Print side | Luk vindue

Reparation - rimelig tid??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10032
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 20:52


Emne: Reparation - rimelig tid??
Skrevet af: Corleone
Emne: Reparation - rimelig tid??
Skrevet den: 28-Februar-2006 kl. 12:24

Hej

Lige før jul købte jeg et Samsung LE-40M61B, som desværre viste sig at have en defekt i panelet, som opstod efter ca. 1 måned, desuden var der også nogle små buler i fronten af kabinettet.

Den 9/2 blev tv'et afhentet af Strax, som jeg har haft løbende kontakt med. De bestilte et nyt panel hjem, som også er modtaget, men fronten bestilte de for sig selv, og idag har jeg fået oplyst at den forventes først den 19/3.... aaarrrgghh så jeg skulle forvente at have tv'et omkring den 21-22/3 - altså en reparation på ca. 1,5 måned.

Jeg har idag læst på forbrug.dk at man har krav på at reparationen bliver foretaget inden for "rimelig tid", men der er ingen klar præcisering af dette begreb.

Jeg har ikke fået noget låne tv - kan jeg kræve dette, eller kan jeg kræve et helt nyt tv i stedet? Eller må jeg bare bide den laaaaange reparationstid i mig???

Håber på at nogen kan hjælpe

Don Corleone

 



-------------
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301



Svar:
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 28-Februar-2006 kl. 17:29

> Corleone.

"Rimelig tid" er et temmeligt svært begreb, men alm. god skik i butikker (ved i hvert fald det gælder elgiganten) er 21 dage. Kan det ikke repareres inden vil butikken formegentlig ombytte det. Det er i hvert fald alm. god skik, men jeg tror ikke det er en lov.

P.S. Det er selvfølgelig arbejdsdage og ikke weekender, helligdage osv.



Skrevet af: atrium
Skrevet den: 28-Februar-2006 kl. 17:42

Det tog mig over 21 arbejdsdage at få ombyttet min fladskærm hos Expressdelivery.dk. fladskærmen var også defekt og jeg regnede med det bare var en almindelig byt til nyt, men der tog jeg fejl. Det var først da selv gik til bunds i sagen og fandt ud af hvem der skulle ombytte/reperarer den og skrev det videre til expressdelivery at der skete nået.

Tror bare du skal rykke efter det tilpas mange gange at de blive trætte af dig og sender et nyt eller får lavet dit :D



-------------
//Atrium



Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 01-Marts-2006 kl. 13:32

I går fik jeg oplyst fra forhandleren (Justbuyit.dk) at producenten/reparatøren kun har 21 dage til reparationen.

Dette fik jeg efterfølgende bekræftet af Samsung support, som bedte mig meddele Strax at jeg skulle have lavet en "RMA", hvilket vil sige at de refundere beløbet jeg har givet for tv'et til forhandleren, hvorefter jeg så kan købe et nyt tv.

Jeg fik også bekræftet, at det fald der har været i prisen i mellem tiden, vil jeg få refunderet.

I dag blev jeg så ringet op af Strax, som PLUDSELIG har fået en ny front alligevel, selvom jeg igår fik oplyst den 19/3.... så nu bliver tv'et repareret i dag, og jeg får det igen sidst på ugen...

Don C



-------------
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301



Print side | Luk vindue