|
Power on med HDMI og Chromecast |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 14:03 |
Jeg har en gammel Chromecast (netværksnavn "forstærker") som jeg har tilsluttet min Marantz 1608 receiver, med det formål at spille udelukkende musik gennem den.
Min receiver er igen tilsluttet mit Sony TV via HDMI arc. Når jeg beder Google home spille noget musik via min Chromecast, "Hey google, spil musik på forstærker ", så tænder først TV for derefter at tænde Receiver og musikken spiller. Det er jo fint nok, problemet er bare, mit TV har afbrudt strøm undtagen om aftenen eller når vi tænder. Dette er gjort for at spare på strømmen, fordi TV bruger i omegnen af 21watt i standby, dette fordi det skal kunne tændes remote. Sådan er det, og det vil jeg ikke lave om på. Når jeg så vil spille musik, så tænder receiver IKKE mens TV har frakoblet strøm, selvom chromecast er tilsluttet receiver, det finder jeg meget mærkeligt og temmelig ærgerligt fordi så kan denne løsning ikke bruges undtagen selvfølgelig når fjernsynet har strøm tilkoblet. Har nogen en ide til hvordan jeg kan løse dette problem, måske den nye chromecast har en anden implementation af CEC, eller en form for HDMI adapter der kan tænde for min Marantz? Jeg har forsøgt alle muligheder med HDMI passthrough, CEC osv. i setup på receiveren, den vil KUN tænde mit TV :-( Redigeret af ridderdk - 30-Oktober-2018 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
Steffe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2012 Sted: Nej Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Følger lige med, da jeg også er træt af tvet tænder først og så forstærkeren. (ønsker jeg ikke altid, fx musik).
Redigeret af Steffe - 30-Oktober-2018 kl. 20:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |