recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Power i Pioneer forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPower i Pioneer forstærker

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 16:45
Jeg har så solgt min 5090H og købt en krp model.
basta
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 16:45

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

jamen Hother, hvis du argumenterer for, så kan jeg argumentere imod

Ja sådan er det Anima...altså bortset fra at jeg har en KRP-model

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville uden tvivl tage 5090 og en kalibrering. Jeg tror også Otto vil være ked af at sige Pure overflødiggør en kalibrering - der er intet som kan hamle op med en professionel med det rette udstyr. Det er altså en fejl at tro.

Omkring Pure indstillingen - hvis det var aktuelt, så går Otto´s udtalelse hos mig på - at den indstilling kan han godt forsvare

Jeg ville ikke vægte en kalibrering højt i det tilfælde, at der vælges en KRP model, og pengene her og nu er små.

 



Jeg ville til enhver tid spare 2200 kroner, og få et 5090 og en kalibrering oveni. Det er bedre end den anden option, hvis man går ud fra at OP ikke har råd til en kalibrering, hvis han køber et KRP.

Basta

Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:


Bluray afspiller, Muligvis Marants BD5004 eller Oppo 831 (Andre gode bud?)

Jeg ville snuppe en Oppo

HTPC / Asrock til afspilning af SD film fra min server

WD har en god løsning - WD TV

Diverse kabler og tv ophæng

Hvor tæt skal tv'et sidde? - Jeg har brugt Monacor SPC-60 som højttalerkabler, og nogle billige HDMI. Kan varmt anbefales - ingen grund til at bruge ekstra på Supra HDMI, med mindre du har LANGE (>10 m) kabeltræk.

Så synes selv jeg er ved at være spændt lidt hårdt for, og økonomi ministeren er slet ikke klar over halvdelen af de ting på listen

"jamen skat, de har da altid været der!"



 

Har hørt at Oppo'en bliver frigivet på det engelske marked i morgen. Så glæder mig lidt til at se hvor langt under de 5000,- den ender på herhjemme. Marantz'en skulle være for at undgå en ekstra fjernbetjening og holde det samme design (igen design ministeren der spiller ind)

Har en decideret HTPC løsning i soveværelset, hvor jeg kører Windows 7 WMC. Og det fungerer rigtig godt. Så en Asrock med windows 7 vil være en "billig" løsning, med muligheden for at afspille HD materiale.

Har egentlig et Vogels VFW 065 til at hænge på væggen allrede. (Mangler dog selve monterings skinderne til fjernsynet. Dem havde tyvene desværre ikke tid til at afmontere )
Så jeg har kigget lidt på Vogels EFW 8305 , men ved ikke om jeg kommer for tæt på væggen i forhold til stik på 5090H/KRP500???

Hvad kabler angår har jeg allerede et par clictronic HDMI kabler, men med afstanden til væggen kan det selvfølgelig blive nødvendigt med 90grader knækket kabler. Hvordan ser det egentlig ud med KRP500 på det punkt. Er stikkene monteret bagud eller nedad???

Højtaler kabler har jeg ikke rigtig nogle preferencer til. Har brugt DLS 2 x 4mm2 (det sorte) til alle mine indbygningshøjtalere i loftet, og har egentlig været pænt tilfreds. Har også tidligere arbejdet med DLS 2 x 3mm2 i forbindelse med bilstereo og dette var et rigtig lækkert kabel, om end lidt bøvlet at arbejde med. Men ellers er jeg lidt på bar bund

Hehe det kan godt ske jeg skal til at prøve den metode

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 19:29
Sålænge det kun er til SD, er en WDTV fin.

Pioneer's eget vægbeslag er også kun 2 cm. fra vægen, så no problems. Du skal dog ret sikkert tage tv'et ned hver gang du skal skifte kabler (men har haft mit oppe i >1 år, og jeg har kun rodet 1 gang siden, så..)

Højttalerkabler.. Her er jeg purist. Jeg vil hellere bruge mine penge på godt udstyr end at betale ekstra for designerflettet kobber eller sølv.

Citér
Sure, there are differences between cables but I often find that the more exotic and expensive a cable is, the worse it sounds. I use microphone coax cables for interconnects, and stripped single core wire wrapped in a cotton shoelace for speaker cables. Only problem with that is you have to make new ones every 6-9 months or so as the cable corrodes. You can reuse the shoelace though, so it's about 2 euros and half an hours work in total cost each time.

I fail to see how 1 meter of extremely good and expensive power cable can make up for the hundreds of meters, even kilometers, of low quality wire provided by the lowest bidder, and hacked together haphazardly in the grid. Pure bogus. Try an A/B blindtest.


Jeg købte bare noget med en stor kvadrat - 20 kroner per. meter. Så en kabelstrømpe på, så har man noget som ville have kostet 8 gange mere hvis det var mærkevare.


Redigeret af Anima - 06-Oktober-2009 kl. 19:30
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:

Hvad kabler angår har jeg allerede et par clictronic HDMI kabler, men med afstanden til væggen kan det selvfølgelig blive nødvendigt med 90grader knækket kabler. Hvordan ser det egentlig ud med KRP500 på det punkt. Er stikkene monteret bagud eller nedad???

På 500A modellen siddder stikket nedad, så tv'et kan komme helt tæt på væggen.


Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 12:56
Kan se at original beslaget til Pioneer lukker tæt hele vejen rundt  Det kom nok ikke til at fungere da jeg har fået muret et rør ind midt på væggen. Men mon ikke det Vogel beslag fungerer ligeså godt?
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:25

Jeg tog springet og valgte at bestille en 5090H fra SparShop med lovning om levering inden weekenden  

Gad vide hvad weekenden kommer til at gå med???

KEF 5005.2
Marantz SR6003
Pioneer 5090H

Puha det kan godt være min bank rådgiver ringer på mandag og spørger om hvad fanden jeg har gang i

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:

Jeg tog springet og valgte at bestille en 5090H fra SparShop med lovning om levering inden weekenden  

Gad vide hvad weekenden kommer til at gå med???

KEF 5005.2
Marantz SR6003
Pioneer 5090H

Puha det kan godt være min bank rådgiver ringer på mandag og spørger om hvad fanden jeg har gang i

Fornuftig valgt! Tror bestemt ikke du kommer til at fortryde købet af det tv og sparshop levere super service.

Jeg havde nok personligt valgt en anden receiver, men kan se du skriver tidligere i tråden at du godt kan lide "marantz-lyden", og så kan det jo ikke være bedre Jeg vil så sige at Marantz spiller suverænt i stereo efter min mening.

Men det lyder da som en kedelig weekend du får dig. Jeg skal bruge meget af weekenden på svigerfamilien, så jeg vil forslå vi bytter, så du tager til familiefest og jeg kan lege med det grej du får ind af døren i weekenden

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 14:29

Det kan vi godt aftale. Så skal du bare lige nappe et weekend ophold i forbindelse med mine bedsteforældres guldbryllup i næste weekend

Sjovt du skriver super service, de har lige ringet for 30sek. siden og spurgt om jeg er hjemme i morgen, for så ville de selv komme og aflevere det

Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 14:31
Kan forresten se at du er indehaver af en Oppo afspiller, hvad er dine erfaringer med den ind til videre. Har lidt en Ide om jeg ville bestille en hos Otto sammen med en kalibrering af fjernsyn og surround.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:

Kan forresten se at du er indehaver af en Oppo afspiller, hvad er dine erfaringer med den ind til videre. Har lidt en Ide om jeg ville bestille en hos Otto sammen med en kalibrering af fjernsyn og surround.

Den er simpelthen super! Billedekvaliteten på bluray-delen er jo næsten den samme på alle bd afspilleren, men dvd-kvaiteten er rigtig god på den.

Desuden er den rigtig hurtig. Skuffen åbner f.eks med det samme man trykker eject når man har tændt maskinen. Det kan tage lang tid på andre afspillere. Menuerne er nemme at finde ud af og den er nem at sætte op. Jeg er bestemt tilfreds med den, omend den er jo bare ikke så pæn som en pioneer afspiller.. Men det er efter min mening det eneste der taler imod den

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:22

Så ankom 5090H'eren i dag, og er nu blevet hængt op på væggen. KEF'erne er kommet op ved siden af og Marantz'en er blevet spændt for. Det lyder helt fantastisk og billedet er kanont

Tak for hjælpen til alle dem der har bidraget

Kom forresten til at købe en Samsung BDP-1580 som midlertidig bluray afspiller, kunne sku ikke leve med udelukkende SD materiale indtil Oppo'en ankommer.

Pioneer 5090H
Marantz SR6003
KEF 5005.2
Oppo 831 (når den engang rammer landet)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu