|
Printer og router på net |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Juli-2016 kl. 20:06 |
Hejsa min far skal have fikset noget netværksprinter på hans nystartede virksomhed
Har en gammel netgear router fra Yousee - vil den kunne bruges. Er der noget man skal være opmærksom på generelt. Skal have 3-4 computer til at kunne tilgå printeren... Har en Canon mg5450 |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din far skal ikke spørge dig, din far skal spørge nogen der ved noget og som kan give kompetent hjælp!
Klaus |
|
![]() |
|
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Efter en google søgning på den nævnte printer skulle den have wifi indbygget.
Går ud fra at de på deres kontor har en internet opkobling med en router der har wifi indbygget. Er dette tilfældet så er det bare at tilslutte printeren til den router og installere printeren på computerne. Det burde være ret simpelt.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Mange nye printere har AIRPRINT, også de billige. Dvs printeren er trådløst forbundet med hjemmenetværket og kan ses af både trådløse og kablede computere.
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
En nymodens netværks printer skal bare kobles op på en normale netværk (kabel eller trådløst). Kør den medfølgende CD, og det klare sig selv.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
airprint er KUN til apple-enheder og har som sådan intet med wireless at gøre (andet end at enheden skal være på et netværk, enten trådløst eller med kabel)
Som KlausDM siger. Kontakt nogen der ved noget om det. det her er et forum for entusiaster der hjælper hinanden i private hjem. Ikke en gratis IT support hotline. Har man virksomhed betaler man for det.
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
Jesus Christ
Så du ikke kan ikke onde hjælp til et mini firma - jeg takker for al hjælpen - men nøøøøj nogle små sko du har på |
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Hvis printeren har netkort eller wifi er det intet problem at installere printer driver på de arbejds pc'er der skal benytte den.
Printeren skal blot på netværket enten med kabel elle wifi. En opgave de fleste hjemme pc brugere kan klare. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Jeg har min Canon Pixma MG8250 på netværket trådløst - og kan printe til den via computeren - i forhold til en printer koblet direkte til computeren benyttes yderligere programmet Canon IJ Network Scanner Selector EX som skaber en "bro" til printeren.
Jeg ved at min printer også blev født med mulighed for Google Cloud Print, men det valgte Canon at stoppe med at supportere da Google ændrede deres API på et tidspunkt - ærgeligt at man købte en printer til et par tusinde, hvor dét blandt andet var en af de eftertragtede services... - ellers kan det måske også være brugbart? |
|
![]() |
|
Super fedt tusind tak
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |