Print side | Luk vindue

Samsung Smart TV EPG

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100187
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 16:57

Emne: Samsung Smart TV EPG
Skrevet af: Swiss
Emne: Samsung Smart TV EPG
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 21:41
Ifølge Samsungs hjemmeside, kan man se live tv i øverste hjørne, medens man navigere rundt i EPG.
På et Smart TV fra 2010-2011

Men jeg kender en der har et Smart TV, hvor det ikke virker !

Og hvis man ser den danske anmeldelse af D8005 på youtube, så virker det heller ikke !

Er der nogen der ved om de virker eller virker ikke ?

-------------
/Swiss

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 21:45

Er det ikke en funktion man kan aktivere i opsætningen.? Som jeg f.eks kan på min sattelitmodtager.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Swiss
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 22:00
Det vil jeg håbe, overvejer at købe et PS51D8005 i løbet af næste uge.

-------------
/Swiss

Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 11:33
Jeg har et 8005 og jeg ser tv via min tv boks fra Waoo, og det spiller max når jeg benytter mig af deres smart menu system. Men har ikke tjekket med EPG da jeg ikke benytter mig af hverken analog eller DVB-C.

Men den viser fint billed i hjørnet i deres smart menu. :)

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet den: 08-August-2011 kl. 14:41

Det var ligesom lidt ved siden af spørgsmålet, da det er STBen der benyttes, og ikke TVet som spørgsmålet gik på.
Jeg har som skrevet tidligere også Mini TV i hjørnet med Sattelit modtageren når der bruges diverse Menuer og EPG.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 08-August-2011 kl. 14:53
Radiomanden, det var blot til info omkring dette ikke andet.

Du skriver også at man kan aktivere det, som på din modtager, men har du tvet??? :)

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 15:04
Der er mange som rapporterer, at det ikke virker sammen med YouSee - ikke kun på Samsungs Tv, men også på andre mærker.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 08-August-2011 kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Du skriver også at man kan aktivere det, som på din modtager, men har du tvet??? :)

Jeg skrev, at det måske er en funktion man kan aktivere i Menuen på TVet. Som man f.eks kan i Menuen på min Sat.Modtager, der er der en Mini TV On/Off funktion.

-------------

Skrevet den: 08-August-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg skrev, at det måske er en funktion man kan aktivere i Menuen på TVet. Som man f.eks kan i Menuen på min Sat.Modtager, der er der en Mini TV On/Off funktion.

Nemlig.... :) Vi er jo enig hvad vi skriver... hehe... :)

Du fortæller at man kan slå det til og fra på din sateliet boks, og jeg siger blot at det fungere fint via STB. :)

-------------

Skrevet den: 08-August-2011 kl. 20:08

jeg siger blot at det fungere fint via STB. :)

Det er i modtagerens funktion og ikke i TVet, så det besvarer/bekræfter ikke funktionen i TVet.

-------------

Skrevet af: nenne
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 20:41
Jeg har et Samsung plasma  http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/plasma-tv/PS50C7705YSXXE/index.idx?pagetype=prd_detail - PS50C7705YS  og Yousee og det virker ikke. Hvis man spørger Samsung siger de at det er Yousee der er problemet og spørger man Yousee, er svaret mere eller mindre at det ikke er deres problem :(

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der er mange som rapporterer, at det ikke virker sammen med YouSee - ikke kun på Samsungs Tv, men også på andre mærker.

Ja, så sent som i dag er der nye indlæg om Sony tv i denne flere måneder gamle tråd hos http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=21041 - Flatpanels .

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 09-August-2011 kl. 22:14
Prøvede lige at sende en ny forspørgelse til Yousee og her er deres svar:

"Tak for din henvendelse.

YouSee anvender den nordiske standard NorDig ved udsending af digitalt TV.

EPG/Elektronisk Program Guide signalet sendes ud som beskrevet i NorDig regelsættet.

Der benyttes en såkaldt Barker Channel transport stream til udsending af EIT schedule information, som benyttes i EPG.

YouSee sender Barker Channel i den digitale QAM2 (156.00 MHz), hvor du også finder Trailer kanalen (kanal 66).

Fungerer signalet på Trailer kanalen, bør signalet være i orden til Barker Channel og dermed EPG.

Er der problemer med visning af miniaturebilledet i EPG, samtidig med at Trailer kanalen fungerer fint, kan problemet være, at dit TV kun har en enkelt tuner. Signalet til EPG sendes på én frekvens imens signalet til miniturebilledet sendes på en anden frekvens. Det er desværre ikke muligt at hente informationer/data fra to frekvenser/kanaler samtidig, hvis der kun er en tuner i TV’et.

Det er ikke planen at YouSee ændrer på disse forhold, da vi bestræber os på at benytte den nordiske standard for udsending af digitalt TV.

Du kan prøve at kontakte Samsung for at høre om TV’et overholder NorDig standarden og dermed Barker Channel."

Hmm der blev (næsten?) alle nuværende tv vist afskrevet, pga. dual tuner delen. Men forklarer selvfølgelig også hvorfor det virker på deres Yousee boks :(

PS. jeg kan modtage trailer kanalen uden problemer.

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 09-August-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af nenne nenne skrev:

Jeg har et Samsung plasma  http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/plasma-tv/PS50C7705YSXXE/index.idx?pagetype=prd_detail - PS50C7705YS  og Yousee og det virker ikke. Hvis man spørger Samsung siger de at det er Yousee der er problemet og spørger man Yousee, er svaret mere eller mindre at det ikke er deres problem :(

Jeg har samme TV og modtager kabel-Tv fra YouSee (København) uden boks - og her virker det fint på alle kanaler.  Har intet gjort for at aktivere det, så vidt jeg ved.

Lars

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 09-August-2011 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, så sent som i dag er der nye indlæg om Sony tv i denne flere måneder gamle tråd hos http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=21041 - Flatpanels .
Jaeh vi kan så også tilføje Stofa / Samsung B535 til listen der ikke virker.

Hvis jeg lægger kanalerne ind med netværksId=1 finder tv'et kun nogle få kanaler, men billedet virker i EPG'en.
Men hvis der bruges netværksId=0 findes alle kanalerne, men billedet og lyd i EPG'en virker ikke.

Edit: på DVB-T virker det også

Skrevet af: tbrams
Skrevet den: 17-August-2011 kl. 12:06
Bare til orientering virker dette fint med almindelig antenne og Boxer... 

Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 08:59
Lige for at tilføje endnu et tv til listen.
Min nye Samsung D7005 LED med Stofa virker heller ikke med det. 

Skrevet af: BjarkeS
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 11:34
Jeg kan bekræft at UE46D8005YU ikke virker med yousee, skifter man derimod til dvb-t så virker det fint.
En anden løsning er at skift epg fra samsungs eget system til rovi epg, så virker det lille billede i hjørnet nemlig fint.

Samsung support er som sagt ikke til meget hjælp enten får man svaret at det er yousee der har en fejl eller at det ikke er meningen at det skal virke eller andre tåbelige svar.
Pt har jeg ikke den store lyst til at købe et samsung produkt igen, med den behandling jeg har fået fra deres support.

-------------
Mvh
Bjarke

Skrevet den: 30-December-2011 kl. 12:08
Rovi epg? Hvordan skifter man til det?

Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 12:40
Hvis i sletter disse kanaler så virker det. Men det er kun for YouSee

C+ Sport1
C+ Serier
C+ Hits
C+ Emo
C+ First
Event
Event2
TV1000 Drama

Der er en længer tråd på flatpanels om det, og det har virket for alle ind til nu.http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24100&highlight=epg+guiden+samsungs

God bagjul og godt nytår.

Skrevet den: 30-December-2011 kl. 19:43
Kanon det virker på et Samsung plasma PS50C7705. Utroligt hverken Samsung eller Yousee kunne give det svar.

Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 01-Januar-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af nenne nenne skrev:

Kanon det virker på et Samsung plasma PS50C7705. Utroligt hverken Samsung eller Yousee kunne give det svar.

At give det svar ville jo være at indrømme at de kender til problemet og ville være nød til at gøre noget ved det.

Det er jo heller ikke optimal da Canal+ brugere ikke kan se deres kanaler.

-------------
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield

Skrevet af: Flot
Skrevet den: 06-Maj-2012 kl. 19:45
Blot for at bekræfte så virker ovenstående også på mit nye 55es8005 med yousee... fandme da for spøjst men dejligt :-)

Skrevet af: mich61
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 21:40
Nyder du så canal+ ?

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 17:45
Hvordan sletter man kanaler på et ue558005? Sidder og roder og synes ikke jeg kan finde det.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hvordan sletter man kanaler på et ue558005? Sidder og roder og synes ikke jeg kan finde det.

Smrthub, kanaler, gå op i toppen og vælg rediger, så burde du kunne sætte hak ved kanaler du vil slette, gå i bunden, og vælg slet, sidder ikke lige bed mit TV nu, men nogenlunde denne måde

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Smrthub, kanaler, gå op i toppen og vælg rediger, så burde du kunne sætte hak ved kanaler du vil slette, gå i bunden, og vælg slet, sidder ikke lige bed mit TV nu, men nogenlunde denne måde

Kanon, tak. Clap

-------------

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 19:55
Det er også den mådce du kan flytte rundt på kanalernews rækkefølge uden at anvende favorit funktionen

Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Det er også den mådce du kan flytte rundt på kanalernews rækkefølge uden at anvende favorit funktionen

Uh tys tys, nu har fruen lige vænnet sig til standart installationen af kanaler. LOL

-------------

Skrevet af: adamsen1986
Skrevet den: 06-Oktober-2013 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Hvis i sletter disse kanaler så virker det. Men det er kun for YouSee

C+ Sport1
C+ Serier
C+ Hits
C+ Emo
C+ First
Event
Event2
TV1000 Drama

Der er en længer tråd på flatpanels om det, og det har virket for alle ind til nu.http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24100&highlight=epg+guiden+samsungs

God bagjul og godt nytår.

det virker stadig Clap

Skrevet af: Tvixen
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 16:08
Fakta :

Slet de kanaler der ikke kan vises pga. Kodning(Betalings kanal)  Så virker EPG med live view igen.

-------------
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2

Print side | Luk vindue