recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Power i Pioneer forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPower i Pioneer forstærker

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:53
Jep der har man nemlig forskellige præferencer.

de lyder nemlig ikke ens. har selv haft denon onkyo og Harman-Kardon.
samt kender en med pioneer lx-71.
jeg vil ikke skifte min onkyo 806 ud med den. I hvertfald ikke til mit behov, med tanke på prisen.
nyindkøb og salg af 806, det kan ikke rigtig retfærdiggøres 

kommer også an på ens højtaler


Redigeret af xcardman - 06-Oktober-2009 kl. 10:57
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hother, du har vist udtalt dig en gang eller to om LX71 - den er jo blevet hyldet som noget af det bedste, og da en tråd startede, med resultatet af at Yamaha var bedre på nogle KEF end Pio, så varede det ikke længe inden Pio'en åbenbart var indstillet forkert og alt muligt.

Jeg siger ikke den er dårlig, jeg siger at ens præferencer er forskellige. Har du hørt Denon, Marantz, Rotel, Onkyo, Harman-Kardon mm. for at kunne begrunde at LX71 er en fornem reciever? - I linket er hovedessensen, at det muligvis er en mulighed at man kan nøjes med noget billigere (prisforskellen er jo næsten 7k mellem SR6004 og LX72). I mine øjne er LX71 god pga. én ting - dens advancerede equalizer. Men den er alt alt alt for dyr til jeg synes den er interessant.

Min mening - lad være med at stole på andre; lyt til dem selv. Dem som har pio anbefaler pio, dem som har onkyo anbefaler onkyo.. sådan kan det blive ved..

Jep, jeg har hørt de fleste af de receivere du nævner - dog ikke Rotel. Og i bund og grund kunne mit valg af receiver faktisk godt være endt med en Denon.

Jeg husker bestemt godt den tråd du referere til. Og jeg fastholder såmænd stadig, at f.eks. LX71 ikke er nemt tilgængelig omkring indstillinger. Så da jeg dengang som nu mener, at "svagheden" ved de oplevelser andre måtte have omkring en LX71, kunne være begrundet med forkerte indstillinger.

Hvis man alene "kører" en MCACC får man bestemt ikke de optimale indstillinger.

Jeg tror faktisk at de fleste af os der købte LX71/LX81 brugte uger på finpudsningen af receiverne. Jeg husker i det mindste mange PM´s mellem Skyum, Kampus og nogle flere, som omhandlede netop vores erfaringer med indstillingerne

Jeg er bestemt enig med dig omkring præferencer m.v. - og argumenterede jo faktisk selv med samme emne



Redigeret af Hother - 06-Oktober-2009 kl. 11:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:59
Men uanset hvad man vælger, kommer power fra en effektforstærker.
hvis man har nogle højtaler som kræver bare lidt strøm.
men de fleste i den prisklasse 6000-10000 kan dog godt trække de fleste højtaler. Men en effekt sætter alså prikken over i




Redigeret af xcardman - 06-Oktober-2009 kl. 11:02
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:09

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men uanset hvad man vælger, kommer power fra en effektforstærker.
hvis man har nogle højtaler som kræver bare lidt strøm.
men de fleste i den prisklasse 6000-10000 kan dog godt trække de fleste højtaler. Men en effekt sætter alså prikken over i


Ja, og det med en effektforstærker har jeg nu aldrig fået afprøvet. Gad vide om det overhovedet vil have en "effekt" på mine relativt små højtalere

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:23
En effektforstærker dækker over mere end bare flere Watt. Det er en forbedring i lyden i dét aspekt, at der er SÅ meget mere overskud til opgaven. Du har en strømforsyning som KUN bliver belastet af udgangstrinet, og ikke af kredsene til DSP osv.

Moderne AVR skal kunne en masse, og fokus er for en del fabrikanters synsvinkel, at få flere features ned i samme kabinet. Man laver en halvhjertet løsning, og kalder det for "det sidste nye udspil". Med en effektforstærker har alt fokus været på at forstærke inputsignalet bedst muligt indenfor de givne rammer.

Forhåbentlig får jeg min effektforstærker denne måned, og hvis det bliver til noget med en tur til Sverige d. 31/10, så kunne vi prøve at sætte den til så du kan høre hvad 4-6k kan gøre for lyden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:38

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En effektforstærker dækker over mere end bare flere Watt. Det er en forbedring i lyden i dét aspekt, at der er SÅ meget mere overskud til opgaven. Du har en strømforsyning som KUN bliver belastet af udgangstrinet, og ikke af kredsene til DSP osv.

Moderne AVR skal kunne en masse, og fokus er for en del fabrikanters synsvinkel, at få flere features ned i samme kabinet. Man laver en halvhjertet løsning, og kalder det for "det sidste nye udspil". Med en effektforstærker har alt fokus været på at forstærke inputsignalet bedst muligt indenfor de givne rammer.

Forhåbentlig får jeg min effektforstærker denne måned, og hvis det bliver til noget med en tur til Sverige d. 31/10, så kunne vi prøve at sætte den til så du kan høre hvad 4-6k kan gøre for lyden.

Jamen du smutter da lige forbi Kastrup på vejen hjem til Aalborg - så giver jeg middag



Redigeret af Hother - 06-Oktober-2009 kl. 11:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har selv haft sættet, og det er virkelig glad for noget saft og kraft..

Se denne tråd; der slår Marantz både en Rotel og en Pio SC-lx72.

Selvom Kampus, Hother og resten af pio-slænget synes deres er rigtig god, jamen så mener trådstarteren i linket at Marantz'en er bedre - og den er altså en del billigere.

LYT LYT, og atter LYT inden du køber!

HOV HOV Anima  Bare fordi du ikke synes om Pioneer recivere, behøver du vel ikke tale nedsættende til os der rent faktisk har fået en vidunderlig KRAFTIG MASKINE i vores setup.

Mine B&W'er er umådeligt kræsne hvad angår tilstrækkelig effekt og stram basstyring. I Pio SC-LX71 har jeg fået det som de har hungret efter, og nu lyder højttalerne som en million

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har selv haft sættet, og det er virkelig glad for noget saft og kraft..

Se denne tråd; der slår Marantz både en Rotel og en Pio SC-lx72.

Selvom Kampus, Hother og resten af pio-slænget synes deres er rigtig god, jamen så mener trådstarteren i linket at Marantz'en er bedre - og den er altså en del billigere.

LYT LYT, og atter LYT inden du køber!

HOV HOV Anima  Bare fordi du ikke synes om Pioneer recivere, behøver du vel ikke tale nedsættende til os der rent faktisk har fået en vidunderlig KRAFTIG MASKINE i vores setup.



HOV HOV Kampus, du misforstår helt pointen.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 12:30
Det kan ikke udelukkes at jeg har overset noget Troels, men det er jo trådstarteren i dit link der mener noget - og noget som vi vel ikke skal forholde os til i denne tråd? 

Redigeret af Hother - 06-Oktober-2009 kl. 12:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har selv haft sættet, og det er virkelig glad for noget saft og kraft..

Se denne tråd; der slår Marantz både en Rotel og en Pio SC-lx72.

Selvom Kampus, Hother og resten af pio-slænget synes deres er rigtig god, jamen så mener trådstarteren i linket at Marantz'en er bedre - og den er altså en del billigere.

LYT LYT, og atter LYT inden du køber!

HOV HOV Anima  Bare fordi du ikke synes om Pioneer recivere, behøver du vel ikke tale nedsættende til os der rent faktisk har fået en vidunderlig KRAFTIG MASKINE i vores setup.



HOV HOV Kampus, du misforstår helt pointen.


HOV HOV Anima, du får ikke mere ret af at RÅBE

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 13:15
For lige at afbryde jeres råben.

Hvorfor er det lige at i mener at den 919 ikke kan bruges til det omtalte højttaler sæt.


Redigeret af lahan - 06-Oktober-2009 kl. 13:29
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 13:22

Vi mener ikke - det er Troels der hårdnakket mener

Synes da trådstarter skal forsøge med 919, og sørge for at den kan returneres

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu