recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prestigo tænd / slukke lys
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrestigo tænd / slukke lys

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Emne: Prestigo tænd / slukke lys
    Sendt: 12-December-2007 kl. 15:07

Hej

Inde ved den nye prestigo remote er der en demo hvor man kan tænde / slukke lyset med denne remote.

Hvordan kan det lade sig gøre ?

http://www.prestigo.philips.com/da/dk/EasySetUp.html#

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:20
Vil gå udfra det er fordi kontakterne er udstyret med IR sensor ligesom LK lysdæmpere. Dem kan du jo få med fjernkontrol og mon ikke philips har lært disse signaler så den kan bruge dem, det skulle man da mene
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:21

Oprindeligt skrevet af sehested sehested skrev:

Vil gå udfra det er fordi kontakterne er udstyret med IR sensor ligesom LK lysdæmpere. Dem kan du jo få med fjernkontrol og mon ikke philips har lært disse signaler så den kan bruge dem, det skulle man da mene

Lyder meget sandsynligt. Tænkte om de selv sælger disse kontakter, eller man skal kikke efter LK.

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:51
Jeg har ikke støt på sådanne kontakter fra philips, så jeg ville gå efter LK. jeg er ihvertfald rigtig glad for dem jeg har. Det er jo rart at kunne sidde i sofaen og slukke lyset (dovenskaben længe leve )
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 16:09

Hej Lahan

Jeg har selv en sådan Phillips remote den kan i princippet styre alle produkter som benytter sig af IR styring uanset om det er din kaffemaskine eller elkontakten...smart

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 18:06

Jeg har meget svært ved at se det smart i IR styret belysning. Ofte er ens kontakter skjult, så det vil være enten vanskeligt eller umuligt at komme til, medmindre man alligevel står med fjernbetjeningen helt henne ved kontakten.

Det groteske er, at Philips har tidligere lavet et lys systemet som køre via radiofrekvens. Det var/er så genialt et system, så de valgte at droppe det

I det hele taget er Philips nok verdens bedste fjernbetjeningsproducent, men for pokker hvor kan de dog også lave totalt ged i det.

Min gamle SRU880 er efter min mening nok den bedste fjernbetjening der findes. Jeg har netop erhvervet mig en RC9800i, fordi 880éren ikke kunne forstå mit Samsung TV. RC9800i kan snildt forstå Samsung TVét, til gengæld kan den ikke forstå min Humax DVB-C receiver

Hvorfor det skal være så irreterende, det ved jeg ikke. Men det er da imponerende, at de ikke bare kan lave det rigtigt.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Lahan

Jeg har selv en sådan Phillips remote den kan i princippet styre alle produkter som benytter sig af IR styring uanset om det er din kaffemaskine eller elkontakten...smart

Hvordan er dit indtryk af remoten ? kvalitet m.m.
Synes det ser smart ud med det lille LCD display øverst i remoten.
Har kikket lidt på LK kontakten, men kan se den indeholder en lysdæmper, samt er smådyr(ca 450kr). Den findes vist også kun i grå/hvid.

Findes der ikke et alternativ man evt kan sætte direkte på ledningen, eller i stikkontakten ?

Redigeret af lahan - 12-December-2007 kl. 18:47
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 00:40

Ja vil også gerne vide hvad dit indtryk er af fjernbetjenningen.??

Kunne du evt komme med mogle mål på den:::

LxBxH

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top