recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Powerline mister signal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Powerline mister signal.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HamSelv2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2012
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamSelv2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Powerline mister signal.
    Sendt: 22-August-2014 kl. 10:06
Hej Forum.
Er der "et klogt hovede" der kan finde forklaringen på følgende:

Jeg har TDC-Tv med 2 Multiroom koblet via Powerline.Den ene Multiboks mistede ofte signalet.
Fandt langt om længe "synderen"--det var en oplader til pc.Når den blev tændt forsvandt signalet til denne ene boks.De andre virkede stadig.Powerline er med Pass-Through,men en vilkårlig stikkontakt i huset til laderen havde samme negative virkning.
En ændring af faste Ip-adresser til boksene havde ingen indflydelse.
Det var stadig samme boks/stikkontakt/Powerline der faldt ud.
Opladeren er selvfølgelig skrottet---men hvorfor havde den kun denne kedelige effekt på 1 af 3 bokse?
Er det "støj" eller måske en dårlig forbindelse i elnettet-? eller noget helt tredie ?
Håber der er Eèn der har "et par guldkorn".

Venlig hilsen
HamSelv2
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:21
Det er krop umuligt at svare på, det bliver i så fald kun gisninger. Jeg havde også ustabilitet med en Powerline adapter tilsluttet min Canal Digital satboks i forbindelse med streaming tv "Go". Udskiftede så med D-links DAP-1522 trådløse bridge, som fungerer 100% perfekt med en stabil signalstyrke. Ved godt det ikke hjælper dig, men kunne ikke lade være med at komme med en bemærkning des angående.
Til top
HamSelv2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2012
Sted: dk
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamSelv2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 16:31
Hej okaare.

Alle gisninger er vel helt ok.
Har man selv haft ustabilitet med en Powerline ved man hvor irriterende det kan være.
Jeg har fået mail fra en bruger som oplevede en lignende situation:
Hans Powerline i kontoret faldt ud hver dag.En ny adapter løste ikke problemet.
Ved et rent tilfælde opdagede han at en nyindkøbt brødrister var den direkte årsag.
Når den sendte konens nyristede morgenbrød "op i luften" forsvandt netforbindelsen...!
Det lyder jo som det rene volapyk for de fleste---så alle gæt på hvad der sker inde i installationen skal være velkomne.
Er det f.eks et oliefyr der kunne lave samme effekt ?--smider man jo ikke lige fyret ud.

Flere der har oplevet "sjove ting" med en Powerline ??
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu