recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printer og router på net
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Printer og router på net

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Printer og router på net
    Sendt: 17-Juli-2016 kl. 20:06
Hejsa min far skal have fikset noget netværksprinter på hans nystartede virksomhed

Har en gammel netgear router fra Yousee - vil den kunne bruges.    Er der noget man skal være opmærksom på generelt. Skal have 3-4 computer til at kunne tilgå printeren... Har en Canon mg5450

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 23:44
Din far skal ikke spørge dig, din far skal spørge nogen der ved noget og som kan give kompetent hjælp!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 09:25
Efter en google søgning på den nævnte printer skulle den have wifi indbygget. 

Går ud fra at de på deres kontor har en internet opkobling med en router der har wifi indbygget.

Er dette tilfældet så er det bare at tilslutte printeren til den router og installere printeren på computerne.
Det burde være ret simpelt. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 11:03
Mange nye printere har AIRPRINT, også de billige. Dvs printeren er trådløst forbundet med hjemmenetværket og kan ses af både trådløse og kablede computere.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 19:17
En nymodens netværks printer skal bare kobles op på en normale netværk (kabel eller trådløst). Kør den medfølgende CD, og det klare sig selv.
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 19:32
airprint er KUN til apple-enheder og har som sådan intet med wireless at gøre (andet end at enheden skal være på et netværk, enten trådløst eller med kabel)

Som KlausDM siger. Kontakt nogen der ved noget om det. det her er et forum for entusiaster der hjælper hinanden i private hjem. Ikke en gratis IT support hotline. Har man virksomhed betaler man for det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 19:36
Jesus Christ

Så du ikke kan ikke onde hjælp til et mini firma - jeg takker for al hjælpen - men nøøøøj nogle små sko du har på
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 20:24
Hvis printeren har netkort eller wifi er det intet problem at installere printer driver på de arbejds pc'er der skal benytte den.

Printeren skal blot på netværket enten med kabel elle wifi.

En opgave de fleste hjemme pc brugere kan klare.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 21:39
Jeg har min Canon Pixma MG8250 på netværket trådløst - og kan printe til den via computeren - i forhold til en printer koblet direkte til computeren benyttes yderligere programmet Canon IJ Network Scanner Selector EX som skaber en "bro" til printeren.
Jeg ved at min printer også blev født med mulighed for Google Cloud Print, men det valgte Canon at stoppe med at supportere da Google ændrede deres API på et tidspunkt - ærgeligt at man købte en printer til et par tusinde, hvor dét blandt andet var en af de eftertragtede services... - ellers kan det måske også være brugbart?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 21:45
Super fedt tusind tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu