recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Power i Pioneer forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPower i Pioneer forstærker

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 13:56

Jeg fik oplyst i hifiklubben, at 919´eren kunne trække CM 7´erne, hvis det kan hjælpe noget.

 

Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg fik oplyst i hifiklubben, at 919´eren kunne trække CM 7´erne, hvis det kan hjælpe noget.

 

Det er nok snarere udtryk for at de gerne vil sæge CM7, end egentlig reel rådgivning. Pio's "almindelige" receivere ER strømsvage.....( men det er alle receivere i den klasse...)

 

MVH

Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:15

- og desuagtet hvad mange ( Pioneer ejere  ) mener, så er en effektforstærker ( - eller rettere "strøm") for rigtig mange ( alle ? ) receivere altså den helt rigtige vej til "kontrol" og "overskud" :)

 

MVH

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg fik oplyst i hifiklubben, at 919´eren kunne trække CM 7´erne, hvis det kan hjælpe noget.

 

Det er nok snarere udtryk for at de gerne vil sæge CM7, end egentlig reel rådgivning. Pio's "almindelige" receivere ER strømsvage.....( men det er alle receivere i den klasse...)

 

MVH

i skriver ret sort !!!

Strømsvag, er det godt. Er det en grøn forstærker ?
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg fik oplyst i hifiklubben, at 919´eren kunne trække CM 7´erne, hvis det kan hjælpe noget.

 

Det er nok snarere udtryk for at de gerne vil sæge CM7, end egentlig reel rådgivning. Pio's "almindelige" receivere ER strømsvage.....( men det er alle receivere i den klasse...)

 

MVH

i skriver ret sort !!!

Strømsvag, er det godt. Er det en grøn forstærker ?

 

'ved ikke rigtig om jeg skal grine eller græde?......for kan sagtens se din pointe ...men for een som har skrevet over 5000 indlæg, MÅ du vide hvad jeg tænker på

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg fik oplyst i hifiklubben, at 919´eren kunne trække CM 7´erne, hvis det kan hjælpe noget.

 

Det er nok snarere udtryk for at de gerne vil sæge CM7, end egentlig reel rådgivning. Pio's "almindelige" receivere ER strømsvage.....( men det er alle receivere i den klasse...)

 

MVH

i skriver ret sort !!!

Strømsvag, er det godt. Er det en grøn forstærker ?

 

'ved ikke rigtig om jeg skal grine eller græde?......for kan sagtens se din pointe ...men for een som har skrevet over 5000 indlæg, MÅ du vide hvad jeg tænker på

ja ved godt det ikke er en økoforstærker ligesom de der ice-power forstærkerne.

men nej er ikke så meget inde i forstærkere, og har ikke helt styr på hvorfor disse skulle være strømsvage. Det er jo ikke nogle kæmpe højttalere som trådstarter har købt.
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:38

Hold da helt op, der kom da vist hul på bylden

Nå, jeg var ude og hente mine ny erhvervede KEF højtalere i dag, og tog så direkte ned i Tapeconnection for at få en lytter på dem. Jeg tog to stks. med ned i butikken og fik dem tilsluttet deres setup.

Vi startede med Marantz'en som jeg synes gav en varm og lækker lyd, blev i hvertfald positivt overrasket.

De havde ikke VSX-919'eren til at stå fremme, så det blev til en lytter på VSX-1019'eren i stedet. Men de skulle jo også eftersigende have samme forstærker del. Må indrømme at jeg blev slemt skuffet, måske fordi jeg lige havde hørt Marantz'en. Og hvis jeg ikke først blev skuffet over lyden, så blev jeg da over bygge kvalitetten. Volume justering og de andre knapper på fronten var meget ramt af at være plastic. Også tilslutninger bagpå var virkelig skuffende i forhold til vi snakker en forstærker til ca. 6500,-

De havde desværre ikke nogle af LX modellerne hjemme. Ville godt ha set og hørt den store forskel der forhåbentlig er op til SC-LX52, som koster ca. 9000,-

Hvor om alt er, så har jeg lagt en bestilling ind på SR6003 fra Marantz. Så må vi se om den kan gøre det tilfrestillende

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:41

Der er ikke meget hjælp at hente for trådstarteren i mange af de sidste svar i denne tråd, hva?.

Er der nogen der reelt har prøvet 919´eren sammen med de pågældende højtalere?

Det kan godt være, at fyren i hifiklubben gerne ville sælge højtalere, men det er jo sådan set også hans job. Jeg aner ikke om han var fuld af løgn eller ej, men ihvert fald slog han 919´eren op og tog sig tid til at prøve at lave nogle sammenligninger med andre recievers. Det havde vel som sådan været unødvendigt, hvis han bare ville sælge mig et par højtalere, så havde et "ja, helt sikkert" nok været bedre til at overtale mig. 

Samtidig er det også en hård udtalelse, når den ikke bakkes op af andet end en generel antagelse omkring pio, ja faktisk alle, forstærkere i den klasse. 

Men du er jo nok så klog, og så havde det måske være bedre at uddybe lidt for alle os langsomme.

 

Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 14:53

TVHomer; antager at det er mig som du hentyder til . ( Iøvrigt noget af en "tone" du lægger for dagen - mener du selv at det er befordrende for en god debat ????)

Men ja, jeg ER "klog" - og ihvertfald så klog at jeg kan give dig ret i det som du skriver mellem linierne (?), nemlig at vi har hver vores preferancer f.s.v. angår hvad vi definerer som "god" lyd ( - eller ihvertfald som "tilfredsstillende" lyd); du har een preferance, jeg en anden, og andre igen en helt tredie, der gør at vi synes at et produkt lyder godt.

Men et "newsflash"; man behøver IKKE at lytte til hver og een receiver i en given produkt linie, for at udtale sig om dem. Men kan siger at jeg HAR lyttet til mangen en receiver i den klasse som vi her debatterer, og ja, ALLE af disse er strømsvage - men som tidligere skrevet, så er de for nogle/mange tilstrækkelige.

 

Om div. indlæg så kan bruges af trådstarter ?...hmmm......'er der ikke bedre at komme med "for mange" inputs end for få ?.....og mener han at f.eks. mine er ubrugbare, ja, så springer han dem da bare over :)

( men om du læser oplevelsen i TC, så må man da vist sige at mine udsagn omkring Pio's effektvillighed, var sande, ikke ? )

MVH



Redigeret af JesA - 06-Oktober-2009 kl. 14:56
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi mener ikke - det er Troels der hårdnakket mener

Synes da trådstarter skal forsøge med 919, og sørge for at den kan returneres



Jeg anbefaler den ikke, da jeg ikke har tiltro til en reciever som 919 som skal trække nogle tørstige højttalere. Vi snakker om et sæt htt'ere som koster 17k fra nye, og det giver ikke meget mening efter mit hoved at spænde en AVR til 4k for dem..

Men jeg skal da lige love for der kom gang i diskussionen når man ikke er enig med alle andre herinde
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:11

Der er såmænd ikke nogen tone i mit indlæg, jeg synes såmænd bare at der er for mange indlæg, der ender ud i ingenting fordi den ene eller den anden skal forsvare sit valg af produkt eller holdning omkring hvad der er god kvalitet eller ej, når spørgsmålene egentligt er ret lige til. Kan/kan ikke.

Og ja, man kan altid gå længere og længere op, men det ændrer ikke på at "mindre" modeller også kan klare en opgave.

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:

Hold da helt op, der kom da vist hul på bylden

Nå, jeg var ude og hente mine ny erhvervede KEF højtalere i dag, og tog så direkte ned i Tapeconnection for at få en lytter på dem. Jeg tog to stks. med ned i butikken og fik dem tilsluttet deres setup.

Vi startede med Marantz'en som jeg synes gav en varm og lækker lyd, blev i hvertfald positivt overrasket.

De havde ikke VSX-919'eren til at stå fremme, så det blev til en lytter på VSX-1019'eren i stedet. Men de skulle jo også eftersigende have samme forstærker del. Må indrømme at jeg blev slemt skuffet, måske fordi jeg lige havde hørt Marantz'en. Og hvis jeg ikke først blev skuffet over lyden, så blev jeg da over bygge kvalitetten. Volume justering og de andre knapper på fronten var meget ramt af at være plastic. Også tilslutninger bagpå var virkelig skuffende i forhold til vi snakker en forstærker til ca. 6500,-

De havde desværre ikke nogle af LX modellerne hjemme. Ville godt ha set og hørt den store forskel der forhåbentlig er op til SC-LX52, som koster ca. 9000,-

Hvor om alt er, så har jeg lagt en bestilling ind på SR6003 fra Marantz. Så må vi se om den kan gøre det tilfrestillende

Det vigtigste er jo at du bliver tilfreds med det du vælger

Pioneer står typisk for den skal vi kalde det "ufarvede" output, næsten grænsende til det liniære. Men man skal jo vælge den sound, som man bedst kan lide

Men hvor om alting er, så kan du ikke sammenligne VSX- modellerne med Pioneers LX modeller



Redigeret af Hother - 06-Oktober-2009 kl. 15:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu