skaffer sig _skal_ være på dansk? Damn...

Til top
speed_man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 13:01
jeg har lige været i elgiganten og alle de blu-ray film de har i deres butik har danske tekster (ELGIGANTEN HOLBÆK)
Speed_Man
LG 42pc52
Sharp lc20ad5e
Sony PS3
SONY PS3 BD BT Remote
Znote 6314w
Viasat hd
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu