recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printer til lejlighedsvis brug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Printer til lejlighedsvis brug

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Printer til lejlighedsvis brug
    Sendt: 25-April-2021 kl. 17:00
Hvad for en type printer er bedst til kun at udskrive en side her og der?
Den skal kunne stå ubrugt i måske en måneds tid og så bare virke, når jeg pludselig får brug for den
Når laser bedre end blæk til det?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 17:11
 Du skal klart have en Laserprinter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 22:32
En blækprinter kan godt stå stille en måned, hvis patronerne er rimeligt nye ... men heller ikke meget længere. Ellers tørrer det blæk, som normalt ellers smører printerhovedet, ud og så har du en ret dårlig printer. Laser kan stå i betydeligt længere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 06:11
min HP printer bruges 5-6 gange pr år

Patronerne er vel 3 år gamle nu. 

Virkede fint her i weekenden som vist er 2. Gang i år der printes.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 09:29
Vil også anbefale laser. De bruger pulver, som ikke tørrer ud.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 12:00
Min 7 år gamle brother blækprinter kører en dyse-rens engang i døgnet. Det bruger den selvfølgelig lidt blæk på, men det gør ikke alverden, da de forskellige farvepatroner kan købes fra 19kr og op. 

Den bliver kun brugt nu og da... ikke hver måned. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 12:30
Nu er det mig bekendt hverken blækpatronerne eller hovedet der får "forstoppelse" - men selve de pipelines der går fra patron til hovede. Og de er nærmest umulige at rep/rense når det først er gået galt. Som udgangspunkt vil problemet (desværre) være størst ved brug af uoriginalt blæk/patroner . Men ingen regler uden undtagelser . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Vil også anbefale laser. De bruger pulver, som ikke tørrer ud.

Flemming

Her bruger vi en Brother dcp-dw2560 laser printer, den er ca 5 år gammel købte en uoriginal toner til 2500 sider til den og det sidste 1½ år har den sagt den er tom men den printer nu stadig fint.

med laser skal man engang imellem lige ryste toneren da det ellers sætter sig i beholderen.

med brother får du en stærk og holdbar  printer som bruges i mange firmaer 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 18:34
Som flere andre vil jeg også anbefale en laserprinter. Har selv en meget simpel Ricoh SP112 købt på Black Friday i 2016 for 182 kr. inkl. 500 siders patron, der stadig har toner i sig. I år har jeg indtil videre printet 5-6 sider, så den kommer nok til at holde lidt endnu. 

En ny patron vil være cirka dobbelt så dyr som printeren - hvilket du lige bør tjekke inden køb. Der er ikke alle modeller der kan fås røvbillige kopi-patroner til. 

Skulle jeg købe en ny i dag, ville det være en med wifi samt mulighed for print fra mobil/tablet, så jeg kan sætte den hvor i huset der nu er plads.
 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2021 kl. 08:41
Jeg købte en Brother laserprinter til ca. 1500 kr i 2005. Den døde i 2020 med den originale toner. Jeg har købt en ny Brother laserprinter til ca. 1500 kr i 2020. Jeg er rigtig tilfreds med både pris, kvalitet og holdbarhed.

Et vigtigt kriterie for den første var, at der fandtes printere til andet end Windows, fx mac og senere mine NASer. Det tror jeg de alle opfylder i dag, så kriteriet for den nye var at det var en Brother.

Den gamle printede vel 10-30 sider om året. Den nye printer lidt mere, fordi ungerne har lært at bruge den.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2021 kl. 11:22
Ja, jeg har samme oplevelse som elendil: Købte en brother s/h laserprinter til omkring 1000,- tilbage i 2005-2006 og den kører endnu. Jeg har skiftet patron halvvejs da den første var tom (der blev printet væsentligt mere dengang).

Hvis jeg skulle købe en ny i dag, ville det blive i samme stil, men med trådløs netkort og mulighed for at printe fra en ipad, telefon eller lignende også.



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu