|
Powerline/Homeplug |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2014 kl. 10:56 |
Jeg er ved at være træt af at lave backup via wifi, det går simpelthen for langsomt.
Jeg har tænkt på et sæt Homeplug, men hvad skal man gå efter ? Og hvad hastigheder kan de overføre med? Nogen der kan anbefale et sæt? Har kigget lidt på TL-PA4010PKIT fra tp-link og Zyxel PLA5215, men har ikke nogen ide om hvad der spiller bedst |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har et sæt Zyxel PLA4205 og PLA4225, og opnår stabile 25MB/sek. Den med 1 port sidder i min router på første sal, og den med 4 porte sidder i stueetagen og forbinder Apple TV, PS3 og fjernsyn til netværket. Det spiller max.
Dog er det meget afhængigt af din el-installation, så køb dem et sted hvor der er returret, hvis det ikke spiller hjemme hos dig.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Hvorfor ikke et almindeligt kabel?
/ask |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Kunne jeg også godt, men der skal graves en del for at få lagt et kabel til garagen og den tid kunne jeg godt bruge på andet.
Hvis jeg kunne nøjes med en homeplug ville det være klart det nemmeste. Har et krav der hedder ca 15MB/sek da det er max på den nas der står i garagen. Der er en del forskel i tid på ens backup om der overføres med 1,8MB/sek eller 15MB/sek |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
der er lige fremvist lidt nyt på CES - med +500mbit forbindelser. Det var måske værd at vente lidt på. - Du skal dog være opmærksom på at performance kan være meget flaky, køb gerne mere end 2 enheder for at få et stabilt og performende setup. Hvis du sætter mere end 2 på, så danner den sit eget grid og bliver mere stabil med langt højere performance til følge :)
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Homeplug giver ikke den ønskede hastighed. Jeg havde gravet et patchkabel. Der er og bliver den bedste løsning. Også på lang sigt.
|
|
![]() |
|
Kan godt være jeg må bide i det sure æble og trække et kabel når det bliver forår
Jeg har en kollega som har et sæt til at ligge, så kan jeg prøve det indtil |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |