recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "pre-out Zone 2"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"pre-out Zone 2"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "pre-out Zone 2"
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 10:24
... Nogen der kan forklare mig, om jeg kan anvende "pre-out Zone 2" som de gamle "pre-outs" der i gamle dage blev anvendt til eksterne effektforstærkere... Har læst, Zone 2 er til viderebringe HELE audiosignalet til en anden receiver ell. lign.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 11:24
Hvis det er på en surround-receiver, så nej - du kan ikke bruge dem som erstatning for en normal pre-out. Som du selv er inde på, så er det signal der kommer ud af dem, et "samlet" stereo-signal, og volumen er separat fra volumenreguleringen. Men hvis det er på din egen RX-V 1067, så har den pre-out på alle kanaler?
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hvis det er på en surround-receiver, så nej - du kan ikke bruge dem som erstatning for en normal pre-out. Som du selv er inde på, så er det signal der kommer ud af dem, et "samlet" stereo-signal, og volumen er separat fra volumenreguleringen. Men hvis det er på din egen RX-V 1067, så har den pre-out på alle kanaler?
Det er Så en Onkyo TX-NR 709. men mange tak for svaret otto.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Det er Så en Onkyo TX-NR 709. men mange tak for svaret otto.

Den har også preout på alle kanaler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

... Nogen der kan forklare mig, om jeg kan anvende "pre-out Zone 2" som de gamle "pre-outs" der i gamle dage blev anvendt til eksterne effektforstærkere... Har læst, Zone 2 er til viderebringe HELE audiosignalet til en anden receiver ell. lign.


Det bedste du kan gøre er at pløje brugsanvisningen igennem til netop den forstærker du har "mellem fingrene". Min Marantz SR 5004 har også pre-out til Zone 2. I mit tilfælle ville jeg kunne sætte en effektforstærker op ude i køkkenet og lade min Zone 2 lyd forstærke der, frem for det udgangstrin i min surroundforstærker jeg bruger i dag.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu