recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Powerline netværk - hvad kræver det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Powerline netværk - hvad kræver det?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Powerline netværk - hvad kræver det?
    Sendt: 04-December-2012 kl. 18:50
Hej alle
Jeg har kig på noget Powerline netværk fra Zyxel og vil i den forbindelse gerne vide, hvad der kræves af strømkablerne, sikringsgrupperne etc for at det kan virke? Er der noget man skal være opmærksom på og hvor "stort" bliver netværket - er det begrænset udaftil af sikringsskabet eller kan naboerne også få "glæde" af det?
Mvh Tommy
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 11:29
Slet ingen som ved noget om netværk over strømkablerne?
Til top
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-April-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 11:42
Skal vist nok side på samme fase eller sikringsgruppe ellers virke det ikke optimalt. Bruger det selv til windows media center og det trækker hdtv fint ind i værelse med xbox uden problemer.
Ved ikke hvor godt det virker hvis man bruger mere en et sted at sende det rundt med.
Men stabilt data hastighed giver det.


Redigeret af Yascin - 06-December-2012 kl. 11:45
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Slet ingen som ved noget om netværk over strømkablerne?


Folk rapporterer meget forskellige resultater. Nogle steder virker det godt, andre steder dårligt.

Der er nok ikke meget andet at gøre end... prøv selv.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:44
Jeg oplever rigtig gode hastigheder mellem NAS'en på første sal, og min Apple TV boks i stueetagen - det kører med op til 25MB/sek. Min svoger som bor i et næsten identisk hus, kunne kun komme op på 3-4MB/sek. Så prøv det, og se om det virker hjemme hos dig. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 09:32
Tak for svarene - konklusionen bliver at det vil blive testet ved lejlighed.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 13:54
Een ting er meget væsentligt og generelt - At sætte homeline eller anden løsning i en fler-stiksdåse sammen med andet udstyr, det vil give problemer. De skal direkte i stikkontakterne.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 18:05
Fresh hands on experiense: det er tilsyneladende vigtigt at "pole" dem rigtigt da jeg vendte den enhed der sad i en stikkontakt hvor fase og nul var byttet gik jeg fra 0,5 mb/s og rød lampe til 14 mb/ og gul lampe (15 mb/s inet, så det var den der satte grænsen) jeg holder dog stadig på at det er en nødløsning.
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu