|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Thyge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
http://www.webtel-gsm.com/ficheproduit-WebTel-GSM-videoproje cteur-x9-42179.html 480€ (3600,-). Ved ikke med fragt m.v., prøv selv at kigge. Komplett.dk har den til 5500,- Vælger du den tyske version af pixmania er prisen 4100,-. Redigeret af Thyge - 13-December-2008 kl. 21:57 |
|
![]() |
|
ravnk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2005 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hejsa Jeg købte min X9 (+ lærred til 8 kr !!! normalpris 1300 kr.) hos Pixmania d. 9/12 om aftenen og den blev leveret d. 11/12. Betalte lidt ekstra for ekspreslev. men det er alle pengene værd. (total 4598-) Det er da utroligt så meget billedeoplevelse man kan/kunne få for så få penge. Der bliver spillet Wii, set film og hele famillien er ovenud begejstrede. Det er min første projektor og jeg frygtede den omtalte regnbueeffekt, men trods jeg anstrenger mig for at se den, er det ikke lykkedes endnu Har investeret i et universal loftbeslag fra Metro (500 kr), der måtte modificeres ved at bore et par ekstra huller, samt en logitech harmony 525 remote (390 kr). X9´erens fimsede lille remote kan så sidde permanent i PJ så den ikke bliver væk og så kan harmonyen styre hele showet. Jeg var også noget bekymret over de små skruehuller i PJ, men nu sidder den der og det virker ok. Kører surround vha. logitech Z-5500 hvor jeg har udskiftet sattelitterne med kef 2005.2 og det lyder ok (indtil der er økonomi til en rigtig forstærker) Kan kun anbefale X9 men selvfølgelig uden af have prøvet andre pj´ere
|
|
![]() |
|
Thyge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Jeg er også ovenud tilfreds efter at have brugt den nogle dage! Selv konen har umotiveret flere ganske rost billedet. Hendes daglige reference er ellers en Panasonic plasma = ikke helt ringe billedkvalitet. Jeg har bestilt et HOYA HMC ND2 filter (http://www.hoyafilter.com/products/hoya/oef-05.html) da jeg har læst fra en del brugere på avforums.com, at de har meget glæde af dette filter. Det tager lidt af toppen på lysstyrken, men skulle give et bedre sortniveau. Kan ikke helt finde ud af, om det hjælper på kontrasten. Never theless så koster det nærmest ingenting ($20 m/fragt) så jeg vil prøve at lege med det. http://slphotogear.com/View.asp?Id=A291-T066062166043-N339-K 20080306113523 Er der nogle af de ultra erfarne projektor brugere hér, som har erfaring i brug af filtre? Hvad siger du til blæser støjniveauet? Den siger mere end mine gamle Sony, men på niveau med min tidligere InFocus. Jeg synes i high-mode kan det godt blive lidt anmasende hvis det er stille film, i low lægger jeg overhoved ikke mærke til den. |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
har osse kun læst godt om disse filter ting, men tror man skal vælge et bestemt( men går jeg ud fra du har læst dig fra til modelen ad filter.) |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Yep. 49mm Hoya HMC ND2 lader til at være det rigtige valg til en X9'er. ND4 er vist lige mørk nok, omend jeg kan forstå nogle bruger dem. Måske hvis de har lærreder med for høj gain/for meget lys der bliver kastet tilbage. Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal betragte det som: 1. Positivt at X9'eren kan smide så meget lys af sig, så det muliggør bedre sortniveau ved brug af filtre. 2. Lappeløsning at bruge filtre for at kompensere for andre ting. Hvis 2'eren er nærmest det "rigtige" svar (hvis det findes) burde man vel kunne justere sig ud af de 'andre ting' i low mode. Just a thought. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |