recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pressemeddelelse fra fiberalliancen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPressemeddelelse fra fiberalliancen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Pressemeddelelse fra fiberalliancen
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 17:52
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 21:52
Ja . Spændende bliver det at se , hvad de vil tilbyde kunderne .
Prisen vil blive en afgørende faktor , hvis de skal trække kunder fra parabol og kabeludbyderne .
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 08:04
Tak for hintet/artiklen.
 
Jeg ser også frem til produktudbud og ikke mindst priser.
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 14:34
meget spændende.... tak
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 21:39
Bent Dueholm
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 09:56
Det er tydeligt at el-selkaberne er ved at komme op i omdrejninger - endelig! Har selv haft fornøjelsen af Profiber da jeg boede i Malling, og det var super nice. Det positive er, at de er begyndt at udsende deres kanaler via DVB-C, som gør at mange af os kan modtage kanalerne via vores tunere i TV'et. Det andet plus, som fremgår af artiklerne er at de vil tilbyde højere hastigheder i stedet for at gå efter laveste pris. Det sætter nemlig større pres på TDC, da de jo næsten har nået tophastighederne på deres forældede kobber-kabler. Synes det positivt at El-selskaberne er gået ind på fibermarkedet. Det giver konkurrence og sætter udviklingen i gang på internetmarkedet, som jo næsten har stået stille, efter at TDC har haft monopol på kablerne i den danske muld. Den største fejl, som el-selskaberne dog har lavet, var at de ikke købte DONG's kabler, men i stedet for lod TDC overtage. Det betyder at de nu selv skal til at ligge dem i jorden.
 
Til sidst må jeg også melde ud, at jeg synes den milliardinvestering som el-selskaberne har lavet. er bedre end at de gav os penge tilbage i el. da dette jo er en investering i fremtiden, som vi alle for gavn af senere hen, fremfor en check som vi for udbetalt hvert år, som bare alligevel går til forbrugsgoder, som vi ikke rigtig for noget ud af i det lange løb.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 23:51
Ja det er godt at fiberselskaberne endelig begynder at røre på sig .
Men jeg syntes ikke at det er en klog beslutning , at forhøje hastighederne i stedet for at sænke prisen på internet .
Hvis Jensen og Hansen skal lokkes på fiber , så hjælper det ikke at de kan få en 50 Mbit til 400,00 kr .
De skal lokkes fra TDC med lave priser , feks. 10 Mbit til 100,00 kr eller 20 Mbit til 200,00 kr samt tv kanaler til en fornuftig pris .
Jeg har selv 25/25 Mbit til 339,00 kr via fiber , og vil hellere have halveret prisen , end at få hastigheden sat op til en 50 Mbit .
Det jeg hører rundt omkring , er at folk syntes at det er for dyrt at få internet og tv gennem fiber .
Så hjælper det ikke at forhøje hastigheden til Jensen og Hansen , de skal lokkes på prisen .
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:41
Ole Pihl kan godt følge dit argument. Men min pointe er bare, at hvis el-selskaberne begynder en krig på prisen frem for hastigheden, så forsvinder fordelen ved fiber jo. Ved at fører "krig" på hastighedsfronten kan man jo illustrere hvor overlejent fiber teknologien er i forhold til kobber-kablerne, og derved mener jeg, at man nemmere kan lokke folk over på fiber-nettet. det nytter jo ikke noget at kæmpe om kunderne på prisen for en 10mbit, da kobber-kablerne på den hastighed sagtens kan følge med. Men hvis man nu tilbød folk 100mbit, ville TDC jo stå tilbage med en lang næse og en masse undskyldninger for, hvorfor de ikke kan leverer samme hastighed. og derved får man jo vist folk hvor gammeldags deres teknologi er.
På TV-fronten skal man jo reklamerer med at man kan sende tv-signalet ud ukrypteret og derfor leverer en bedre kvalitet, som jo unægteligt vil se bedre ud på Hr. og Fru. Jensens dyrt købte fladskærm.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:23

dvidebaek . Jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver .

Men jeg tror ikke at den helt alm. danske internetbruger ,  hopper på fiber "bare" fordi man nu kan få 100 Mbit .
Fiberselskaberne bliver nødt til at have en form for lokkemad , for at få folk til at skifte i første omgang , og den med halv pris i 6 måneder har folk gennemskuet .
Derfor er et billigt tilbud på en ca 20 mbit forbindelse nok en nødvendighed i første omgang .
Så kan de derudover have hastigheder på 50 - 100 - 200 Mbit at tilbyde deres kunder , men hvis de forlanger 500,00 kr for en 100 Mbit , så skyder de sig selv i foden .
Det er trods alt et fåtal som har brug for en 100 Mbit i øjeblikket .
Men det er rigtigt at hastigheden , er en meget vigtig faktor for fiberselskaberne .
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

dvidebaek . Jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver .

Men jeg tror ikke at den helt alm. danske internetbruger ,  hopper på fiber "bare" fordi man nu kan få 100 Mbit .
Fiberselskaberne bliver nødt til at have en form for lokkemad , for at få folk til at skifte i første omgang , og den med halv pris i 6 måneder har folk gennemskuet .
Derfor er et billigt tilbud på en ca 20 mbit forbindelse nok en nødvendighed i første omgang .
Så kan de derudover have hastigheder på 50 - 100 - 200 Mbit at tilbyde deres kunder , men hvis de forlanger 500,00 kr for en 100 Mbit , så skyder de sig selv i foden .
Det er trods alt et fåtal som har brug for en 100 Mbit i øjeblikket .
Men det er rigtigt at hastigheden , er en meget vigtig faktor for fiberselskaberne .
 
Pris er ikke alt når det kommer dertil..... Hr. og Fru Jensen vil også have forskellige muligheder tv, internet hastigheder, sikkerhed, muligheder generelt......
 
Og en 100Mbit til 500,- så skyder de sig selv i foden ??? Umm har du endelig set hvad de tager for en 100Mbit i dag ??? 999,- hos dbnet og bredbånd nord ??? Og jo der er folk som køber dem....
 
Men Pris er ikke alt lige meget hvordan du vender og drejer den... Men har selvfølgelig en vis faktor som alt andet....  
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 00:17
15Mbit til 199.- hos profiber, det er da bedre en 10/1 hos fullrate til 199, og MEGT billigere og bedre end TDC´s priser for tiden.
 
Jeg syntes at deres satsning på lave priser på de pågældende pakker er godt for Hr. og Fru Danmark.
 
Nej, de skulle hellere lave deres setup bedre. Vi mangler at kunne koble en Harddisk optager til fiberboksen, eller at få en fiberboks med harddisk optager.
 
mit bedste råd til dem er at beholde deres nuværende prisniveau, og så hæve hastigheden lige så langsomt, det ville trække folk til!!
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 00:40
Ser spændende ud, håber snart der begynder at ske noget på den front...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu