Kenzo's Bio Tråd!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100522
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 07:02
Emne: Kenzo's Bio Tråd!
Skrevet af: Kenzo85
Emne: Kenzo's Bio Tråd!
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 18:21
Velkommen til Kenzo’s Biotråd.
Her finder du en samling af mit / mine: - Udstyr.
- Tidligere udstyr.
- Målinger.
Seneste Setup Billede:
Gamle Stue:
Tjek også lige nerd score på PSN.! Jeg har efterhånden haft fat i masser af lækkert udstyr og diskuteret
en del her på recordere.dk og jeg synes at det var på tide at komme med en
opdateret bio tråd, med friske billeder og friske data. Så uden mere udenomssnak vil jeg nu præsentere Kenzo's: Udstyrsliste:
TV:
- Panasonic 50V20E – ISF Kalibreret af
CSN-TEKNIK.
Fronter:
Center:
Surround:
Subwoofer:
Receiver:
- Integra
DTR-80.2 – Pro Audessey Multi XT32 Kalibreret af CSN-TEKNIK. <- Pro kalibreret, før jul 2012.
NAS: - Synology DS1511+ med 7,4 TB kapacitet.
Afspiller:
- Sony Playstation 3 Slim 250 GB. Opgraderet til en Vertex 4 128GB
- HDI Dune HD Smart D1.
Kabler:
- Fronter - CSN Custom Cables – 8 sølv ledere –
Bi-Wire – 2 * 2 Meter.
- Center – CSN Custom Cables – 8 sølv ledere –
Bi-Wire – 1.5 Meter.
- Surround – Whyrewizard Dreamcaster – Bi-Wire –
Mange Meter.
- Subwoofter – CSN Custom Cables – 1 Meter, 1.5 Meter
& 3 Meter.
- HDMI – Whyrewizard – 2 * 1 Meter & 1 Meter Nordost Silver Screen.
- Strøm - CSN Custom Cables - Forsølvet kobber - 4 * 2 Meter.
Møbel: - DIY møbel i Valnød - Se hvordan det blev til her: http://tinyurl.com/3zku9xt - http://tinyurl.com/3zku9xt
Tweaks:
- Streckers Custom Made Afkoblings fødder til fronterne og subwooferne. -> Kan varmt anbefales, den billigste forbedring længe.
Billederne i den nye lejlighed: - Kommer senere, når der er ryddet op
Sweet Spot - Gamle Lejlighed:
Billeder af udstyret - Gamle Lejlighed: - En af subwooferne med de nye fødder på.
- Udstyret uden låger på møblet.
- Så er der kommet fødder fra Strecker, det ser satme bare lækkert ud og det lyder en tand bedre.
- Front højtaler nedefra med nye fødder og NEJ de sidder ikke skævt
- Sådan så det ud før i den gamle lejlighed.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Svar:
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 18:22
Til tidligere Udstyr:
Projektor:
2007 – 2008: Mitsubishi HC5000.
2008 – 2009: Mitsubishi HC6000.
Højtalere:
2007 – 2008: Kef 5005.2 7.1 surround system.
2008 - 2010: Elac BS 243, som fronter. 2008 - 2011: Elac BS 243, som surround højtalere.
Subwoofer:
2007 – 2008: Kef HTB2SE.
2008 – 2010: 1 stk. Velodyne SPL-800i.
2010 – 2011: 2 stk. Velodyne SPL-800i. 2011 - 2012: 2 stk. Velodyne SPL-800 Ultra. Subwoofer EQ: 2010 - 2012 Velodyne SMS-1.
Receiver:
2007 – 2010: Onkyo SR-TX805.
Kabler:
2007 – 2010: Whyrewizard Dreamcaster til fronter
& center højtalerne.
Afspiller:
2008 – 2009: Toshiba HD-E1.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 18:23
Reserveret til Test:
Så har jeg fået fat i nogle MK S150T'ere, de spiller røven ud af bukserne ved sweet spot, jeg ville lige vise jer nogle billeder af den midlertidige opsætning:
Midlertidig Højtaler standere
Up close af MK'erne:
Jeg synes ikke at de er de kønneste højtalere uden frontstof, så det bliver beholdt på.
Nu til en anden lækker mulighed jeg kan prøve imens, jeg forsat har de to "gamle" baghøjtalere tilbage, nemlig Front Wide. Det er skam en sjov oplevelse! Der kommer et væsentlig bredere lydbillede og dimensionerne af hvor stor lyden virker er helt fantastisk, bemærk at jeg ikke har optimalt plads til at udnytte det rigtig, så resultat ville sikkert være langt federe med en god stor bred stue, men her kommer der lige et par billeder:
Husk Elac Standerne er til salg: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103931&PID=1056146&title=s-2-stk-elac-standere-piano-lak#1056146 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103931&PID=1056146&title=s-2-stk-elac-standere-piano-lak#1056146
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 18:40
Det ser sgu lækkert ud derhjemme
Må snart forbi til en lytter..
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 18:44
strecker skrev:
Det ser sgu lækkert ud derhjemme
Må snart forbi til en lytter.. |
Det finder vi bare ud af!
|
Skrevet af: Aim
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 20:16
Nice gear, minder lidt om en anden recordere brugers setup, eller måske rettere det er hans der minder om dit ;) Hvordan kan det være du har droppet projektorerne ? Kan personligt ikke forstille mig at skulle overleve uden en projektor.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 20:16
Dæleme et særdeles lækkert og kvalificeret setup Kenneth. Ser lækkert ud
Eneste problem, jeg synes meget af det du har, virker bekendt
Glæder mig til at prøve de fødder af på subben her hos mig
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 20:20
Aim skrev:
Nice gear, minder lidt om en anden recordere brugers setup, eller måske rettere det er hans der minder om dit ;) Hvordan kan det være du har droppet projektorerne ? Kan personligt ikke forstille mig at skulle overleve uden en projektor. |
Det var i bund og grund pga. jeg skulle flytte og at der ikke er mulighed for at have projektor her. Ellers ville jeg helst gerne havde beholdt dem.
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 20:21
Hother skrev:
Glæder mig til at prøve de fødder af på subben her hos mig |
Hehe ja meget bekendt. dog tror jeg de er lidt mere afprøvet hos mig Her snakker jeg self: Receiver, Fronter og 2 stk subs og SMS-1
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 20:40
Kenzo85 skrev:
Hother skrev:
Glæder mig til at prøve de fødder af på subben her hos mig |
Hehe ja meget bekendt. dog tror jeg de er lidt mere afprøvet hos mig
Her snakker jeg self: Receiver, Fronter og 2 stk subs og SMS-1 |
Nja altså Velodyne SPL Ultra havde jeg vist før dig Men resten........ihhh du godeste, du har været mig et dyrt bekendtskab
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 21:17
Hother skrev:
Hehe ja meget bekendt. dog tror jeg de er lidt mere afprøvet hos mig
Her snakker jeg self: Receiver, Fronter og 2 stk subs og SMS-1 |
Nja altså Velodyne SPL Ultra havde jeg vist før dig Men resten........ihhh du godeste, du har været mig et dyrt bekendtskab[/QUOTE]
Hehe ja jeg mener blot 2 stk. ikke selve subben.
Ja det koster der er nok heller ikke så mange flere ting jeg kan opgradere. Så skulle det lige være til en Oppo.
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 21:35
Lækkert! Og din sub-graf ser jo fornuftig ud. Selv justeret det ind? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre de Elac. Har aldrig hørt dem før, men de bliver jo rost til skyerne her på siden. Så hvis du er frisk på en bio-crawl en dag, så sig til Har du forresten også afkoblet centeren så godt du kan fra TV-møblet? Kan ikke forestille mig, at det har positiv indvirkning på lyden hvis den er i direkte kontakt med møblet.
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 21:50
Jonas_h skrev:
Lækkert! Og din sub-graf ser jo fornuftig ud. Selv justeret det ind? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre de Elac. Har aldrig hørt dem før, men de bliver jo rost til skyerne her på siden. Så hvis du er frisk på en bio-crawl en dag, så sig til Har du forresten også afkoblet centeren så godt du kan fra TV-møblet? Kan ikke forestille mig, at det har positiv indvirkning på lyden hvis den er i direkte kontakt med møblet. |
Jeg fik justeret den efter de nylige ændringer. De lyder rigtig godt! Der er noget skumgummi under centeren, så den bliver hævet ellers er der ikke noget. ville gerne have fødder til den også, men tror ikke at der er plads til lige Streckers i mit møbel.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 07:35
Jeg er lidt imponeret af, at du selv har kørt en SMS-1 kalibrering Kenneth, den tror jeg ikke lige, at jeg vil bevæge mig ud i
Men synes du ikke, at du forsømmer at vise billeder af dine smukke BS 243?
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 08:23
Hother skrev:
Jeg er lidt imponeret af, at du selv har kørt en SMS-1 kalibrering Kenneth, den tror jeg ikke lige, at jeg vil bevæge mig ud i
Men synes du ikke, at du forsømmer at vise billeder af dine smukke BS 243? |
Hej John, der kommer nogle billeder senere af dem. og ja det tager lige lidt tid at vende sig til styringen ellers er det ok. Men det skal rettes igen, når Christian kigger forbi.
Hvad synes du om designet på fødderne.?
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 08:49
Kenzo85 skrev:
Hother skrev:
Hej John, der kommer nogle billeder senere af dem. og ja det tager lige lidt tid at vende sig til styringen ellers er det ok. Men det skal rettes igen, når Christian kigger forbi.
Hvad synes du om designet på fødderne.? |
Jeg synes at designet er super flot - men, jeg tror sørme ikke at jeg kan få plads til subben med de fødder på. Som du ved, så står subben delvist under er stol
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 09:42
Hother skrev:
Kenzo85 skrev:
Hother skrev:
Hvad synes du om designet på fødderne.? |
Jeg synes at designet er super flot - men, jeg tror sørme ikke at jeg kan få plads til subben med de fødder på. Som du ved, så står subben delvist under er stol |
Du finder bare nogle maskinfødder - de har præcis samme effekt.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 10:05
bliver nødt til at blande mig lidt her, for det er en direkte usand påstand..!
er enig i at "maskinfødder" afkobler men de har bestemt ikke PRÆCIS samme effekt, og det ved jeg fordi jeg har udviklet de omtalte fødder gennem længere tid og har testet dem op mod div. andre produkter der iblandt fødder til maskinafkobling..
har du testet dem..?
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 10:11
strecker skrev:
er enig i at "maskinfødder" afkobler men de har bestemt ikke PRÆCIS samme effekt, og det ved jeg fordi jeg har udviklet de omtalte fødder gennem længere tid og har testet dem op mod div. andre produkter der iblandt fødder til maskinafkobling..
har du testet dem..?
|
Har du en hjemmeside, så jeg kan se om der er andre alternativer - som jeg måske kunne benytte i stedet for den model som Kenneth benytter?
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 10:14
strecker skrev:
har du testet dem..?
|
Kan du fortælle hvad der gør dine bedre kontra f.eks. maskinafkobling? Altså detaljer om opbygningen. Gerne i mere tekniske termer end "Jeg synes de lyder bedre når jeg tester".
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 10:23
Jonas_h skrev:
strecker skrev:
har du testet dem..?
|
Kan du fortælle hvad der gør dine bedre kontra f.eks. maskinafkobling? Altså detaljer om opbygningen. Gerne i mere tekniske termer end "Jeg synes de lyder bedre når jeg tester". |
fødderne er fremstillet i hårdlegeret kortspånnet Alu og er bygget op omkring "floating" princippet som F.eks Ceraball og Nordost også benytter..
der skal være mindst mulig kontakt mellem over og underpart så delene kan bevæge sig uafhængigt af hinanden og derved dræbe resonans på vejen..
kuglen der deler over og underpart hviler i en halvbue der er 2 mm større end kuglens diameter så der kun er kontakt på spidsen af kuglefladen..
derudover er der monteret 2 stk O-ringe der sørger for kontakt sidevejs uden at metallet har direkte kontakt, hvilket også gør at der heller ikke den vej sendes vibrationer fra over delen til underdelen..
det jeg ville opnå ved fremstilling af fødderne er afkobling men samtidig beholde stabiliteten fra spikes og det er lykkedes yderst godt.!
hvor imod at afkobling til maskiner består af ren gummi, og slet ikke har den form for stabilitet som mine fødder leverer og samtidig er maskinafkobling ofte beregnet til langt større ting end en højttaler på 25 kg, så du skal lede godt igennem for at finde nogle der kan levere afkobling til finere ting..
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 11:21
Hother skrev:
Jeg synes at designet er super flot - men, jeg tror sørme ikke at jeg kan få plads til subben med de fødder på. Som du ved, så står subben delvist under er stol |
Ja nu må vi se hvad der er plads til, de er ca 4 cm høje.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 11:23
strecker skrev:
har du testet dem..? |
Nej, jeg har ikke hørt dine afkoblingsfødder og kommer næppe til det.
Jeg er sådan set også ligeglad. Det vigtigste er vel at Kenzo har lyttet til flere forskellige da det trods alt er ham som har købt dine fremfor andre. Fx. Ville det være interressant at høre om Kenzo har lyttet til Auralex Subdude. De har fået virkelig gode ord med på vejen.
Du siger maskinfødder ikke giver samme form for stabilitet. Gider du uddybe? - og der er skam maskinsko til appater til under 20 kg.. og ja, de virker..
Hvilket materiale har dine O-ringe?
Edit:
Jeg synes vi skal flytte diskussionen til en anden tråd og lade Kenzo beholde sin biotråd. Du kan evt. også bare skrive en PM for jeg kan forstå på dit første indlæg at du ikke er glad for indlæg som måske kan skade salget af dine fødder.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 11:24
strecker skrev:
kuglen der deler over og underpart hviler i en halvbue der er 2 mm større end kuglens diameter så der kun er kontakt på spidsen af kuglefladen..
Kenzo85 skrev:
Hvilke andre materialer har du forsøgt dig med i forhold til kuglen? Jeg tænker at måske Titanium / Glas kunne have en anden lyd.
|
derudover er der monteret 2 stk O-ringe der sørger for kontakt sidevejs uden at metallet har direkte kontakt, hvilket også gør at der heller ikke den vej sendes vibrationer fra over delen til underdelen..
det jeg ville opnå ved fremstilling af fødderne er afkobling men samtidig beholde stabiliteten fra spikes og det er lykkedes yderst godt.!
hvor imod at afkobling til maskiner består af ren gummi, og slet ikke har den form for stabilitet som mine fødder leverer og samtidig er maskinafkobling ofte beregnet til langt større ting end en højttaler på 25 kg, så du skal lede godt igennem for at finde nogle der kan levere afkobling til finere ting..
|
Kenzo85 skrev:
Vil det betyde at du ikke kan bruge dem på en tung subwoofer på f.eks. 40+ kg.?
|
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 11:38
Anima skrev:
strecker skrev:
har du testet dem..? |
Jeg er sådan set også ligeglad. Det vigtigste er vel at Kenzo har lyttet til flere forskellige da det trods alt er ham som har købt dine fremfor andre. Fx. Ville det være interressant at høre om Kenzo har lyttet til Auralex Subdude. De har fået virkelig gode ord med på vejen.
Du siger maskinfødder ikke giver samme form for stabilitet. Gider du uddybe? - og der er skam maskinsko til appater til under 20 kg.. og ja, de virker..
Edit:
Jeg synes vi skal flytte diskussionen til en anden tråd og lade Kenzo beholde sin biotråd. Du kan evt. også bare skrive en PM for jeg kan forstå på dit første indlæg at du ikke er glad for indlæg som måske kan skade salget af dine fødder. |
hvis man skal ned i maskinfødder der skal kunne give en ordentlig afkobling på f.eks en lille standerhøjttaler ( 10 kg ) så skal gummiet være af så blødt materiale som F.eks SD feet, og de er langt fra stabile..!
har selv prøvet med andre hårdere fødder og der kunne jeg lige så godt have brugt en flise..
jeg bruger hiflour FKM o-ringe..
og jeg har skam ikke noget imod negativ kritik af mine fødder, men syns det skal komme fra folk der har prøvet dem, ellers virker det bare som ligegyldig mudder kastning...
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 11:42
Kenzo85 skrev:
strecker skrev:
Kenzo85 skrev:
Hvilke andre materialer har du forsøgt dig med i forhold til kuglen? Jeg tænker at måske Titanium / Glas kunne have en anden lyd.
|
|
Kenzo85 skrev:
|
|
jeg har prøvet med div materialer af kugler F.eks messing, plast og keramik, men i mine ører påvirker det ikke lyden..
det er selve konstruktionen der giver afkoblingen...
fødderne er testet med et tryk på 25 kg stk og er afprøvet på højttalere der vejer alt fra 12 kg og op til tæt på 100 kg, og fødderne gav samme gode resultat på alle produkterne..
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 13:41
strecker skrev:
Kenzo85 skrev:
strecker skrev:
Kenzo85 skrev:
|
|
Kenzo85 skrev:
|
|
jeg har prøvet med div materialer af kugler F.eks messing, plast og keramik, men i mine ører påvirker det ikke lyden..
det er selve konstruktionen der giver afkoblingen...
fødderne er testet med et tryk på 25 kg stk og er afprøvet på højttalere der vejer alt fra 12 kg og op til tæt på 100 kg, og fødderne gav samme gode resultat på alle produkterne..
|
Det lyder helt fint! så kan de bruges med noget tungt udstyr.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 13:47
jep.. du fylder bare på
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 13:50
strecker skrev:
Anima skrev:
Kenzo85 skrev:
Hmm. Det var en lidt trist holdning du har til det. Du forventer at jeg lytter til dit forslag, men du vil ikke selv lytte til andres "i dette tilfælde mit og Streckers".
|
Kenzo85 skrev:
Jeg vil meget gerne høre dem, kan du skaffe dem hjem til test før køb ? Det var sådan set det essentielle i hvorfor jeg slog til. Jeg fik prøvet fødder før betaling. både på fronterne og subwooferne.
Jeg ville såmænd ikke lade mig imponere medmindre det fungerede = I mit tilfælde fungerede de fint.
|
Edit:
Jeg synes vi skal flytte diskussionen til en anden tråd og lade Kenzo beholde sin biotråd. Du kan evt. også bare skrive en PM for jeg kan forstå på dit første indlæg at du ikke er glad for indlæg som måske kan skade salget af dine fødder.
[QUOTE=Kenzo85]
Tak for bekrymringen, men hvis i kan holde det til et konstruktivt niveau, ser jeg ingen grund til at i tager den via PM eller via en anden tråd.
|
hvis man skal ned i maskinfødder der skal kunne give en ordentlig afkobling på f.eks en lille standerhøjttaler ( 10 kg ) så skal gummiet være af så blødt materiale som F.eks SD feet, og de er langt fra stabile..!
har selv prøvet med andre hårdere fødder og der kunne jeg lige så godt have brugt en flise..
jeg bruger hiflour FKM o-ringe..
og jeg har skam ikke noget imod negativ kritik af mine fødder, men syns det skal komme fra folk der har prøvet dem, ellers virker det bare som ligegyldig mudder kastning...
|
Mudder kastning skal der ikke være noget af HER.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 13:50
strecker skrev:
jep.. du fylder bare på
|
udmærket!
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 18:19
Minor update.!
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 18:33
Hvad er Maskinfødder? Er der bare standard spikes?
------------- Ning
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 19:06
Ning skrev:
Hvad er Maskinfødder? Er der bare standard spikes?
|
Maskinsko bruges i industrien og i hjemmet til at forhindre støj at forplante sig i underlaget. Fx. under en vaskemaskine i at forplante vibrationer i gulvet. Resultatet er en dæmpning af støj og "gyngen" af underlag.
De er lavet af enten gummi, skum eller en hybrid.
|
Skrevet den: 18-August-2011 kl. 19:37
Kenzo, når du indstiller din SMS-1 ser jeg du har 8 bånd at gøre godt med i din EQ. I hvilke incrementer kan du vælge frekvens, hvilken er den mindste frekvens og kan du kun booste i EQ'en, eller har du flere muligheder?
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 10:38
Anima skrev:
Kenzo, når du indstiller din SMS-1 ser jeg du har 8 bånd at gøre godt med i din EQ. I hvilke incrementer kan du vælge frekvens, hvilken er den mindste frekvens og kan du kun booste i EQ'en, eller har du flere muligheder? |
I mainslopen er der følgende parametrer:
Level
Frequency
Quantity
man kan se mere på http://velodyne.com/vproducts/docs/SMS-1%20manual_English.pdf - http://velodyne.com/vproducts/docs/SMS-1%20manual_English.pdf fra side 14 af.
Der er dog en hel del du kan fin justerer, så det bliver endnu mere præcist. Det skal jeg have kigget på senere, er på side 15.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 11:00
Kenzo85 skrev:
Anima skrev:
Kenzo, når du indstiller din SMS-1 ser jeg du har 8 bånd at gøre godt med i din EQ. I hvilke incrementer kan du vælge frekvens, hvilken er den mindste frekvens og kan du kun booste i EQ'en, eller har du flere muligheder? |
Level
Frequency
Quantity
man kan se mere på http://velodyne.com/vproducts/docs/SMS-1%20manual_English.pdf - http://velodyne.com/vproducts/docs/SMS-1%20manual_English.pdf fra side 14 af.
Der er dog en hel del du kan fin justerer, så det bliver endnu mere præcist. Det skal jeg have kigget på senere, er på side 15. |
man kan sagten køre flere filtre over på den samme frekvens, hvis du eksemplvis har en kæmpe pukkel.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 11:22
p.las skrev:
man kan sagten køre flere filtre over på den samme frekvens, hvis du eksemplvis har en kæmpe pukkel. |
Tjaa, jeg kan ikke se at jeg har sagt det ikke kunne lade sig gøre.
Du har dog de 3 parametrer inde på de 8 band's. om du så vælger at rykke x antal i nærheden, på kryds og tværs etc. det er helt op til dig
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 11:34
Kenzo85 skrev:
p.las skrev:
man kan sagten køre flere filtre over på den samme frekvens, hvis du eksemplvis har en kæmpe pukkel. |
Tjaa, jeg kan ikke se at jeg har sagt det ikke kunne lade sig gøre.
Du har dog de 3 parametrer inde på de 8 band's. om du så vælger at rykke x antal i nærheden, på kryds og tværs etc. det er helt op til dig |
det var såmænd bare en oplysning. jeg har selv haft en DD12 i nogle år. Så jeg har leget rigtig meget med EQen
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 11:36
p.las skrev:
Kenzo85 skrev:
Anima skrev:
Level
Frequency
Quantity
Der er dog en hel del du kan fin justerer, så det bliver endnu mere præcist. Det skal jeg have kigget på senere, er på side 15. |
Er du sikker på, at gain på to filtre på samme frekvens summeres? Altså at 2 filtre på 200hz på -5db bliver -10db dæmpning? Det mener jeg ikke den gør på de EQ's jeg har haft gennem tiden.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 11:44
Jonas_h skrev:
p.las skrev:
Kenzo85 skrev:
Anima skrev:
Level
Frequency
Quantity
Er du sikker på, at gain på to filtre på samme frekvens summeres? Altså at 2 filtre på 200hz på -5db bliver -10db dæmpning? Det mener jeg ikke den gør på de EQ's jeg har haft gennem tiden. |
jeg havde en pukkel på 16db ved 56hz. der var et filter ikke nok - mener at den kan dæmpe med 10db. der lagde jeg bare et filter mere over på de 56hz, og så var den pukkel væk. Så jo , det må den kunne
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 12:27
Ok, tak for svar, Kenzo
Jeg spekulerer lidt på hvad jeg skal bruge som EQ til mit eget sub-projekt.. Velodyne SMS-1 eller en MiniDSP 2x8.. Jeg skal med SMS-1 have en ektra komponent til at agere som delefilter til mine fronter, men med MiniDSP slipper jeg for dette. Dertil er der en del features som synes interessante med minidsp. Minidsp kræver dog en målemikrofon, men der har jeg allerede bestilt en Behringer ECM8000. Begge kan integreres med REW.
Jeg overvejer lidt at købe begge og teste dem, men det er skisme en dyr fornøjelse.. Spørgsmålet er om det er til at komme af med en Minidsp eller en SMS-1 afhængig af hvad man vælger.
Minidsp ser udmiddelbart ud til at være mere fleksibel.. http://minidsp.com/images/documents/Product%20Brief-4x10%20Xover%20plug-in.pdf - http://minidsp.com/images/documents/Product%20Brief-4x10%20Xover%20plug-in.pdf
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 12:32
Anima skrev:
Jeg overvejer lidt at købe begge og teste dem, men det er skisme en dyr fornøjelse.. Spørgsmålet er om det er til at komme af med en Minidsp eller en SMS-1 afhængig af hvad man vælger. |
Det kan du godt, så køb du bare begge to, og sælg en af dem senere.
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 12:53
Det kan da blive en dyr test, med de priser der er på bare lidt brugt elektronik
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 12:57
Er du da køber til sådan en EQ ?
Hother skrev:
Det kan da blive en dyr test, med de priser der er på bare lidt brugt elektronik |
præcis, men hvis bare man kan få dækket lidt af sine omkostninger ville det ikke være så galt igen.. Gad vide hvad brugtprisen er på en Velodyne.. de er ikke til salg så ofte
I det mindste har man så prøvet noget forskelligt og fået stillet sin nysgerrighed om hvilket der passer en bedst. Som mit indtryk er nu, så er Velodyne væsentlig mere plug and play, hvor minidsp har lidt flere funktioner og kræver noget ekstraudstyr før man er klar til at tweake.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 13:03
Anima skrev:
Er du da køber til sådan en EQ ?
Hother skrev:
Det kan da blive en dyr test, med de priser der er på bare lidt brugt elektronik |
præcis, men hvis bare man kan få dækket lidt af sine omkostninger ville det ikke være så galt igen.. Gad vide hvad brugtprisen er på en Velodyne.. de er ikke til salg så ofte
I det mindste har man så prøvet noget forskelligt og fået stillet sin nysgerrighed om hvilket der passer en bedst. Som mit indtryk er nu, så er Velodyne væsentlig mere plug and play, hvor minidsp har lidt flere funktioner og kræver noget ekstraudstyr før man er klar til at tweake. |
Det vil være lidt dobbeltkonfekt at have begge to. Velodyne er en parametrisk EQ som kan måle og vise grafen på skærmen. MiniDSP'erne (som du alligevel skal bruge) har også mulighed for PEQ filtre, og da du alligevel har planlagt at lave målinger med REW, så giver det, i mine øjne, ingen mening at have en Velodyne i kæden samtidigt. Medmindre MiniDSP'erne kun tilbyder et meget begrænset antal af filtre. REW kan forresten udregne optimale filtre til dig. Nu har jeg aldrig prøvet Velodyne, men jeg vil næsten vædde på, at REW udregner mere præcise og optimale filtre - den bruger trods alt PC'ens kraft.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 13:07
Så vidt jeg har forstået kan både SMS-1 og Minidsp integreres med REW.. men ellers er jeg ret enig.. Minidsp ser lækker ud på papiret, men Velodyne er et lidt mere sikkert køb.
Jeg havde nu også bare tænkt mig at sammenligne rent lydmæssigt.. måske lyder den ene bedre end den anden selvom den anden måler bedre.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 13:11
Anima skrev:
Er du da køber til sådan en EQ? |
Det kunne jeg nemt blive (Sorry Kenzo for OT)
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 14:15
Anima skrev:
Ok, tak for svar, Kenzo
Jeg spekulerer lidt på hvad jeg skal bruge som EQ til mit eget sub-projekt.. Velodyne SMS-1 eller en MiniDSP 2x8.. Jeg skal med SMS-1 have en ektra komponent til at agere som delefilter til mine fronter, men med MiniDSP slipper jeg for dette. Dertil er der en del features som synes interessante med minidsp. Minidsp kræver dog en målemikrofon, men der har jeg allerede bestilt en Behringer ECM8000. Begge kan integreres med REW.
Jeg overvejer lidt at købe begge og teste dem, men det er skisme en dyr fornøjelse.. Spørgsmålet er om det er til at komme af med en Minidsp eller en SMS-1 afhængig af hvad man vælger.
Minidsp ser udmiddelbart ud til at være mere fleksibel..
http://minidsp.com/images/documents/Product%20Brief-4x10%20Xover%20plug-in.pdf - http://minidsp.com/images/documents/Product%20Brief-4x10%20Xover%20plug-in.pdf |
Den ser meget lækker ud den minidsp. synes dog "på papiret" at de er har fordele og ulemper begge to,
samt virker som om de henvender sig til forskellige segmenter. Hvor minidsp er en Audyssey "killer", er SMS-1 mere en tilføjelse til kæden IMO.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 14:15
.FTH' skrev:
Anima skrev:
Det kunne jeg nemt blive (Sorry Kenzo for OT) |
Helt i orden så længe du køber den
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 14:17
Kenzo85 skrev:
Hvor minidsp er en Audyssey "killer", er SMS-1 mere en tilføjelse til kæden IMO. |
Kan du uddybe det?
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 14:17
p.las skrev:
det var såmænd bare en oplysning. jeg har selv haft en DD12 i nogle år. Så jeg har leget rigtig meget med EQen |
ahh fair nok!
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 14:45
Kenzo85 skrev:
.FTH' skrev:
Anima skrev:
Det kunne jeg nemt blive (Sorry Kenzo for OT) |
Helt i orden så længe du køber den |
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 14:51
Jonas_h skrev:
Kenzo85 skrev:
Hvor minidsp er en Audyssey "killer", er SMS-1 mere en tilføjelse til kæden IMO. |
Kan du uddybe det? |
Ud fra hvad jeg kan se, så kan ligner gui'en samt mulighederne mere Audyssey end en EQ, som sms-1.
kan vi tage den senere, hvis der uddybes mere.?
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 19:37
Kenzo85 skrev:
Jonas_h skrev:
Kenzo85 skrev:
Kan du uddybe det? |
Ud fra hvad jeg kan se, så kan ligner gui'en samt mulighederne mere Audyssey end en EQ, som sms-1.
kan vi tage den senere, hvis der uddybes mere.? |
Var der mere jeg skulle svare på her.?
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 19:49
Så har Strecker været på forbi med fødder til fronterne.
Surt at der ikke var skruet rigtig på udstyret, da du var. Nu lyder det som det skal efter øremål, har ikke villet taget mikrofonen op fra kælderen.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 19:57
Tak for lyttet, syns sgu det lød ganske glimrende
En ting er i hvert fald sikkert, der går ikke mange dage før jeg har en sub EQ og tror det bliver denne :
http://www.av-connection.dk/?PGr=4363&ML=1581
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 20:00
strecker skrev:
Tak for lyttet, syns sgu det lød ganske glimrende
En ting er i hvert fald sikkert, der går ikke mange dage før jeg har en sub EQ og tror det bliver denne :
http://www.av-connection.dk/?PGr=4363&ML=1581 |
Hehe det lyder endnu bedre nu . Du skal squ nok blive tilfreds med den. !
Jeg har flere dubstep numre du skal have lyttet til BTW.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 20:04
Kenzo85 skrev:
Jeg har flere dubstep numre du skal have lyttet til BTW. |
Det er ikke den mest udbredte (tror jeg) genrer her på siden, thumbs up for det! Iøvrigt tillykke og go' fornøjelse med de nye fødder.
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 20:06
.FTH' skrev:
Kenzo85 skrev:
Jeg har flere dubstep numre du skal have lyttet til BTW. |
Det er ikke den mest udbredte (tror jeg) genrer her på siden, thumbs up for det! Iøvrigt tillykke og go' fornøjelse med de nye fødder.
|
Næææ jeg ved ikke helt hvorfor man skulle bruge 2 subs, hvis det ikke var til film og så musik, som f.eks. dubstep med masser af bass!
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 20:10
Så må vi finde en dag jeg kan komme forbi igen.
Du skal også her forbi når jeg har fået sat EQ' en på, og så må du slæbe en playliste med.
Har fundet sincere med MJ Cole i remix udgaven, det er sgu guf for mine Gato Audio .!
|
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 20:14
strecker skrev:
Så må vi finde en dag jeg kan komme forbi igen.
Du skal også her forbi når jeg har fået sat EQ' en på, og så må du slæbe en playliste med.
Har fundet sincere med MJ Cole i remix udgaven, det er sgu guf for mine Gato Audio .! |
Haha. ja det er virkelig fedt.! og self det er ikke sidste gang!
|
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 14:17
Så røg strømspareskinne og der var nu mulighed for at rykke udstyret ca. 5 cm tættere mod væggen. Dette medførte til et lille løft i åbentheden af lyden.!
|
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 14:44
Skrevet den: 03-September-2011 kl. 16:39
Ja men jeg synes nu ikke, at jeg har de samme problemer, som du har i din stue. jeg har jo en lige væg. Men lyden er lidt mere åben nu. "bilder jeg mig ind". Dog ser jeg frem til at Christian kommer og får rettet den Audyssey kalibrering pga. firmwaren. Hvornår får du besøg af ham?
|
Skrevet den: 03-September-2011 kl. 23:43
Med lidt held kommer Christian, så receiveren er Pro-kalibreret til min sidste av-aften
|
Skrevet den: 04-September-2011 kl. 00:50
Hother skrev:
Med lidt held kommer Christian, så receiveren er Pro-kalibreret til min sidste av-aften | jo mon ikke.!
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 14:53
Så kommer der opdateringer i aften!
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 14:57
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 15:32
Vi får se her senere
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 15:52
Kenzo85 skrev:
Så kommer der opdateringer i aften! |
Hvad man ikke gør for at bumpe sin tråd .
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 16:29
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 16:37
Endnu en pro-kalibrering?
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 17:01
Anima skrev:
Endnu en pro-kalibrering? |
En rigtig BD-afspiller, eller måske en CD-afspiller
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 17:06
Kenzo85 skrev:
Så kommer der opdateringer i aften! |
Spændende. Ser frem til det
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 19:47
Det er nok det nyeste spil til PS3
|
Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 21:43
Skal vi forvente en midnatsforestilling eller er det lige på trapperne???
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 21:45
Det starter med M og slutter med K efterfulgt af SS150T
|
Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 21:51
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 21:56
Kenzo85 skrev:
Det starter med M og slutter med K efterfulgt af SS150T |
Aha - du har fået dine længe ønskede M&K Surround back HT - tillykke
|
Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 21:57
Kenzo85 skrev:
Spændende, spændene Billeder
------------- Setup: Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 22:31
Jo tak! De kom faktisk for at blive testet, de var så overbevisende at jeg beholder dem.
Der var dog ikke tid til hverken Prokalibrering eller ophængning på væggen, så billederne lader sig vente på sig.!
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 22:37
Kenzo85 skrev:
Jo tak! De kom faktisk for at blive testet, de var så overbevisende at jeg beholder dem.
Der var dog ikke tid til hverken Prokalibrering eller ophængning på væggen, så billederne lader sig vente på sig.! |
Jamen det lyder jo bare fornemt Kenneth, jeg ved jo hvor længe, at du har haft de nye i tankerne. Det glæder mig meget på dine vegne
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 23:29
Hother skrev:
Kenzo85 skrev:
Der var dog ikke tid til hverken Prokalibrering eller ophængning på væggen, så billederne lader sig vente på sig.! |
Jamen det lyder jo bare fornemt Kenneth, jeg ved jo hvor længe, at du har haft de nye i tankerne. Det glæder mig meget på dine vegne |
Jo tak, jo tak! der lyder i hvertfald godt!
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 05:57
tillykke med de nye kasser..
skal de erstatte dine Elac eller skal du køre 7.2..?
har også lige selv modtaget en tidlig julegave igår i form af en Marantz mm7025 effekt
de er fandme en lækker lille sag.!
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 06:09
Kenzo85 skrev:
Tillykke med dem. Godt det hjalp derhjemme Er i hvert fald også glad for lillebror udgaven herhjemme, SURR 55T udgaven
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 11:23
strecker skrev:
tillykke med de nye kasser..
skal de erstatte dine Elac eller skal du køre 7.2..?
har også lige selv modtaget en tidlig julegave igår i form af en Marantz mm7025 effekt
de er fandme en lækker lille sag.!
|
Mums, den er lækker! De erstatter mine Elac der er ikke plads til 7.2 og M&K giver sikkert mere Surround feel i min stue end et 7.2 setup.
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 11:24
Nåå så du hoppede på dem i stedet for WS1235.? Der er squ noget over den der tripol konstruktion.
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 11:30
skulle også mene at det bliver en del presset hvis du skulle ha 7 højttalere placeret i stuen
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 12:10
strecker skrev:
skulle også mene at det bliver en del presset hvis du skulle ha 7 højttalere placeret i stuen
|
hehe ja, den er jo ikke for stor i forvejen.
|
Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 18:05
Tillykke med dem.Kunne da godt tænkes man skulle skifte sine Elac WS 1235 ud med M&K højtalere.Men der kommer vel en tilbagemelding.Når du har fået dem hængt op og kalibreret.
------------- Oppo 93. Lg 55 b6 Audio Classic rørforstærker 509. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Zu Audio Omen Def.
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 19:10
pnhh skrev:
Tillykke med dem.Kunne da godt tænkes man skulle skifte sine Elac WS 1235 ud med M&K højtalere.Men der kommer vel en tilbagemelding.Når du har fået dem hængt op og kalibreret. |
Jo tak, jeg skriver og viser billeder, når de er hængt op og kalibreret.!! Jeg vil sige at de skal prøves at have i sin stue, hvis man leder efter bedre surround oplevelse, hvis man ikke har råd til den helt store, tror jeg med fordel at man kigge på de mindre serier.!
Jeg godt lige give lidt info om hvad jeg synes om dem indtil videre:
Der er ikke plads til så meget i stuen, især ikke ved sofaen derfor er jeg helt vild med at de fylder stortset det samme, som Elac Bs243erne. samt er de ret pæne IRL.
De giver kæmpe og omsluttende surround lyd.
Jeg er overrasket over den dome diskant, den er rigtig lækker i klangen og behagelig at lytte til.
Har tidligere lyttet til den med en Lexicon HD12'r på, der var jeg ikke så vild med lyden, men det har nok noget at gøre med jeg godt kan lide Integra lyden.
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 19:21
Velkommen i M&K kluben
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 19:27
Tillykke med de små nye :)
Bemærker du mangel på præcision når der f.eks. er scener hvor surroundlyden ikke skal være diffus, men derimod præcis? F.eks. et missil som flyver fra fronten og bag dig?
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:13
sani skrev:
Velkommen i M&K kluben |
Takke mange! Det forbliver dog kun i surround kategorien
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:13
Jonas_h skrev:
Bemærker du mangel på præcision når der f.eks. er scener hvor surroundlyden ikke skal være diffus, men derimod præcis? F.eks. et missil som flyver fra fronten og bag dig? |
Det vil jeg prøve at undersøge i weekenden, kan ikke larme så meget som jeg vil da kæresten har travlt med projekter
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:34
Kenzo85 skrev:
Jonas_h skrev:
Bemærker du mangel på præcision når der f.eks. er scener hvor surroundlyden ikke skal være diffus, men derimod præcis? F.eks. et missil som flyver fra fronten og bag dig? |
Det vil jeg prøve at undersøge i weekenden, kan ikke larme så meget som jeg vil da kæresten har travlt med projekter |
Har du en scene, du tænker på, så afspiller jeg den i aften "hvis jeg har den"
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:18
Jonas_h skrev:
Med den ny indkøb får kenzo ,boede præcision og diffusion , så der er ingen grund til bekymring
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:34
sani skrev:
Jonas_h skrev:
Med den ny indkøb får kenzo ,boede præcision og diffusion , så der er ingen grund til bekymring |
Højttaleren ved da ikke om den skal gengive signalet diffust eller præcist... Så kan ikke se hvordan den kan lyde både præcis og diffus. Den vil jo altid gengive det vha. de enheder den har. Den tripole konstruktion vil helst sikkert lyde mere præcis end en ren dipol, men den vil aldrig lyde ligeså præcis som en direct radiating. Så derfor mit spørgsmål om det er noget man savner når man går fra direct radiating højttalere.
Kenzo, har ikke lige nogle scener i hovedet desværre.
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:37
Jonas_h skrev:
sani skrev:
Jonas_h skrev:
Med den ny indkøb får kenzo ,boede præcision og diffusion , så der er ingen grund til bekymring |
Højttaleren ved da ikke om den skal gengive signalet diffust eller præcist... Så kan ikke se hvordan den kan lyde både præcis og diffus. Den vil jo altid gengive det vha. de enheder den har. Den tripole konstruktion vil helst sikkert lyde mere præcis end en ren dipol, men den vil aldrig lyde ligeså præcis som en direct radiating. Så derfor mit spørgsmål om det er noget man savner når man går fra direct radiating højttalere.
Kenzo, har ikke lige nogle scener i hovedet desværre. |
Hmm ja man går vel altid på kompromis, men jeg er glad for at få den difusshed i min smalle stue. Det er en konstruktion der giver utrolig meget i mit tilfælde.
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:40
Nu kan man jo ikke sammenligne mine M&K CS-29 med Kenneths nye M&K, men begge er alligevel tripols HT. Men jeg så filmen The Thin Red Line i går aftes, og konstaterede faktisk, at mine CS-29 er ret præcise i placeringen af lydeffekter. F.eks. så man affyring af skydevåben, hvor skudretningen var synlig, og minsandten om ikke effekten af skudet ganske tydligt kunne høres hvor det burde
|
|