recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Premiere Pro og HF10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPremiere Pro og HF10?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kylle_one Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2008
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 11:51
Jeg bruger PowerDirector 7 fra Cyberlink og Pinnacle 11 til mine AVCHD filer. For at få mest glæde ud af AVCHD redigering i Pinnacle 12 skal man opfylde nogle ret høje hardware krav. 
Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 16:49
Jeg har anskaffet mig Pinnacle Studio 12 Ultimate - men jeg kan ikke se hvordan man skal importere klippene? Har prøvet at klikke "Importer medie fra enhed", men kameraet dukker ikke op der. Det er dog anført som F: drevet i "Denne Computer"..

Jeg kan få klippene ind ved at kopiere dem over på min PC og så "hive" dem med musen fra fx skrivebordet og ind i programmet, så kommer klippene ind, men det er en ret besværlig måde..

Håber nogen kan hjælpe mig :)
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 17:49

Hej Tobias.

Jeg kan nu ikke se den store forskel om du laver en Capture og dermed gemmer videoklippene på harddisken, eller om du overfører direkte fra SD-kortet/kameraet og gemmer på harddisken.

Jeg gør det sidste.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 22:20
Det er nu også mere måden, altså jeg skal markere filerne på skrivebordet og trække dem hen over program-vinduet, så bliver de tilsyneladende importeret.

Men filerne bliver altså importeret korrekt på denne måde også?

Ville bare tro man skulle ind i noget import-halløj og evt. sætte nogle indstillinger for format osv..
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 22:59

Jeg gør følgende i Studio 12:

1. Sætter SD-kortet i kortlæseren eller tilslutter kameraet til PC'en via USB.

2. Vælger fanen "Rediger" og klikker på Importer-ikonet (Importer medie fra enhed).

3. Herved listes alle film-filer og foto-filer. Jeg vælger de film, jeg ønsker at importere, hvorefter filen er importeret (Det går langt hurtigere end ved capture + at filmen ligger i original format).

GLEM ALT OM CAPTURE!!!!

Så kan du redigere osv. og til sidst skal du vælge "Opret film", hvor du kan vælge mellem et hav af filmformater.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 23:48
Problemet er at den ikke finder SD-kortet når jeg forsøger dette. Den finder kun et D: drev (dvd-drevet) og et E: drev, sidstnævnte ved jeg ikke lige hvad er, det ser ud som om det har noget at gøre med kameraet, men selve klippene osv kan jeg se ligger på et F: drev.. men dette findes som sagt ikke.

Jeg kan heller ikke bare vælge C: drevet, altså den primære harddisk, og så importere klip der ligger på den.

Virker lidt mystisk ?
Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 09:28
Ah, det må være den indbyggede hukommelse som Pinnacle ikke ser, og det E: drev der dukker op må være det eksterne SD-kort jeg har smidt i, udover det indbyggede..

Pinnacle kan altså ikke se det indbyggede hukommelseskort, og det til trods for at jeg godt selv kan gå ind på det via "denne computer"... nogen ideer til hvad der kan være galt?

Redigeret af Tobias - 04-August-2008 kl. 09:29
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 09:57

Mit kamera er en model HF100, som ikke har indbygget hukommelse, hvorfor jeg ikke kan teste ovenstående.

Men det virker helt uden problemer hos mig - uanset om jeg tilslutter kameraet til USB eller om jeg tager SD-kortet ud og læser via kortlæser.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 11:49
Kan du importere fra harddisken? Altså hvis du overfører filerne fra SD-kortet først.. eller bare skal importere noget andet fra din harddisk?

Redigeret af Tobias - 04-August-2008 kl. 11:49
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:15

Ja - det kan jeg sagtens.

Men du skal bruge de korrekte "valg" i [Rediger] fanen.

Helt til venstre skal kamera-ikonet (øverste ikon) være valgt.

Derefter har du 3 muligheder for at vælge videofiler:

1. Standardmappen for videofiler og hvor du via ikon kan vælge at "gå et niveau op".

2. Alle andre mapper på PC'eren. Når du klikker på mappe ikonet "Vælg videofiler fra en anden mappe", kan du navigere alle steder og vælge videofiler direkte på din Harddisk. Bemærk at denne funktion ikke kopierer filerne (de ligger jo på harddiske i forvejen).

3. Samme som beskrevet tidligere, nemlig "importer medie fra enhed". Denne funktion importerer filerne. Jeg har ikke adgang til harddisk via denne funktion. Pointen er vel, at der netop skal hentes fra eksterne steder.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:31
Så jeg vil få et korrekt resultat ved blot at kopiere filerne (i formatet MTS) manuelt over på min harddisk, og så derefter lægge dem ind på timeline?

Når du importerer filerne via "importer medie fra enhed" - er de importerede filer så også MTS-filer?
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:35
Jeps og jeps.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>