|
Preview af Pioneer SC-LX86 |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
83eren har ICE power, b&o's ICE power, så jo har den ;) de nyere modeller har en anden form for klasse d effekttrin, som desværre ikk er så kraftige som 83erens... ;)
|
|||
Kasperp
Bruger Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kigger man på SC-LX75 på pioneers hjemmeside står der også den har ICEPower?
http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/SC-LX75/specs.html under construction. Redigeret af Kasperp - 24-Juli-2012 kl. 10:57 |
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
LX71/LX81 Manual side 132
• Direct Energy HD Amplifier
Through a collaboration, Pioneer and ICEpower have jointly development a unique class D amplifier called a “Direct Energy High Fidelity Class D (HD) amplifier”. This new generation reference amplifier offers outstanding performance (high output of 700 W (SC-LX81)/630 W (SC-LX71) simultaneous) with high sound quality and reproduces the latest in multi-channel digital contents.
LX73/LX83 Manual side 8
• Direct Energy HD Amplifier
Through a collaboration, Pioneer and ICEpower have jointly development a unique class D amplifier called a “Direct Energy HD (High Fidelity Class D) amplifier”. This new generation reference amplifier offers outstanding performance with high sound quality and reproduces the latest in multi-channel digital contents.
LX75/LX85 Manual side 6
• Direct Energy HD Amplifier The “Direct Energy HD (High Fidelity Class D) amplifier” is an amplifier developed by Pioneer based on the laest high performance class D amplifier and concentrating the essence of high sound quality design. This new generation reference amplifier offers outstanding performance with high sound quality and reproduces the lasest in multi-channel digital contents.
LX86
Pioneer introduces its new top of the line AV receivers, three 9.2-channel models including the SC-LX86, SC-LX76 and SC-LX56, and the 7.2-channel SC-2022 that can become the consumer’s entertainment hub for connectivity, content sources, control and ultra-high audio and video performance. Each receiver is designed to deliver clean and powerful audio output with high efficiency using Pioneer’s renowned and further refined Direct Energy HD amplifiers built on Class D technology.
Direct Energy HF navnet kom med 73/83 og ICEpower navnet røg ud efter 73/83.
Er det ikke muligt at det mere drejer sig mere om navneændring end design/ teknologi ændring ? |
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Kasperp
Bruger Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Under Construction hvis du scroller ned af siden.
|
|||
BigBen
Bruger Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Power OutputConstruction
Amplifier Specifications |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Kasperp
Funktioner
Tak(0)
|
||
Medmindre de som tidligere nævnt i denne tråd er begyndt at bruge et andet ord for den samme teknologi? ICEPower er jo ikke udviklet af Pioneer, og muligvis er de interesseret i at mærkedsføre sig med egne termer? De har jo netop navngivet den "Direct Energy HD forstærker". |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det tror jeg er rigtigt.
Den ene term udelukker ikke den anden.
SC-LX73/83 ER den sidste serie hvor Ice-Power er inkluderet.
|
|||
Thomaszulu
Bruger Oprettet: 03-December-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 246 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er megen snak omkring hvad der er bedst. Ice power eller MOS- FET.
Man siger ice power er de kraftigste og MOS- FET er de mest musikalske! Det kan kendere vel kun vide, og det hele afhænger af ens højtaler valg. Som jeg har ladet mig fortælle så er Ice power mere neutral i lyden. Kan lyde lys i lyden. Hvor MOS-FET er mere varm i lyden. Det kan selvfølgelig gøre en forskel for folk som går fra den ene til den anden.
Jeg efterlyste i et stykke tid herinde, en af de ældre ice power forstærkere. Da jeg jo også ville have den kraftigste, nu hvor folk siger at der skulle være forskel.
Men efter en snak med en pioneer sælger fra USA, så måtte jeg også huske hvilke højtallere jeg havde. Mine højtalere er meget lyse i forvejen og jeg skulle ikke have for klinisk (skinger) en lyd, og han ville faktisk anbefale mig en MOS- FET udgave. Samtidig fik jeg en nyheds mail fra KT radio om at de havde sat 85'eren ned til 9986kr. så sprang jeg på denne i stedet!!
Jeg har overhovedet ikke fortrudt mit valg. OG jeg kommer altså fra en NAD M15HD + M25 effekt. Det er lykkedes mig at få en reciever ser sagtens kan spille mine højtalere op. Og jeg er overrasket over hvor musikalsk denne reciever er. Den lyder helt suveræn på musik siden, og jeg er må faktisk indrømme at jeg ikke savner min NAD sæt overhovedet. Tværtimod.
Og til en pris på 9986kr så tror jeg ikke den nye 86'er har så meget mere at byde på i forhold til. Med mindre man skal bruge 3 HDMI out og 4k opskalering. Og bemærk venligst. Den nye fjernbetjening til 86'eren er meget skrabet. Den minder om den til bluerayafspilleren. De er ikke engang display i. De arbejder vel mere i retningen af deres apps!..
Men vi er jo nogen endnu der ikke har en ipad til fjernbetjening!
|
|||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder godt omend jeg og har lige har bestilt en SC_LX85 hos KT radio til 10.888,00 (hvilket selvfølgelig også er billigt), men hvornår har du købt din.....
Redigeret af kennethbrdk - 25-Juli-2012 kl. 10:13 |
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |