recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printer - billigst i drift?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Printer - billigst i drift?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Printer - billigst i drift?
    Sendt: 07-Maj-2020 kl. 13:31
Hej

Er der nogen der for nylig har sat sig ind i hvilke printere der er billigst i drift?

Børnene vil gerne have en farveprinter (laser eller inkjet) og der kan jo være stor forskel på hvad det koster i forbrugsstoffer, og børnene kunne godt gå lidt print-amok :-)  

Jeg synes det er svært at navigere i og vil lige høre, om der skulle være nogen der har sat sig ind i farve-printer markedet for nyligt og har fundet hoved og hale i hvad der bedst kan svare sig i det lange løb (altså både købet, og senere forbrugsstoffer)?

Mvh
Jens
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 13:41
jeg har en brother farve laser printer til ca 1000kr.

Toner sort koster ca 200 for 2500 sider.
De 3 farver koster Ca 3* 235kr for 2200 sider hver.

Fordelen er at hvis du bruger meget F.x gul, så er det kun den gule farve man skal købe.



Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har en brother farve laser printer til ca 1000kr.

Toner sort koster ca 200 for 2500 sider.
De 3 farver koster Ca 3* 235kr for 2200 sider hver.

Fordelen er at hvis du bruger meget F.x gul, så er det kun den gule farve man skal købe.


Kan du fortælle lidt om, hvorvidt du undersøgte andre modeller, og hvad der fik dig til at vælge netop Brother?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har en brother farve laser printer til ca 1000kr.

Toner sort koster ca 200 for 2500 sider.
De 3 farver koster Ca 3* 235kr for 2200 sider hver.

Fordelen er at hvis du bruger meget F.x gul, så er det kun den gule farve man skal købe.


Kan du fortælle lidt om, hvorvidt du undersøgte andre modeller, og hvad der fik dig til at vælge netop Brother?
det virker som om at hp og Canon er dyrere mht til toner.
Desuden var prisen fik, samt den havde en del gode funktioner. Vi benytter AirPrint en del.

Valgte laser da toner er billigere end blæk. Havde en blæk printer før som altid løb tør. Primært fordi den blev brugt for lidt.


Redigeret af lahan - 07-Maj-2020 kl. 13:55
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 14:20
Siger også laser. tonerne er dyre i indkøb, men der er til flere sider ind i blæk. plus som Iahan skriver, så tørrer blæk ud hvis de ikke bliver brugt. brother er nok de bedste bud eller ebson
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 14:36
Jeg ved ikke, om jeg har de vise sten, men jeg købte ny printer for et halvt år tid siden - farvelaser og fra Brother. Brother valgte jeg, da jeg tidligere har haft en sort/hvid-laserprinter fra Brother også og den har holdt i cirka 15 år. 

Det blev en Brother HL-L8260CDW: https://www.proshop.dk/Printer/Brother-HLL8260CDW-Laserprinter-Farve-Laser/2589332?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite og den har på ingen måde skuffet. Nu virker print bare out-of-the-box fra ALT og AirPrint fra en iPnone er virkelig en lækker feature. 

Jeg gav omkring 2200,- for den og et sæt nye tonere (med nok til 4500 print) koster omkring 1000,-. Havde jeg valgt en billigere printer, og måske sparet 5-700,-, så havde et sæt tonere kostet omkring det dobbelte. Så jeg tror godt det kan svare sig, afhængig af hvor meget man bruger den naturligvis, at bruge lidt mere på selve printeren og derved kunne få billigere tonere. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har en brother farve laser printer til ca 1000kr.

Toner sort koster ca 200 for 2500 sider.
De 3 farver koster Ca 3* 235kr for 2200 sider hver.

Fordelen er at hvis du bruger meget F.x gul, så er det kun den gule farve man skal købe.



Hvad for en model har du?
Jeg er også på udkig efter en ny printer 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har en brother farve laser printer til ca 1000kr.

Toner sort koster ca 200 for 2500 sider.
De 3 farver koster Ca 3* 235kr for 2200 sider hver.

Fordelen er at hvis du bruger meget F.x gul, så er det kun den gule farve man skal købe.



Hvad for en model har du?
Jeg er også på udkig efter en ny printer 
den hedder hl 3140cw. Den er nu et par år gammel.
Vil tro at den nye model hedder
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 15:03
Vi har en laserprinter, fordi vi sjældent bruger den. Som i at dengang vi brugte blækpatroner, så var de altid udtørrede, og det var et marked uden lige at få til at virke.

Her tænder vi blot laseren og så virker det, også selv om man ikke har udskrevet i månedsvis.

Den laser vi har, kan dog ikke printer billeder i særlig god kvalitet, der er inkjet bedre. Jeg ved dog ikke om det er et generelt problem for lasere, eller blot vores.

Det er iøvrigt en Samsung vi har.
mvh Christian
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har en brother farve laser printer til ca 1000kr.

Toner sort koster ca 200 for 2500 sider.
De 3 farver koster Ca 3* 235kr for 2200 sider hver.

Fordelen er at hvis du bruger meget F.x gul, så er det kun den gule farve man skal købe.



Hvad for en model har du?
Jeg er også på udkig efter en ny printer 
den hedder hl 3140cw. Den er nu et par år gammel.
Vil tro at den nye model hedder
Tak. Kan din scanne? Det ser ikke ud til at den du linker til kan. 
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 20:56
Jeg har været glad for min Lexmark CS410dn og vil gladeligt anbefale Lexmarks printere, især da det oftest er nemt at finde billige genopfyldte patroner til dem, eller at købe pulver til selv at lave genopfyldningen.

Når du køber bør du overveje om ikke du skal købe en med wifi, da det giver masser af frihed mht. til placering. Jeg kan ikke anbefale andet end en netværksprinter, eftersom i er flere brugere.

Den billigste farve-laser med wifi jeg kan finde er Lexmark C2425dw til 1.165kr

Den billigste farve-laser med kablet netværk er Lexmark CS417dn til 514kr

Den jeg har sælges stadig på 8. år Lexmark CS410dn til 749kr (prisen her stort set ligget fast de sidste 6 år). https://www.edbpriser.dk/produkt/lexmark-cs410dn-1920070/

Prøv at checke hvilke toner de skal bruge og søg så på patronens produktnummer på Amazon, så vil du hurtigt kunne danne dig et overblik over prisen på toner til de forskellige mærker. Vær opmærksom på hvor mange sider de enkelte patroner er til, da det varierer meget, selv til samme printer.


NB. Der er ingen grund til at bruge mange penge på at købe en med indbygget scanner, da man kan købe billige USB flatbed-scannere, som kan sende direkte til printeren og som bare gemmes væk når man ikke skal bruge den, da den er klar til brug, blot man forbinder usb kablet til computeren. F.eks. https://www.edbpriser.dk/produkt/canon-canoscan-lide-300/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg har været glad for min Lexmark CS410dn


Jeg har den samme printer og er også rigtig glad for den. Har dog ingen anelse  om den skulle være billigere end f.eks. en blækprinter i drift. Min er ikke trådløs, men kan gøres det ved tilkøb af et modul.
Eneste ulempe er, at den fylder meget, men sådan er det jo med laserprintere.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu