|
Printer til lejlighedsvis brug |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2021 kl. 17:00 |
Hvad for en type printer er bedst til kun at udskrive en side her og der?
Den skal kunne stå ubrugt i måske en måneds tid og så bare virke, når jeg pludselig får brug for den Når laser bedre end blæk til det?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal klart have en Laserprinter.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
En blækprinter kan godt stå stille en måned, hvis patronerne er rimeligt nye ... men heller ikke meget længere. Ellers tørrer det blæk, som normalt ellers smører printerhovedet, ud og så har du en ret dårlig printer. Laser kan stå i betydeligt længere.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
min HP printer bruges 5-6 gange pr år
Patronerne er vel 3 år gamle nu. Virkede fint her i weekenden som vist er 2. Gang i år der printes.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Vil også anbefale laser. De bruger pulver, som ikke tørrer ud. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
warcaos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Min 7 år gamle brother blækprinter kører en dyse-rens engang i døgnet. Det bruger den selvfølgelig lidt blæk på, men det gør ikke alverden, da de forskellige farvepatroner kan købes fra 19kr og op.
Den bliver kun brugt nu og da... ikke hver måned. |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Nu er det mig bekendt hverken blækpatronerne eller hovedet der får "forstoppelse" - men selve de pipelines der går fra patron til hovede. Og de er nærmest umulige at rep/rense når det først er gået galt. Som udgangspunkt vil problemet (desværre) være størst ved brug af uoriginalt blæk/patroner . Men ingen regler uden undtagelser . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Her bruger vi en Brother dcp-dw2560 laser printer, den er ca 5 år gammel købte en uoriginal toner til 2500 sider til den og det sidste 1½ år har den sagt den er tom men den printer nu stadig fint. med laser skal man engang imellem lige ryste toneren da det ellers sætter sig i beholderen. med brother får du en stærk og holdbar printer som bruges i mange firmaer
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Som flere andre vil jeg også anbefale en laserprinter. Har selv en meget simpel Ricoh SP112 købt på Black Friday i 2016 for 182 kr. inkl. 500 siders patron, der stadig har toner i sig. I år har jeg indtil videre printet 5-6 sider, så den kommer nok til at holde lidt endnu.
En ny patron vil være cirka dobbelt så dyr som printeren - hvilket du lige bør tjekke inden køb. Der er ikke alle modeller der kan fås røvbillige kopi-patroner til. Skulle jeg købe en ny i dag, ville det være en med wifi samt mulighed for print fra mobil/tablet, så jeg kan sætte den hvor i huset der nu er plads.
|
|
![]() |
|
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Jeg købte en Brother laserprinter til ca. 1500 kr i 2005. Den døde i 2020 med den originale toner. Jeg har købt en ny Brother laserprinter til ca. 1500 kr i 2020. Jeg er rigtig tilfreds med både pris, kvalitet og holdbarhed.
Et vigtigt kriterie for den første var, at der fandtes printere til andet end Windows, fx mac og senere mine NASer. Det tror jeg de alle opfylder i dag, så kriteriet for den nye var at det var en Brother. Den gamle printede vel 10-30 sider om året. Den nye printer lidt mere, fordi ungerne har lært at bruge den. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Ja, jeg har samme oplevelse som elendil: Købte en brother s/h laserprinter til omkring 1000,- tilbage i 2005-2006 og den kører endnu. Jeg har skiftet patron halvvejs da den første var tom (der blev printet væsentligt mere dengang).
Hvis jeg skulle købe en ny i dag, ville det blive i samme stil, men med trådløs netkort og mulighed for at printe fra en ipad, telefon eller lignende også.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |