recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Preview af Pioneer SC-LX86
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Preview af Pioneer SC-LX86

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 10:12
83eren har ICE power, b&o's ICE power, så jo har den ;) de nyere modeller har en anden form for klasse d effekttrin, som desværre ikk er så kraftige som 83erens... ;)
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 10:56
Kigger man på SC-LX75 på pioneers hjemmeside står der også den har ICEPower?
http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/SC-LX75/specs.html under construction.


Redigeret af Kasperp - 24-Juli-2012 kl. 10:57
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 12:13
LX71/LX81 Manual side 132
 
•   Direct Energy HD Amplifier 
 Through a collaboration, Pioneer and ICEpower have jointly development a unique class D amplifier called a “Direct Energy High Fidelity Class D (HD) amplifier”. This new generation reference amplifier offers outstanding performance (high output of 700 W (SC-LX81)/630 W (SC-LX71) simultaneous) with high sound quality and reproduces the latest in multi-channel digital contents.
 
LX73/LX83 Manual side 8
•   Direct Energy HD Amplifier 
 Through a collaboration, Pioneer and ICEpower have jointly development a unique class D amplifier called a “Direct Energy HD (High Fidelity Class D) amplifier”. This new generation reference amplifier offers outstanding performance with high sound quality and reproduces the latest in multi-channel digital contents.
 
LX75/LX85 Manual side 6
•   Direct Energy HD Amplifier 
The “Direct Energy HD (High Fidelity Class D) amplifier” is an amplifier developed by Pioneer based on the laest high performance class D amplifier and concentrating the essence of high sound quality design. This new generation reference amplifier offers outstanding performance with high sound quality and reproduces the lasest in multi-channel digital contents.
 
LX86
Pioneer introduces its new top of the line AV receivers, three 9.2-channel models including the SC-LX86, SC-LX76 and SC-LX56, and the 7.2-channel SC-2022 that can become the consumer’s entertainment hub for connectivity, content sources, control and ultra-high audio and video performance. Each receiver is designed to deliver clean and powerful audio output with high efficiency using Pioneer’s renowned and further refined Direct Energy HD amplifiers built on Class D technology.
 
Direct Energy HF navnet kom med 73/83 og ICEpower navnet røg ud efter 73/83.
 
Er det ikke muligt at det mere drejer sig mere om navneændring end design/ teknologi ændring ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Præcis! LX71 og 81 var også klasse D. Og til og med LX73/83 bestykket med Ice-Power. De skriver så i anmeldelsen at det nye effekttrin er bedre, hvilket jeg betvivler Tongue
Det ser ud til at LX83 ikke har ICE
 
LX71/LX81 "ICEpower analogue class D amplification"
LX83 "7 x 190 Watt, Direct Energy HD Verstärker" http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/SC-LX83/index.html  med Direct Energy HD-forstærker
 
LX75/Lx85 "Direct Energy HD-Verstärker"
LX86 "Direct Energy HD Verstärkertechnologie"
Jo den har!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Kigger man på SC-LX75 på pioneers hjemmeside står der også den har ICEPower?
http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/SC-LX75/specs.html under construction.
Og hvor står det præcis?
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 12:47
Under Construction hvis du scroller ned af siden.
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 12:48

Power Output

Construction

  • AIR Studio Sound TuningJa

  • ICEpowerJa

  • Pioneer hybridforstærkerJa

Amplifier Specifications

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Under Construction hvis du scroller ned af siden.
Det er en fejl. Så ville de ha' markedsført det på "overview" siden.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Under Construction hvis du scroller ned af siden.
Det er en fejl. Så ville de ha' markedsført det på "overview" siden.


Medmindre de som tidligere nævnt i denne tråd er begyndt at bruge et andet ord for den samme teknologi?

ICEPower er jo ikke udviklet af Pioneer, og muligvis er de interesseret i at mærkedsføre sig med egne termer?

De har jo netop navngivet den "Direct Energy HD forstærker".
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Under Construction hvis du scroller ned af siden.
Det er en fejl. Så ville de ha' markedsført det på "overview" siden.


Medmindre de som tidligere nævnt i denne tråd er begyndt at bruge et andet ord for den samme teknologi?

ICEPower er jo ikke udviklet af Pioneer, og muligvis er de interesseret i at mærkedsføre sig med egne termer?

De har jo netop navngivet den "Direct Energy HD forstærker".
Det er de ikke. Ice-Power har været et stærkt brand, og har stået overalt udenpå emballage. De har formodentlig enten ikke villet betale licensen til B&O fra og med SC-LX75/85, eller villet lave noget nyt.
 
Det tror jeg er rigtigt.
 
Den ene term udelukker ikke den anden.
 
SC-LX73/83 ER den sidste serie hvor Ice-Power er inkluderet.
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 09:38
Der er megen snak omkring hvad der er bedst. Ice power eller MOS- FET. 
 
Man siger ice power er de kraftigste og MOS- FET er de mest musikalske! Det kan kendere vel kun vide, og det hele afhænger af ens højtaler valg. Som jeg har ladet mig fortælle så er Ice power mere neutral i lyden. Kan lyde lys i lyden. Hvor MOS-FET er mere varm i lyden.  Det kan selvfølgelig gøre en forskel for folk som går fra den ene til den anden.
 
Jeg efterlyste i et stykke tid herinde, en af de ældre ice power forstærkere. Da jeg jo også ville have den kraftigste, nu hvor folk siger at der skulle være forskel.
 
Men efter en snak med en pioneer sælger fra USA, så måtte jeg også huske hvilke højtallere jeg havde. Mine højtalere er meget lyse i forvejen og jeg skulle ikke have for klinisk (skinger) en lyd, og han ville faktisk anbefale mig en MOS- FET udgave. Samtidig fik jeg en nyheds mail fra KT radio om at de havde sat 85'eren ned til 9986kr. så sprang jeg på denne i stedet!!
 
Jeg har overhovedet ikke fortrudt mit valg. OG jeg kommer altså fra en NAD M15HD + M25 effekt.  Det er lykkedes mig at få en reciever ser sagtens kan spille mine højtalere op. Og jeg er overrasket over hvor musikalsk denne reciever er. Den lyder helt suveræn på musik siden, og jeg er må faktisk indrømme at jeg ikke savner min NAD sæt overhovedet. Tværtimod.
 
Og til en pris på 9986kr så tror jeg ikke den nye 86'er har så meget mere at byde på i forhold til. Med mindre man skal bruge 3 HDMI out og 4k opskalering. Og bemærk venligst. Den nye fjernbetjening til 86'eren er meget skrabet. Den minder om den til bluerayafspilleren. De er ikke engang display i. De arbejder vel mere i retningen af deres apps!..
 
Men vi er jo nogen endnu der ikke har en ipad til fjernbetjening!
 
 
 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Der er megen snak omkring hvad der er bedst. Ice power eller MOS- FET. 
 
Man siger ice power er de kraftigste og MOS- FET er de mest musikalske! Det kan kendere vel kun vide, og det hele afhænger af ens højtaler valg. Som jeg har ladet mig fortælle så er Ice power mere neutral i lyden. Kan lyde lys i lyden. Hvor MOS-FET er mere varm i lyden.  Det kan selvfølgelig gøre en forskel for folk som går fra den ene til den anden.
 
Jeg efterlyste i et stykke tid herinde, en af de ældre ice power forstærkere. Da jeg jo også ville have den kraftigste, nu hvor folk siger at der skulle være forskel.
 
Men efter en snak med en pioneer sælger fra USA, så måtte jeg også huske hvilke højtallere jeg havde. Mine højtalere er meget lyse i forvejen og jeg skulle ikke have for klinisk (skinger) en lyd, og han ville faktisk anbefale mig en MOS- FET udgave. Samtidig fik jeg en nyheds mail fra KT radio om at de havde sat 85'eren ned til 9986kr. så sprang jeg på denne i stedet!!
 
Jeg har overhovedet ikke fortrudt mit valg. OG jeg kommer altså fra en NAD M15HD + M25 effekt.  Det er lykkedes mig at få en reciever ser sagtens kan spille mine højtalere op. Og jeg er overrasket over hvor musikalsk denne reciever er. Den lyder helt suveræn på musik siden, og jeg er må faktisk indrømme at jeg ikke savner min NAD sæt overhovedet. Tværtimod.
 
Og til en pris på 9986kr så tror jeg ikke den nye 86'er har så meget mere at byde på i forhold til. Med mindre man skal bruge 3 HDMI out og 4k opskalering. Og bemærk venligst. Den nye fjernbetjening til 86'eren er meget skrabet. Den minder om den til bluerayafspilleren. De er ikke engang display i. De arbejder vel mere i retningen af deres apps!..
 
Men vi er jo nogen endnu der ikke har en ipad til fjernbetjening!
 
 
 
 
Det lyder godt omend jeg og har lige har bestilt en SC_LX85 hos KT radio til 10.888,00 (hvilket selvfølgelig også er billigt), men hvornår har du købt din.....


Redigeret af kennethbrdk - 25-Juli-2012 kl. 10:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu