recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pre out forstærker til sorround???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pre out forstærker til sorround???

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af doneb doneb skrev:

http://streamtech.dk/ava-media-61/pureaudiostream-maestro-50-730.html

Hvad med denne her. den har 4 udgange, jeg kan dog ikke lige genkende stikkene? Men er den ikke et alternativ?

Det er banan stik. Ud fra hvad jeg kan læse om den, så kan den kun outputte stereo.
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 20:04
Hvis det er for pebret, så kig brugt eller kig efter noget der kun kan outputte dobly digital..
Se eventuel om der findes en Denon AVD-2000 brugt somewhere.. nypris på omkring 2k
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2013
Sted: Danmark
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 20:07
Okay, det skal jeg gøre. Tak for hjælpen. Ærgeligt den der AVA ikke var med sorround
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 20:08
Selv tak!
Dine B&O højttalere kræver 12V Trigger, så husk lige at kigge efter det :)

Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 22:18
Det er rart at vide, for de gør det sku ikke nemt at koble deres lækre højtalere til andet egne forstærkere :)
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af doneb doneb skrev:

Det er rart at vide, for de gør det sku ikke nemt at koble deres lækre højtalere til andet egne forstærkere :)

Det er nu nemt nok ;)

Av-connection kan f.eks. lave en type kabel der kan benyttes, som samtidig gør, at du kan føre resten i B&O's powerlinkkabler.
Samtidig skal du have eksempelvis en forstærker med pre-out, samt gerne 12V trigger out.
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 08:31
det jeg gerne ville undgå var en stor dyr forstærker der står og fylder samt har seperat fjernbetjening, jeg synes det er smart nu med at styre det hele på iphone eller computer, samt den lille pæne apple remote. men der kan jeg bare ikke lave surround, eller koble tv'ets lyd til højtalerne, altså når jeg ser almindeligt tv og ikke film fra apple tv. Det er irriterende man skal have en stor forstærker når man ikke skal bruge et forstærket signal til sine højtalere.
Noget al a sonos bare med surround, kunne være eminent.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 08:48
Køb en Yamaha surround receiver, med pre-out! Den har 12V trigger til at tænde for dine BeoLab'er, den har mulighed for trådløs streaming (airplay) fra dine Apple enheder, og den har mulighed for betjening (tænd/sluk, kildevalg og volumen) via app.

M.v.h.
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:01
+Okay, det lyder satme smart. kender du model eller pris f.ek? vh
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:20
Du skal op i Yamaha RX-V775, for at få pre-out. Den ligger på en pris på lidt over 6.000,-

Alternativt kan du måske nå at finde et eksemplar af den udgående model RX-V773, på tilbud...

M.v.h.
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:42
Har 73éren pre out udgange? den er nemlig ikke så dyr og kan de ting jeg gerne vil have. plus jeg kan slutte en subwoofer til den. det ville være smart for mit setup
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 10:09
Ja, RX-V773 har alle de nævnte ting.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu