Print side | Luk vindue

Venter stadig på min sub

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100337
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 01:15


Emne: Venter stadig på min sub
Skrevet af: MrVolbeater
Emne: Venter stadig på min sub
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 10:39
Ja vil bare lige dele en lille historie med jer, og måske høre jer om I har en ide om hvad jeg kan gøre i min nuværende situation.
 
For cirka 1½ år siden var der et fælleskøb her på reocrdere.dk hvor man kunne købe et Focal surround set ret billigt. Det hoppede jeg på, fik mine højtalere og sub og det hele spillede. Så gik strømforsyningen i subøen efter et års tid, den blev sendt derned og lavet MEGET hurtigt. Nu er den så gal igen med min sub - da den fik den ide at sprænge sikringerne der sidder i den. Så snakkede med Hififreaks mandag den 13 JUNI, og fik af vide at deres tekninker var på ferie, men han ville vende tilbage til mig dagen efter. Det blev så tirsdag, og jeg hørte ikke noget - ringede til dem da jeg fik fri fra arbejde klokken 18 - jeg skulle så sende sub'en ned til dem så de kunne kigge på den, og han ville sende en pakkelabel da det var anden gang jeg havde problemer med den. Det blev fredag og stadig ingen pakkelabel. Rykkede for den, og blev lovet af der blev sendt en SAMME dag som jeg skulle have lørdag. Det blev tirsdag og stadig ingen pakkelabel - så rykkede IGEN denne gang blev den sendt fra Esbjerg (ham man snakker med i tlf sidder åbenbart i kbh ) den kom så frem ondag. Så blev sub'en sendt afsted torsdag. I torsdag i sidste uge, undre det mig så at jeg stadig ikke havde hørt noget fra dem, så viser det sig at pakken STADIG står på et posthus i Esbjerg. Ringede til hififreaks i mandags, og forklarede at den stod der. Han ville ringe til posthuset og høre  hvad der skete og sagde han ville vende tilbage til mig. Det blev tirsdag og igen er det mig der må tage og ringe til dem, han sagde at han havde snakket med dem og de ville bringe den ud. Nu er det så onsdag og når jeg søger på mit track & trace nummer så står sub'en sgu STADIG PÅ ET POSTHUS I ESBJERG.
 
Kan man gøre andet i sådan en situation andet end at blive ved med at ringe og rykke? Synes sgu efterhånden at det har udviklet sig til en farce - Det er sgu næsten 1 måned siden jeg blev lovet den første pakkelabel og ja det eneste der er sket er at pakken ligger i Esbjerg!!
 
UPDATE: LIGE EFTER JEG HAR SKREVET DENNE BESKED, SÅ RINGER HIFIFREAKS OM AT DE HAR FÅET MIN PAKKE, OG BESTILLER ET NYT FORSTÆRKERPRINT FRA FOCAL - MEN AT DE NOK FØRST BESTILLER FRA FOCAL SIDST PÅ MÅNEDEN DA DE SKAL HAVE EN STOR ORDRE AT SENDE AFSTED



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 17:36
Tja.
 
Så fik du erfaring med det firma.
 
Lad være med at købe mere der.
 
Det med de ikke kan bestille en enkelt resevedel......... er da helt ude i hampen.
 
Useriøst firma.
 
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
 Det med de ikke kan bestille en enkelt resevedel......... er da helt ude i hampen.
 
 
 
 Det kan man godt, men det er omkostningerne ved at bestille en lille order, der er kun en til at betale for det, og det er kunden.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
 Det med de ikke kan bestille en enkelt resevedel......... er da helt ude i hampen.
 
 
 
 Det kan man godt, men det er omkostningerne ved at bestille en lille order, der er kun en til at betale for det, og det er kunden.
Joh men, i sådan et tilfælde hvor kunden har måttet vente unødigt længe, SÅ BESTILLER MAN MED DET SAMME!


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 20:06
Nu er det vel ikke kunden der skal betale. Så vidt jeg kan læse, så er sub'en 1,5 år gammel og slåedes stadig under reklamation.

Efter min overbevisning, så er det producenten der skal afholde omkostninger ved en defekt efter de vilkår der er gældende for de enkelte lande.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 11-August-2011 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Nu er det vel ikke kunden der skal betale. Så vidt jeg kan læse, så er sub'en 1,5 år gammel og slåedes stadig under reklamation.

Efter min overbevisning, så er det producenten der skal afholde omkostninger ved en defekt efter de vilkår der er gældende for de enkelte lande.
 
Helt enig.
 
God kundepleje er guld.
 
Hørte et foredrag for et par år siden.
 
Det startede med sætningen:
"Hvor ville jeg være rig hvis jeg stadig havde alle de kunder jeg har haft gennem tiden"
 
 


Skrevet af: MrVolbeater
Skrevet den: 12-August-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Nu er det vel ikke kunden der skal betale. Så vidt jeg kan læse, så er sub'en 1,5 år gammel og slåedes stadig under reklamation.

Efter min overbevisning, så er det producenten der skal afholde omkostninger ved en defekt efter de vilkår der er gældende for de enkelte lande.
Det er så ikke kun under reklamation, men faktisk GARANTI da Hififreaks.dk giver 2 års garanti på alle deres produkter - og har så i realiteten 3 års garanti - da jeg har valgt at melde mig ind i deres kundeklub - hvilket giver 1 års ekstra garanti på ens første køb.


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

så er sub'en 1,5 år gammel og slåedes stadig under reklamation.
Efter min overbevisning, så er det producenten der skal afholde omkostninger ved en defekt efter de vilkår der er gældende for de enkelte lande.
 
Nu er det jo således, at det var den danske forbrugernævn der varmed til, at lave en udvidet reklamationsret ...
 
så jvfr DANSK lovgivning er det:
6 mdr's garanti
18 mdr's reklamationsret
 
problemet med de 18 måneder er, at forbrugere skal påvise, at fejlen ikke er en betjenings/slidtage fejl men derimod en konstruktionsfejl ...  og hvilken almen forbruger kan det?
At producenterne så generelt set giver 1 års garanti eller mere er jo kun godt :-)
 
@trådstarter: det er en grim sag du sidder med men der er desværre nok kun 2 muligheder:
1. kør den via forbrugernævnet
2. ring til dem og tag en rolig, fattet og konstruktiv samtale om det fremtidige forløb og BED dem om, at overholde aftalerne ELLER ringe og sige hvis de ikke kan overholde dem. altså at man er informeret og ikke skal ringe og rykke DEM i ørene hele tiden.
Held og lykke


Skrevet af: karula
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 15:15
Det er bare dårlig service, så kunne de jo foreslå halv skade om forsendelsen, det kunne jo
være kunden ville acceptere, at behandle en kunde sådan er lig med at miste en kunde i
fremtiden, og måske flere.
Sommetider koster det penge at drive forretning.


-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 15:49
Tja, jeg rykket for kr. 300,- de skylder mig for fragt, der sker ikke en skid, svar på mails kommer heller ikke. Det har indtil videre taget 7 mdr. Flot HiFi-freaks. Thumbs Down



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 17:46
Hej,
 
Vores teknikere havde sommerferie fra den 8 juli til den 1 August. Vi fik mystisk nok, først de fleste af de pakker der var sendt til os med PostDanmark, i sidste uge.
 
Denne sub, som var sendt den 13 juni (kan denne dato passe ?), ankom til Esbjerg den 28 Juli.
 
Der havde vi stadig ferie. Vi fik den i sidste uge, efter en del roden frem og tilbage med PostDanmark. Således står pakken stadig på posthuset, hvis man checker tracknummeret.. (07165581815DK)..
 
Vores tekniker ville have et nyt forstærker print sendt med vores næste leverance fra Focal. Vi havde morgen møde i morges, og da jeg hørte dette, syntes jeg ikke det var rimeligt overfor kunden, så vi sendte vores demo sub istedet.
 
Med hensyn til de 300 kr retur til Hans, er forhistorien at vi havde sendt ham en check, og jeg havde glemt at underskrive den.. Hans skriver så til mig herinde nogle gange (6 og 29 juli) mens jeg er på ferie (4 juli til 1 aug) og jeg ringer derfor et par gange til vores bogholder, men får ikke fat i hende, for hun er også på ferie, og så må jeg indrømme der også går ferie mode i den fra min side, og jeg glemmer alt om det, indtil Daniel her i eftermiddag fortæller mig om tråden. Nu er betalingen sendt igen, og jeg undskylder mange gange.
 
Slutteligt vil jeg sige, at vi begår helt klart også fejl, men vi prøver at gøre det bedst muligt for vores kunder, og jeg synes egenligt vi er ganske fair. Således har vi kun ganske få gange taget penge for rep i den tid HiFi Freaks har eksisteret (jeg gætter på under 5 gange..), og således heller ikke her. Med hensyn til subwoofer ampen, er der helt klart et andet produkt i MrVolbeater system der engang imellem sender en impuls ud; enten DC eller højfrekvens, for af de 3 stk Cub subwooferforstærkere vi har fået ødelagt af de over 500 vi har solgt, har han stået for de 2 Cool
 
Iøvrigt leverer langt de fleste af vores leverandører reservedele omgående. Desværre er der nogle få, der endnu ikke har forstået, at god eftersalgsservice også er vigtig, så det er ikke alle der har samme hurtige leverance til vores teknikere.. men vi presser hårdt på for at de indfører det ;-)
 


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Hej,
 
Vores teknikere havde sommerferie fra den 8 juli til den 1 August. Vi fik mystisk nok, først de fleste af de pakker der var sendt til os med PostDanmark, i sidste uge.
 
Denne sub, som var sendt den 13 juni (kan denne dato passe ?), ankom til Esbjerg den 28 Juli.
 
Der havde vi stadig ferie. Vi fik den i sidste uge, efter en del roden frem og tilbage med PostDanmark. Således står pakken stadig på posthuset, hvis man checker tracknummeret.. (07165581815DK)..
 
Vores tekniker ville have et nyt forstærker print sendt med vores næste leverance fra Focal. Vi havde morgen møde i morges, og da jeg hørte dette, syntes jeg ikke det var rimeligt overfor kunden, så vi sendte vores demo sub istedet.
 
Med hensyn til de 300 kr retur til Hans, er forhistorien at vi havde sendt ham en check, og jeg havde glemt at underskrive den.. Hans skriver så til mig herinde nogle gange (6 og 29 juli) mens jeg er på ferie (4 juli til 1 aug) og jeg ringer derfor et par gange til vores bogholder, men får ikke fat i hende, for hun er også på ferie, og så må jeg indrømme der også går ferie mode i den fra min side, og jeg glemmer alt om det, indtil Daniel her i eftermiddag fortæller mig om tråden. Nu er betalingen sendt igen, og jeg undskylder mange gange.
 
Slutteligt vil jeg sige, at vi begår helt klart også fejl, men vi prøver at gøre det bedst muligt for vores kunder, og jeg synes egenligt vi er ganske fair. Således har vi kun ganske få gange taget penge for rep i den tid HiFi Freaks har eksisteret (jeg gætter på under 5 gange..), og således heller ikke her. Med hensyn til subwoofer ampen, er der helt klart et andet produkt i MrVolbeater system der engang imellem sender en impuls ud; enten DC eller højfrekvens, for af de 3 stk Cub subwooferforstærkere vi har fået ødelagt af de over 500 vi har solgt, har han stået for de 2 Cool
 
Iøvrigt leverer langt de fleste af vores leverandører reservedele omgående. Desværre er der nogle få, der endnu ikke har forstået, at god eftersalgsservice også er vigtig, så det er ikke alle der har samme hurtige leverance til vores teknikere.. men vi presser hårdt på for at de indfører det ;-)
 


Jeg takker Thomas, vi kan alle lave fejl, jeg bliver bare frustreret når jeg skriver og skriver, men intet svar får.

mvh

Hans J




Skrevet af: MrVolbeater
Skrevet den: 18-August-2011 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Hej,
 
Vores teknikere havde sommerferie fra den 8 juli til den 1 August. Vi fik mystisk nok, først de fleste af de pakker der var sendt til os med PostDanmark, i sidste uge.
 
Denne sub, som var sendt den 13 juni (kan denne dato passe ?), ankom til Esbjerg den 28 Juli.
 
Der havde vi stadig ferie. Vi fik den i sidste uge, efter en del roden frem og tilbage med PostDanmark. Således står pakken stadig på posthuset, hvis man checker tracknummeret.. (07165581815DK)..
 
Vores tekniker ville have et nyt forstærker print sendt med vores næste leverance fra Focal. Vi havde morgen møde i morges, og da jeg hørte dette, syntes jeg ikke det var rimeligt overfor kunden, så vi sendte vores demo sub istedet.
 
Med hensyn til de 300 kr retur til Hans, er forhistorien at vi havde sendt ham en check, og jeg havde glemt at underskrive den.. Hans skriver så til mig herinde nogle gange (6 og 29 juli) mens jeg er på ferie (4 juli til 1 aug) og jeg ringer derfor et par gange til vores bogholder, men får ikke fat i hende, for hun er også på ferie, og så må jeg indrømme der også går ferie mode i den fra min side, og jeg glemmer alt om det, indtil Daniel her i eftermiddag fortæller mig om tråden. Nu er betalingen sendt igen, og jeg undskylder mange gange.
 
Slutteligt vil jeg sige, at vi begår helt klart også fejl, men vi prøver at gøre det bedst muligt for vores kunder, og jeg synes egenligt vi er ganske fair. Således har vi kun ganske få gange taget penge for rep i den tid HiFi Freaks har eksisteret (jeg gætter på under 5 gange..), og således heller ikke her. Med hensyn til subwoofer ampen, er der helt klart et andet produkt i MrVolbeater system der engang imellem sender en impuls ud; enten DC eller højfrekvens, for af de 3 stk Cub subwooferforstærkere vi har fået ødelagt af de over 500 vi har solgt, har han stået for de 2 Cool
 
Iøvrigt leverer langt de fleste af vores leverandører reservedele omgående. Desværre er der nogle få, der endnu ikke har forstået, at god eftersalgsservice også er vigtig, så det er ikke alle der har samme hurtige leverance til vores teknikere.. men vi presser hårdt på for at de indfører det ;-)
 


Tak for svaret og at der gik væsentligt mindre tid før jeg fik en sub der virker end jeg havde forventet.
Forstår bare ikke helt, hvad der er der skulle udsende sådan et signal. Sub'en er sat til en Receiver fra Sony, og til den er der faktisk kun tilsluttet en PS3. Strømstikket sidder i en spareskinne sammen med strøm til tv, ps3, wii, receiver, og engang imellem strøm til bærbar.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

 
problemet med de 18 måneder er, at forbrugere skal påvise, at fejlen ikke er en betjenings/slidtage fejl men derimod en konstruktionsfejl ...  og hvilken almen forbruger kan det?

Nu er det ikke sådan at du skal pege på printkortet og fortælle præcist hvad der gik i stykker - Forbrugeren skal faktisk blot sandsyneliggøre at der er en fejl der har været der siden købstidspunktet.

F.eks.: 
Et par løbesko der har hul i bunden efter 1 1/2 år må formodes at være slidt. 

Et TV som er defekt efter 1 1/2 år må formodes at have en fabrikationsfejl, da et TV normalt skal holde mere end 2 år,  forudsat at der ikke er tydelige tegn på misbrug naturligvis.



Print side | Luk vindue