|
Potentiometer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2015 kl. 18:51 |
Hej
Hvilket potentiometer skal jeg bruge til at regulere en spænding på 5V vil gerne kunne regulere den fra 0-5V Der er stort set ingen forbrug på spændingen mvh |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer jo an på strømmen.
Mon ikke du skulle vælge et design med en transistor, som kan klare lidt mere strøm? |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
er strømmen ikke = forbrug? som sagt der næsten ingen forbrug på spændingen |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Forbrug er watt, som er strøm multipliceret med spænding.
Rettelse: Ovenstående er Effekt og ikke forbrug. Forbrug er selvfølgelig effekten multipliceret med tiden.
Redigeret af Cyberguyen - 21-November-2015 kl. 11:48 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
I en forstærker jeg engang byggede i tidernes morgen, blev bias justeret på denne måde:
![]() Der brugte jeg et "10 or 25 turn 10K trimmer" Det var til en FET transistor som jo heller ikke har noget videre forbrug (trømtræk) Du burde kunne nøjes med de sidste 2 komponenter til din 5V forsyning Håber det kan bruges |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Det kommer helt an på forbruget, og om det er et konstant forbrug.
"Stort set ingen forbrug", er det 1 mA eller 100 mA? |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
det vil jeg undersøge nærmer Redigeret af svsommer - 21-November-2015 kl. 11:30 |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Hvad skal du bruge systemet til præcist? Det gør det meget nemmere at hjælpe i stedet for at gætte på en værdi.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |