recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pære sprunget :-(   Ny projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPære sprunget :-( Ny projektor?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Emne: Pære sprunget :-( Ny projektor?
    Sendt: 08-December-2008 kl. 22:44

Hej,

Pæren på min efterhånden lidt bedagede Sony VPL HS50 (720p) projektor sagde PUFF i weekenden. Jeg kan se at pærene er pænt dyre (2500-3000), og så var det jeg tænkte om ikke det er for dumt at bruge mere krudt på dén projektor. Jeg er i forvejen irriteret over dens ringe lysmængde.

Det skal dog holdes på et lavere niveau, da den udelukkende bliver brugt til standard DVD film og PS2. Der er hverken PS3 eller blu-ray på vej ind i huset indenfor nærmeste fremtid, så jeg tænker 720p er fint for nu.

Jeg kiggede lidt på Optoma HD700x, Optoma HD65 og BenQ W500 (lillebror til den lækre W5000). Er det sådan noget jeg bør gå efter???

Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 00:05

Nu har jeg tidligere haft InFocus som jeg egentlig var rimeligt tilfreds med, og så fik jeg lige øje på deres helt nye X9 model. Måske en lidt skrabet model i forhold til deres andre 720p'ere, ihvertfald designmæssigt, men måske er det virkelig good value for money?!

http://www.projectorreviews.com/infocus/X9/index.php

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 00:30
Kig her tråd omkring X9 på avforums

http://www.avforums.com/forums/dlp-lcd-d-ila-projectors/8745 57-infocus-x9-owners-thread-settings-calibration-screenshots -technical-issues.html

http://www.avforums.com/forums/dlp-lcd-d-ila-projectors/8304 32-infocus-x9.html
+100HD Film
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 11:56

Hej Henrik-T,

Tak for links. Jeg har læst og læst på tests og brugerfeedback. Summa summarum ser det ud til at man får rigtig meget projektor for pengene med X9. Det er uden tvivl en use-out-of-the-box projektor uden de store indstillingsmuligheder (primært manglende mulighed for styring af gråskala), og kun med det mest nødvendige antal tilslutninger, og uden lens shift. Det er jeg altsammen klar over, og vurderer at jeg kan leve med det. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke vil ofre 2500-3000,- på en kalibrering alligevel.

Så nu har jeg vovet pelsen og bestilt én fra Pixmania (argh) til kr. 4400,-. Den første PJ jeg havde var en InFocus IN74 også fra Pixmania. Ingen problemer der. Da der opstod fejl på den efter 8-10 mdr skrev jeg til InFocus i USA, og de sendte promte en ny projektor. Der er 2 års _garanti_ fra InFocus.

Jeg glæder mig til at se om den leverer lige så meget billede som tests siger.

Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 17:33

Meld lige tilbage for det lyder da godt nok som en god handel hvis man sku prøve at anskaffe sig sin første projekter.

allan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 23:17
God pris der... 

Skulle du så sende den gamle pj til dem, eller ha noget bevis for den var gået istykker...??
+100HD Film
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 23:25

Nej nej, stop stop. Det var en Sony hvor pæren var gået på. Jeg har bare tidligere haft en InFocus.

Nej, de 4400,- for InFocus X9 er skam et helt almindeligt rent køb inkl. fragt. Det er bare prisen!!! Yderst konkurrencedygtig pris, hvis man kan leve med at meget af flødeskummen er barberet væk i X9. Dem som måtte have interesse i modellen bør nærlæse testen hos projectorreviews ovenfor - den fortæller meget ærligt hvad du får og IKKE får.

http://www.pixmania.com/dk/dk/1412035/art/infocus/videoproje ktor-x9.html

Hvis du søger modellen over PriceRunner får du oven i købet en 50,- rabatkode til Pixmania. Jeg håber så bare de gider tage sig sammen at levere...

Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2008
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 09:59
Jeg har et extra spørgsmål. Nu er det at jeg har en Sanyo Z4 som skal til at have skiftet pærer. Ville det med fordel kunne betale sig at sælge den som den er og spare at købe en pærer for evt at købe en af de projektoere i snakke om her i tråden ???
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 00:47

Jeg fik InFocus X9 projektoren hjem idag fra Pixmania. Det tog 3 døgn fra bestilling, til posten ringede på døren.

Jeg har selvfølgelig fået sat den til, og leget lidt med den, og der er ikke et øje tørt, prisen taget i betragtning. Jeg tror ikke man gør et bedre køb på Value-markedet for tiden. 4400,- inkl. fragt & extra HDMI-kabel (InFocus har faktisk lagt ét i pakken - vidste jeg ikke). Selvfølgelig leverer den slet ikke som en JVC DLA-HD100 (som jeg er helt vild med), men er man på value-for-money jagt (hvilket 97% af forbrugerne er), så skal man prøve at kigge den vej.

Den er i mine øjne det helt perfekte valg for hobby brugeren, som bare vil smække strøm til og have masser af flotte farver og lys. Indstillingerne fra InFocus er faktisk rigtigt gode. Jeg faldt fuldstændig på halen over hvad den kan producere af lys UDEN at det virker overbelyst - vildt imponerende. En del af farveægtheden ryger hvis man kører den i eco/spare-mode, ses f.eks. på hudfarver som bliver lidt matte i sammenligning. Måske kan man justere sig noget ud af det.

Den skyder på endevæggen af min 50 m2 stue på 1. sal hvor der er 7 Velux vinduer, som hvert har 1 m2 glas = MEGET lys. Bare da jeg satte den til, hvor den viste DVB-T TV uden jeg havde nået at rulle ned for vinduerne stod det flot. Der var ingen problemer med at se et almindeligt tv program i dagslys (dog ikke solskin idag). Gjorde jeg det med min gamle projektor, var jeg sgu i tvivl om den var tændt - der skulle være MØRKT.

Jeg har ikke fået kørt DVE på den endnu, men udfra hvad mit øje fortæller mig, så vil det kun være småjusteringer. Out-of-the-box er det rigtigt fornuftigt! Jeg synes det er ret vildt hvad der er sket på dette marked over de sidste 2-3 år, når jeg sammenligner denne InFocus X9 med den InFocus IN74 jeg købte for 7.500,- for et par år siden. Der er ingen sammenligning...

MEN: Når prisen er lav er der sparet nogle steder. Fjernbetjeningen er af den irriterende kreditkort-type med knapbatteri. Ingen lys i den, og man skal kende den for at kunne bruge den i mørke. Men, når den er indstillet som jeg vil have den, skal jeg formentlig kun bruge powerknappen. X9'eren har som bekendt ingen lens shift, så den skal stå PRÆCIS midt ud for midten af billedet, og zoom er kun 10% så den er ikke specielt fleksibel i afstandsplacering - ikke noget problem for mig, men kan være det for andre. Jeg blev temmeligt irriteret over at jeg ikke kunne bruge mit Vogel lofts-beslag (VPC 545). Skruehullerne i X9'eren er simpelthen for små. Hvorfor er det lige InFocus laver en ny standard??? Hullerne passer til de små skruer som kabinetter på bambus PC'er er sat sammen med. Så jeg har måttet lave en hylde til den indtil videre (grrr).

Nå, selvom der er minusser er jeg rigtig godt tilfreds indtil videre. Jeg havde lidt dårlig samvittighed over at købe en så billig projektor, da jeg har et temmeligt veludbygget surround anlæg af AudioVector/Onkyo, men ingen problemer. Billedet er bare rigtig flot, også når det kommer op i stor størrelse.

Well, det var bare lige for at komme med lidt erfaringer med InFocus' nye X9. Jeg kan læse at en del brugere på avforum har skiftet deres Optoma HD65/70/75 ud med X9'eren.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 00:57
nice nok, tillykke med den....

hvad skyder du pj på...?

Redigeret af henrik-t - 13-December-2008 kl. 00:57
+100HD Film
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 10:39

Var vist et røverkøb du fik gjort der ku købes til 4400kr med læred for et par dage siden da jeg kiggede nu tager de 7000kr

allan

Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 13:12

Jeg skyder den på en glat gipsvæg, malet i knækket hvid (råhvid) med meget lav glans. Ikke optimalt, men til gengæld er jeg ikke låst af en given størrelse når jeg rykker rundt på tingene, eller skifter pj ud.

Du har sørme ret Jackyl, de har sat prisen op til 7k... Måske var det en fejl med de 4400,-?! Passer måske også bedre med de danske priser i netbutikker, hifi-klubben m.v.. Ifølge brugere på avforums.com (UK) så har de fundet den endnu billigere i Frankrig, svarende til 3700,- tror jeg det var. Sender link hvis jeg finder det.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu